Budowa silnika 45kW :) |
Autor |
Wiadomość |
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Wto 17 Lis, 2015
|
|
|
jakie przeznaczenie?
obroty w dziwnym zakresie jak do ciężarówki. |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 17 Lis, 2015
|
|
|
Silnik ma być użyty do konwersji samochodu.
Przeczytajcie tę dyskusję na elektrodzie |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Wto 17 Lis, 2015
|
|
|
zrozumiałem że to wątek "Eryk1000"-a na bazie tamtego
Jeśli to tylko wzmianka, to nie mam pytań. |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Wto 17 Lis, 2015
|
|
|
Nie no nie buduje takiego szatana , po prostu taka ciekawostka, zgrabny silnik 17kg i moc 45kW, pięknie wykonane chłodzenie wodne. Koszty na bank są spore ale doświadczenie bezcenne. Czapka z głów dla wykonawcy. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 17 Lis, 2015
|
|
|
Nie studiowałem dogłębnie tematu, ale moje uwagi to; wycinanie laserem (sam zastanawiałem się nad robieniem silników) i jest to słabe (lepsza chyba woda). Przy silnikach o dużych gęstościach mocy, ważna jest jak najmniejsza szczelina, przy prostopadłościennych magnesach? |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Śro 18 Lis, 2015
|
|
|
W Polsce są lasery odpowiednie do wycinania blach silnikowych.
Co nie zmniejsza problemów z blachami. Zawsze dostępne w ilościach prototypowych są trochę za grube i gorsze parametry magnetyczne. Na próby i wolnoobrotowe jednostki wystarczające.
Przymierzałem się do motoru na 13k obr to wychodziła grzałka a nie silnik |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Pon 23 Lis, 2015
|
|
|
Twórca silnika też nie miał najlepszej blachy M330-50A o grubości 0,5mm a i tak drogo to wychodzi niestety w detalu |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
ev-drive.eu
stażysta
Wiek: 66 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 165 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 23 Lis, 2015
|
|
|
Kilka lat temu zrobiłem podobny silnik do zastosowania w kole samochodu Rover 75 .
www.ev-drive.eu
Piękna przygoda z budową prototypu . Projekt stanął w miejscu po zbudowaniu jednego silnika i zamontowaniu w prawym kole samochodu . Zdecydowałem obrać prostszą , tańszą i zdecydowanie mniej awaryjną drogę czyli silnik indukcyjny z klasyczną skrzynią biegów.
Nie żałuję , jeżdżę już trzy lata moim Roverem 75 od momentu przerejestrowania na elektryka |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 23 Lis, 2015
|
|
|
ev-drive.eu,
Opisałeś gdzieś swój samochód? Chętnie poczytam i popatrzę. |
|
|
|
|
ev-drive.eu
stażysta
Wiek: 66 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 165 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
radasss
dyrektor Radosław
Pomógł: 7 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 413 Skąd: Luboń/k.Poznania
|
Wysłany: Czw 31 Gru, 2015
|
|
|
Eryk1000 napisał/a: | zgrabny silnik 17kg i moc 45kW, pięknie wykonane chłodzenie wodne |
Też mam myśl budowy silnika z cieczowym chłodzeniem. W przypadku powyższej mocy płaszcz chłodzący od uzwojenia silnika przedzielony jest dużą opornością termiczną żelaza. 15 kW ciągle ok, 45 kW krótkotrwale. Również wielki szacun dla konstruktora. To tak przy okazji.
Obiecującą konstrukcją wysoko sprawną jest układ Halbacha . Odchodzą w budowie blachy. Zostają miedź, magnesy neodym, konstrukcja nośna - może carbon.
Kilka lat temu zamawiałem kilka kilo neodymu własnego projektu ( 6 segmentów pierścienia Φ 240 ) - z przesyłką z Chin - 1kPLN. Czyli chyba nie tak drogo.
Może byłby kto, żywo zainteresowany budową takiego Halbacha ? Zaznaczam żywo co nie znaczy, że musi powstać w mniej niż rok |
_________________ warsztatmotocykli.pl |
|
|
|
|
kolmen
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sie 2018 Posty: 33 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 06 Sie, 2018
|
|
|
radasss napisał/a: | Eryk1000 napisał/a: | zgrabny silnik 17kg i moc 45kW, pięknie wykonane chłodzenie wodne |
Też mam myśl budowy silnika z cieczowym chłodzeniem. W przypadku powyższej mocy płaszcz chłodzący od uzwojenia silnika przedzielony jest dużą opornością termiczną żelaza. 15 kW ciągle ok, 45 kW krótkotrwale. Również wielki szacun dla konstruktora. To tak przy okazji.
Obiecującą konstrukcją wysoko sprawną jest układ Halbacha . Odchodzą w budowie blachy. Zostają miedź, magnesy neodym, konstrukcja nośna - może carbon.
Kilka lat temu zamawiałem kilka kilo neodymu własnego projektu ( 6 segmentów pierścienia Φ 240 ) - z przesyłką z Chin - 1kPLN. Czyli chyba nie tak drogo.
Może byłby kto, żywo zainteresowany budową takiego Halbacha ? Zaznaczam żywo co nie znaczy, że musi powstać w mniej niż rok |
Projekt wystartował ? |
|
|
|
|
|