|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Rower hybrydowy? |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Sty, 2009 Rower hybrydowy?
|
|
|
Przez przypadek trafiłem na elektrodzie na kawałek dyskusji o napędzaniu roweru silnikiem 230V. Gość sobie wymyślił napęd małego pojazdu silnikiem 230V a zasilanie go agregatem spalinowym. Może i głupie, ale w kolejnictwie wykorzystuje się coś takiego. W autkach hybrydowych też. A gdyby tak do ładowania akku w rowerze zastosować jakiś niewielki agregat spalinowy? Spalanie znikome, moc nie jest potrzebna jakaś olbrzymia. Znajomi przy braku prądu wystawiają przed sklep agregat, którego praktycznie nie słychać gdy pracuje. Zawsze to jakaś alternatywa przy braku słońca, wiatru i rzeczki w pobliżu
Co sądzicie o takim rozwiązaniu? |
|
|
|
|
smoczy [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Sty, 2009
|
|
|
przerost formy nad treścią, zwłaszcza w przypadku roweru |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Sty, 2009
|
|
|
Ale pomysł fajny, nie? |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 18 Sty, 2009
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Ale pomysł fajny, nie? |
Jak dla mnie to pomysł do niczego. Rower jest dobry jak lekki, a wszelkieformy konwersji energii ważą |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Sty, 2009
|
|
|
Jeśli dla samej idei to ok, ale pytanie po co mieszać w to 230V? Przy takim wariancie myślę, że sporo lepszy byłby alternator 24V napędzany np. silnikiem piły spalinowej i zwykły silnik DC. Byłaby i możliwość zmagazynowania energii, i łatwego sterowania. Chyba że chodziło o wykorzystanie całego agregatu jako wartość samą w sobie... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Sty, 2009
|
|
|
Pomysł ogólny. Nie widziałem agregatu 24V
Silnik oczywiście niskonapięciowy i do tego ładowarka. |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Sty, 2009
|
|
|
Ja też nie widziałem. Trzeba by to było zrobić. Najmniejszy agregat jaki widziałem na allegro waży 18kg. Gdyby pokusić się o budowę go w opisany przeze mnie sposób byłoby nie więcej niż połowa tego (piła 3-5kg, alternator ok 3-4kg). No ale może nie warto sie nad tym rozwodzić tak dla zasady |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Sty, 2009
|
|
|
Dobra, odpuszczam sobie |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Wto 20 Sty, 2009
|
|
|
A nikt nie myślał o magazynowaniu energii hamowania nie w postaci elektryczności, a naprężeń w sprężynie? Odpowiednio mocna sprężyna mogłaby pochłonąć (w koncu niewielką) energię kinetyczną roweru i oddać ją podczas przyspieszania. |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 21 Sty, 2009
|
|
|
Agregaty o mocy 600W-800W, 240V o wadze ok. 10-14kg sa dostepne. znalazlem takie firmy KIPOR. W sumie to waza tyle co 1-2 aku zelowe. Myslalem nad takim rozwiazaniem poniewaz czesto jezdze sobie rowerkiem na ryby i czesto nie weim jaki tak naprawde dysans przebede (zmieniam miejsca). Koszt takiego aregatu to okolo 900zl wiec zamiast tego moge zlozyc sobie 3 aku 37V/22Ah (15kg) co da mi w sumie takie 4 w rowerze i brak problemow z zasiegiem (grubo ponad 100km). I to byla przyczyna rezygnacji z tego pomyslu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|