|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: Nostusek Sob 07 Gru, 2013 |
Obliczenia energetyczne |
Autor |
Wiadomość |
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Sty, 2009
|
|
|
Wplywy do budzetu z akcyzy tylko za benzyne i olej napedowy w roku 2008 byly szacowane na ponad 22 mld zl.
Natanoj napisał/a: |
Czyli jak samochód EV postoi z miesiąc w garaży na mrozie i akumy się wyładują to mam na specjalną stację pchać ?! Poza tym jakoś nie widzi mi się chodzenie z książeczką i proszenie się za każdym razem by podbili, a jeżeli wszyscy nagle przerzucili by się na EV, to jakie musiałyby być do tego kolejki... Nie mówiąc o mandatach za zapomnienie książeczki z pieczątką przy kontroli drogowej. Chyba lepszy już pomysł z tą płatną z góry akcyzą . Hehe i na co tu komu jeździć ekologicznie-nieekonomicznie. Powinno się raczej o jakiś dopłatach do EV pomyśleć, a nie o nowych opłatach... |
Ja dzis biegam z karta platnicza na zakupy i nie placze ze mi musza ja "podsteplowac" w sklepie. JAk jedziesz samochodem to masz dowod os. prawo jazdy i kwity z OC i nikt nie narzeka. Ot dodatkowa ksiazeczka choc oczywiscie to byl zapewne prosty w swej konstrukcji pomysl z nia. Wystarczy ze w kazdym aucie bedzie rejestrator ladowania i juz mozesz zaladowac w kazdym miejscu, a akcyza to potem Spokojnie da sie opodatkowac EV, pytanie tylko ile beda w stanie wyciagnac z tego pieniedzy. Bo nawet dla kilku tys. samochodow EV gra ne bedzie warta swieczki. Wiec my chyba mozemy jeszcze spac spokojnie |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pon 12 Sty, 2009
|
|
|
W cywilizowanych krajach nie dość, że nie nakłada się dodatkowych podatków to są dodatkowe ulgi dla EV.
Taki pomysł jest zbyt kuriozalny nawet jak na polskie realia.
Mam nadzieję, że wtedy SUPE będzie miało co robić.
Unia nakłada na nas obowiązek zmniejszania emisji co2, rządzący mogą to wykorzystać.
A jedyną inwestycją bedzie nie wtrącanie się. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 12 Sty, 2009
|
|
|
Rząd jest nasz i powinien nam pomóc, bo inaczej nie zarobimy na kary do Unii. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Sty, 2009
|
|
|
Rzad jest nasz bo i my go wybralismy. Nie pisze o obecnym czy przyszlym rzadzie, tak jak i w tym watku nie pisze o latach obecnych jak i kilku-nastu przyszlych. Jak juz pisalem nikt dla kilku tys. samochodow ustaw pisac nie bedzie. Co innego gdy sprawa bedzie rozchodzic sie o 1/10 wplywow budzetowych. |
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Sty, 2009
|
|
|
Policzmy jeszcze emisję CO2 przez EV
(1kwh prądu – 1 kg CO2 z węgla)
Przesył 85%
Toyota 10kWh /0,85 =11,8 kWh /100km (11,8g CO2/km)
106 19kWh /0,85 = 22,4 kWh /100km (22,4g CO2/km)
Dobrze to policzyłem? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 12 Sty, 2009
|
|
|
Niedokładnie, bo będzie "zero".
Węgiel i inne paliwa w elektrociepłownii trzeba spalać ekologicznie z filtrami i pakować te odpady kominowe pod ziemię, gdzie sa potrzebne.
Jest już opracowany cały cykl technologiczny (zgodnie z wypowiedziami w TV prof. Ryszarda Kozłowskiego z Politechniki Krakowskiej) takich elektrociepłownii z tym odwęglaniem czysto ekologicznym, a ten facet mówi zawsze prawdę. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Sty, 2009
|
|
|
Slawek napisał/a: | Policzmy jeszcze emisję CO2 przez EV
(1kwh prądu – 1 kg CO2 z węgla)
Przesył 85%
Toyota 10kWh /0,85 =11,8 kWh /100km (11,8g CO2/km)
106 19kWh /0,85 = 22,4 kWh /100km (22,4g CO2/km)
Dobrze to policzyłem? |
Imo zabraklo u Ciebie jednego zera. w CO2/km
Dodajmy ze norma dla obecnych spalinowych to 120-140g/km |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pon 12 Sty, 2009
|
|
|
Przestańcie liczyć ten prąd z węgla.
Wiem, że w polsce prąd jest w większości tak produkowany.
Przez tak prowadzone rozmowy ludzie wbiją sobie do głowy, że inaczej się nie da.
Najważniejsze jest to,że samochód elektryczny jeżeli nie ma zerowej emisji co2 (przez ten węgiel), to może mieć zerową emisję.
Pojazd spalający paliwo zawsze będzie wydzielać mniej lub bardziej trujące spaliny.
Należy więc dążyć do pozyskiwania energii elektrycznej z ekologicznych źródeł. |
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 13 Sty, 2009
|
|
|
Rzeczywiście coś mi nie pasowało poprawiam:
Policzmy jeszcze emisję CO2 przez EV
(1kwh prądu - 1 kg CO2 z węgla)
Przesył 85%
Toyota 10kWh /0,85 =11,8 kWh /100km (118g CO2/km)
106 19kWh /0,85 = 22,4 kWh /100km (224g CO2/km)
Dodajmy ze norma dla obecnych spalinowych to 120-140g/km
EV emituje podobną ilość co2 co spalinowy?
EV mniej zanieczyszcza środowisko, ale efekt cieplarniany jest podobny. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 13 Sty, 2009
|
|
|
Ja piszę, że w elektrociepłownii (najlepiej stare kopalnie) CO2 ekologicznie daje się pod ziemię i do przeróbki, a tu zawzięcie analiza o efekcie cieplarnianym.
Jak nie kijem go to pałą.
Pewnie ci amerykańscy naukowcy i obywatele (zachodnioeuropejscy też) sobie wymyślili, że tylko EV jest ekologiczny. Tam nawet nie wypada inaczej myśleć. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 14 Sty, 2009
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Ja piszę, że w elektrociepłownii (najlepiej stare kopalnie) CO2 ekologicznie daje się pod ziemię i do przeróbki, a tu zawzięcie analiza o efekcie cieplarnianym.
Jak nie kijem go to pałą.
Pewnie ci amerykańscy naukowcy i obywatele (zachodnioeuropejscy też) sobie wymyślili, że tylko EV jest ekologiczny. Tam nawet nie wypada inaczej myśleć. |
Nie słyszałem o przeróbce CO2, lub jego magazynowaniu w kopalni.
CO2 z tego co wiem pochłania tylko las, drzewa itp. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 14 Sty, 2009
|
|
|
Nawet coś wczoraj o tym było w Discovery Science program Ekopolis.
Trzeba częściej oglądać TVTRWAM lub słuchać RadiaMaryja, tam często mówi prof. Ryszard Kozłowski z Politechniki Krakowskiej, albo trzeba poszukać na jego temat w internecie - ciekawe rzeczy. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
jacenty [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 17 Sty, 2009
|
|
|
Nie zaglądałem tu przez chwilę a tu taka dyskusja.
Z uwgi na odrobinę mojej wiedzy praktycznej to muszę się z niektórymi tezami nie zgodzić.
1. sprawność spalania paliwa w elektrowni i silniku to tak;
Elektownia ; ogólna sprawność elektryczna elektrowni (stosunek energi pozyskanej ze spalania paliwa do wytworzonej energii elektr.)to przezdział 35-33 % (zależne od typu kotła ,turbin ,generatorów).
Silnik spalinowy to 23-30 % ( od starych silników benzynowych do nowoczesnych tutbo- diesli).
Róznica sprawności wynosząca średnio 5-7 %( przyjołem wyższe wartości z przedziału dla silników spalinowych ) przeliczona na uzysk energi (mechanicznej lub elektrycznej) to elektrownia pozyskuje o 15-21 % więcej energii elektrycznej niż samochód mechanicznej.
( Tu nieco uprościłem ,ale błąd jest pomijalny).
Uwględniając straty na przesyle rozdziale energi , jej przekształcaniu i sprawności akumulatora oraz silnika ,to wychodi na to samo, no może nieznacznie z zyskiem dla EV.
Tu możliwa jest różnica ok 10-15% max. Nie zakładam ogrzewania EV .
Zyskiem jest ciepło odpadowe procesu,ale nie do końca .
W elektrowni prowadzącej obieg turbin dla max sprawności elektrycznej mamy ogromne ilości ciepła odpadowego (nawet do 40% ciepła pozyskanego ze spalania) , ale o temp czynnika 32-35 st celsjusza.(niestety) . To ciepło jest bezużyteczne do ogrzewania i najczęściej jest odprowadzane do otoczenia na ogromnych chłodniach kominowych.
Można uzyskać ciepło o wyższej temp (w elektrociepłowniach ) poprzez upust pary o wyzszej temp z pośrednich stopni turbiny i uzyskaś parę o temp, 130-105 st i ogrzewać przez wymienniki osiedla mieszkaniowe.Elektrociepłownia przestawiona na taką pracę ma jednak niższą sprawność elektryczną 28-32 % , czyli podobną jak nowoczesne silniki.
To tyle w tematach energetycznych.
2.Ale nurtuje nas pytanie potwierdzone praktyką: skąd jazda na prądzie jest tańsza?
Zysk bierze się z urzedowych cen energi pozyskanych ze spalania taniego paliwa jak węgiel brunatny i nioe okładania energii zbyt wysoką akcyzą .
Ponad to duża oszczedność bierze sie z techniki jazdy (prędkość , przyspieszanie i strategia jazdy) wymuszona stosowanym napedem elektrycznym,
To takie nie doceniane źródło oszczędności.
Prócz tego realne oszczędnosci widać przy jeździe na niskiej mocy silnika (korki, ruch miejski) gdzie efektywna sprawność nie dociążonego silnika spalinowego może oscylować na poziomie 10-15 %. Tu jednak można zaradzić wstawiając silniki o odpowiednio małej mocy. W tym przypadku przyspieszenia i prędkość max nie będą jednak rewelacyjne ( jak lubi wiekszość kierowców).
Podsumowując : spalanie drogiego paliwa jak LPG w elektrowni celem uzyskania energi i napedu EV nie rodzi takich dużych oszczędności ,aby było opłacalne .
Całyu zysk jazdy EV bierzesie z niskich cen energi el. ,pozyskiwanych z taniego paliwa.
Nie uwzględniłem tu jakiś emisji CO2 , bo dla mnie to czysta demagogia ( przepraszam za osobistą opinie).
No teraz to mnie zlinczują . |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 17 Sty, 2009
|
|
|
Znowu to samo.
Silnik saplinowy w aucie ma jakąś sprawność, ale jeśli on będzie pracował na optymalnych obrotach i przy optymalnym obciążeniu.
W elektrociepłowni są zapewnione optymalne warunki.
Spalinowiec pracuje najczęściej w w wrunkach nieoptymalnych, przykład korek, gdzie się jedzie 1 godzinę na odległość 1 km i spali minimum 2,5 litra. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Slawek [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 17 Sty, 2009
|
|
|
Kolego Jacynty.
Zakładając że elektrownia pracuje na max sprawności to jaki procent ciepła odpadowego można wykorzystać do ogrzewania mieszkań?
Jakie są straty na przesyle energii elektrycznej procentowo?
Pytam tylko teoretycznie bo energie elektryczną produkuje się z przecież z wiatraków. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|