POISON ARSEN |
Autor |
Wiadomość |
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 03 Wrz, 2015
|
|
|
U mnie skrzyneczka już dawno zrobiona Szerokość wewnętrzna 92-93 mm
P.S jeśli to Twoja maszynka była na zlocie (bo bardzo podobna) to przyglądałem się |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Czw 03 Wrz, 2015
|
|
|
Nie. moja maszyna nie byla na zlocie.
ake chyba wiem ktoremu rowerowi sie przygladales
pamietaj
full ev bike to rewelacja.
|
_________________ Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902 |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 06 Wrz, 2015
|
|
|
Po włożeniu silnika w ramę sprawa wygląda tak
Brakuje z centymetr żeby ucho podkładki miało zaprzeć się w wycięciu ramy.
Chyba coś tu nie gra ? |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 06 Wrz, 2015
|
|
|
U mnie tak samo. Mozesz wypilowac rame głębiej albo dać torque arm |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 06 Wrz, 2015
|
|
|
Piłowanie ramy w głąb o centymetr nie wchodzi w grę, raz że osłabie trójkąt ramy (czterozawias) dwa że wypiłować taki dystans równo pilnikiem żeby nie było luzów to ciężka sprawa.
Pozostają torq army z dwóch stron.
Całe koło będzie musiało być na maxa dokręcone bo podkładki końcowe / zewnętrzne zachodzą tylko na 2/3 ramy |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 06 Wrz, 2015
|
|
|
Nie piłuje się ramy, tylko cieniuje rogi aby oś weszła głębiej.
Dodatkowo musisz obniżyć o kilka milimetrów zacisk hamulca (np wyszlifuj adapter) aby okładzina łapała całą tarczę, a nie tak jak teraz tylko 70%.
Potem skręć wszystko na fest, poodkręcaj przez następne 50km kilka razy i będzie trzymać.
Jak się kombinuje, nie dokręca, nie cieniuje, nie obniża hamulca to się robią problemy
Oczywiście zrobić/kupić ramie blokujące zawsze można. Nie rozwiązuje to wszystkich problemów (np złego ustawienia zacisku) ale pomaga. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 06 Wrz, 2015
|
|
|
tas napisał/a: | Nie piłuje się ramy, tylko cieniuje rogi aby oś weszła głębiej. |
Już wykonałem właśnie. Podszlifowałem rogi pilnikiem okrągłym i siadło głębiej trochę.
Cytat: | Dodatkowo musisz obniżyć o kilka milimetrów zacisk hamulca (np wyszlifuj adapter) aby okładzina łapała całą tarczę, a nie tak jak teraz tylko 70%. |
No faktycznie już wcześniej mnie zastanawiało dlaczego klocki nie łapią całej tarczy.
A co to daję oprócz zwiększenia powierzchni ciernej i polepszenia hamowania
tas napisał/a: | Potem skręć wszystko na fest, poodkręcaj przez następne 50km kilka razy i będzie trzymać. |
Czy śruby te mają tendencję do samoczynnego odkręcania ?
Można by ewentualnie zastosować drugą nakrętkę kontrującą ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 06 Wrz, 2015
|
|
|
Nie mają tendencji, ale podkładki z uchem, rama, nakrętki i całe połączenie osi ma tendencję do "ułożenia się" w uchwycie ramy wiec zanim wszystko osiągnie swoją wytrzymałość musi być dociągnięte po pierwszych jazdach.
Zacisk źle trafia na bieżnię tarczy i ma mniejszy styk z nią.
Przy okazji, ludkowie, obadajcie swoje tarcze i zobaczcie, czy wytarte od hamowania macie na całej szerokości tarczy czy wyraźnie jest to tylko np 70%. Bo to osłabia hamowanie, grzeje niepotrzebnie cały zestaw oraz powoduje szybkie niszczenie okładzin (kruszą się o krawędź tarczy). |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 07 Wrz, 2015
|
|
|
A jak równiutko spiłować adapter ? bo wystarczy 0,1 mm krzywo spiłować i zacisk odchyli się od płaszczyzny tarczy i będzie dupnie hamować. Myślałem żeby ułożyć na gładkim papier ścierny (do góry ścierniwem) i po prostu szorować po nim równo adapterem ? |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Pon 07 Wrz, 2015
|
|
|
Dokładnie, na gładkim i z równomiernym naciskiem. Jak szlifowałem kiedyś procesor to polecali papier przykleić do tafli szkła |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 09 Wrz, 2015
|
|
|
Silnik 9C kasetowiec ma oprócz 3 przewodów fazowych i 5 do hali, jeden dodatkowy biały przewód. Podobno to przewód do termistora pomiarowego. Ale dlaczego tylko jeden ? Jak to podłączyć ewentualnie do pikacza żeby dawało odczyt ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 09 Wrz, 2015
|
|
|
Ponieważ drugi kabelek jest wspólny z masą albo +5V, już nie pamiętam. Wiec tak naprawdę są 2
Mądra głowa pewnie wymyśli jak to podłączyć do pikacza zamiast oficjalnego rozwiązania. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 10 Wrz, 2015
|
|
|
Faktycznie widać że w niektórych egzemplarzach jest jeszcze dodatkowa złączka z białym przewodem (ale 2 pin ?) w środku i pisze 10K Termistor ale jak to podłączyć do pikacza
http://www.ebikes.ca/cata...age/1047/id/512
|
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Czw 10 Wrz, 2015
|
|
|
Ja u siebie takowej nie mam |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 10 Wrz, 2015
|
|
|
U mnie też złączki nie było a kabla nie było widać ale jak rozciąłem izolację główną to kabelek się pojawił |
|
|
|
|
|