Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Kompletne systemy zasilania LIFEPO4 |
Autor |
Wiadomość |
Maxio0 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Sty, 2009 Kompletne systemy zasilania LIFEPO4
|
|
|
Witam wszystkich
Od dluzszego czasu przygladam sie ekspansji chinskich koncernow produkujacych ogniwa i baterie LIFEPO4 na angielskim Ebayu, i na chwile obecna cena takich systemow jest na tyle atrakcyjna ze warta przemyslenia :
I tak na przyklad zestaw skladajacy sie z :
-Baterii 48V 15Ah LIFEPO4
-BMSa
-Ladowarki impulsowej 3A
kosztuje 170 funtow czyli jakies 740zl!! Za ta cene otrzymujemy kompletny system wazacy niecale 10kg
Producent podaje iz moze na zamowienie zestawic dowolna baterie, tak wiec - dla kazdego cos dobrego
Zamowilem juz taki zestaw - sam jestem ciekaw parametrow tejze baterii, dla zainteresowanych moge podzielic sie wynikami pomiarow pojemnosci...
http://cgi.ebay.co.uk/48V...A1%7C240%3A1318
oto link do aukcji Prosze o uwagi i spostrzezenia dot. tejze oferty
Pozdrawiam |
|
|
|
|
smoczy [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Sty, 2009
|
|
|
Czytałem kilka recenzji produktów tego typu i jedna uwaga -> pojemności poszczególnych ogniw mogą się znacznie różnić od siebie. dodatkowo rzadko kiedy ogniwa osiągają pojemność podawaną przez producenta.
ale ciekawe, wyślę zapytanie o zestaw 100Ah 84V z bms'ami bez żadnych ładowarek... |
|
|
|
|
smoczy [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Sty, 2009
|
|
|
odpowiedzieli! 1980USD. za 84V 100Ah czyli niecałe 6000 zł + vat + cło + transport.
kto ich sprawdzi pierwszy? ja się zaczynam zastanawiać, czy nie zrezygnować z trojanów na rzecz lifepo w takim razie!
martwię się tylko że znowu ktoś wyjątkowo przedsiębiorczy podpisze z nimi umowę na wyłączność i postawi zaporową cenę... |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Sty, 2009
|
|
|
Nie wiem czy to nie jakis walek. Strasznie slaba wydajnosc pradowa maja. Na pewna nie sa to ogniwa firmy A123 czy innej wiodacej a co za tym idzie ilosc cykli i ich pojemnosc moga byc podane "mocno na slowo" |
|
|
|
|
smoczy [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Sty, 2009
|
|
|
przecież to chińczole... |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 02 Sty, 2009
|
|
|
Do auta trzeba 200Ah oraz max. napięcie po ładowaniu powinno być poniżej 90V.
Trzeba pamiętać, że one mają 1000 cykli przy rozładowaniu do 85%, ciekawe ile będą miały cykli przy rozładowaniu do 100%.
W tych aku. gwałtownie spada pojemność przy mrozach, podobnie jak przy kwasowych, ale sa lepsze od kwasówki. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 03 Sty, 2009
|
|
|
Nie miałem duzo do czynienia z takimi akumulatorami ale kupilem raz chinskie li-ion do kamery
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/10014
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/10017
Pierwsze ładowanie i było ok, po kilku ładowaniach pojemnosc znacząco spadła.
Nie korzystałem wprawdzie z wwyrafinowanej elektroniki przy ładowaniu ale wydaje mi sie ze nie miało to kluczowego znaczenia |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 03 Sty, 2009
|
|
|
Nowe ogniwa (wszelkie litowe) trzeba najpierw je dokładnie wyrównać ładując wszystkie do pełna i do identycznego napięcia.
W czasie eksploatacji trzeba koniecznie pilnować minimalnego napięcia każdego ogniwa, a podczas ładowania maxymalnego napięcia. Jeśli któreś ogniwo osiągnie miń. lub max., to natychmiast kończymy proces rozładowania lub ładowania.
C o jakiś czas należy znowu wszystkie wyrównać (jak na początku).
Inaczej ogniwa się rozbiegną i szybko cały zestaw się zniszczy. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Sty, 2009
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | W tych aku. gwałtownie spada pojemność przy mrozach, podobnie jak przy kwasowych, ale sa lepsze od kwasówki. |
Nie znalazłem potwierdzenia że LiFePo4 bardziej traci na pojemności niż pozostałe Li
w niskich temperaturach.
Nawet Ni-Cd uważany za odporny na niskie temperatury ma 50% w –30’C.
W aku. Pb elektrolit wchodzi w reakcję z elektrodami (spada gęstość elektrolitu), w pozostałych aku. elektrolit jest tylko nośnikiem ładunków.
Dotarłem do takich danych aku. Pb:
0’C –65%, -18’C –40%, -29 –18% pojemności. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 04 Sty, 2009
|
|
|
Tu przykład tych LiFePO4:
http://www.seidenbattery.com/product_vehicles.asp
Jest wiele innych. Wyraźnie widać gwałtowny spadek pojemności w stronę mrozów.
Z kwasowymi jest całkiem inaczej.
Na każde zmniejszenie temperatury o 9 st.C pojemność spada o 10%.
Pojemność nominalna 20 godzinna akumulatorów kwasowych jest mierzona zazwyczaj w 27 st.C, chyba że producent określi inaczej.
Przy wzroście temperatury o każde 8 st.C ponad nominalną czas eksploatacji kwasówek spada o 50% w stosunku od poprzedniej.
Zasięg pojazdu w pewnym zakresie pojemności zależy od kwadratu pojemności.
Jeśli pojemność spadnie o 20%, to zasięg wyniesie 64% poprzedniego. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Sty, 2009
|
|
|
Bo trzeba uzywac firmowych ogniw a nie chinskiego badziewia. Jak podaje A123 System ich LIFEPO4 przy -20stC traca 10% pojemnosci. Jak dla mnie to piekny wynik.
http://a123systems.textdr...AUGUST_2008.pdf |
|
|
|
|
smoczy [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Sty, 2009
|
|
|
powiem jedno. CENA. (60 zl/szt)
czyli 120 tyś złotych za 84V/200Ah jeśli dobrze liczę? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 04 Sty, 2009
|
|
|
A123 to są całkiem inne i mniejsze ogniwa niż możliwości innych.
Ale może warto kupić i testy opisać na FORUM. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Sty, 2009
|
|
|
No ba Ale to pierwszy krok na drodze do budowy pojazdu typu Tesla Roadster. Poza tym mysle ze przy tej ilosci zeszli by do 100k.
Zbyszek: pisalismy wszyscy o LIFEPO4
PS
60zl to cena min. na Allegro i w Batimex'i. Swego czasu pisalem, ze na Ebay sprzedawano ogniwa w cenie ok 10$szt. Pomijajac obecna cene dolara VAT i clo daje to pojecie o prawdziwiej rynkowej cenie tych ogniw.
PS2
Mnie na A123 nie stac na pakiet nawet rowerowy, a jesli chodzi o test pojedynczych celi to kopalnia wiedzy jest na forach modelarskich |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 04 Sty, 2009
|
|
|
Dlatego ktoś musi kupić komplet LiFePO4 do auta i przetestować.
Trzeba tylko pamiętać, że te ogniwa mają po 3,2V.
Zestaw do auta (np.: moje rozwiązanie zasilania) powinien mieć ok. i do 90V po naładowaniu tych litówek. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
|