|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: Nostusek Sob 07 Gru, 2013 |
Elektryczne nowości na rynku motoryzacyjnym |
Autor |
Wiadomość |
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Śro 25 Lis, 2015
|
|
|
zeeltom napisał/a: | W przepisach jest mowa o silniku o znamionowej mocy ciągłej.
Taka wartość podawana jest na naklejce silnika. |
A co to jest "znamionowa moc ciągła"..? Aha - to co producent poda na naklejce..! Jak zwykle gniot prawny
A silnik Nine Continent RH2806 (10x6) jaką ma moc "znamionową ciągłą"??
Choć jedno w tym wszystkim jest pocieszające - każdy mający działalność gospodarczą może na swoim silniku z Chin nakleić tabliczkę znamionową z oznaczeniem "znamionowej mocy ciągłej" 250W i swoją własną firmą jako producentem i ma problem z bańki - w szufladzie będzie trzymał "papier", że silnik zaprojektowano na takie-a-takie napięcie i takia-a-taki prąd i przy tych parametrach jest 250W "znamionowej mocy ciągłej" - i cześć! |
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Śro 25 Lis, 2015
|
|
|
... o to pytanie!
ma ktoś informację jak to jest interpretowane i procedowane w przypadku kontroli drogowej, zdarzenia? |
_________________ Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/ |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 25 Lis, 2015
|
|
|
Tez o tym myslalem, nawet mozna by forumowo wysjsc z inicjatywa i zlozyc sie na zestaw naklejek z duzym napisem 250W, mozna nawet napisac ze takie ma sie parametry przy 12V i wtedy by to bylo zgodne z prawda a to ze twoja bateria ma 48V to przeciex nie twoja wina bo taka dostales w zestawie |
|
|
|
|
Witek209
młodzik
Wiek: 30 Dołączył: 26 Cze 2015 Posty: 91 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 25 Lis, 2015
|
|
|
No coż, to ja poproszę 2x naklejki "Power 250W - 12V" |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 25 Lis, 2015
|
|
|
Moc znamionowa, to moc znamionowa.
Taką oddaje silnik na wale przy napięciu podanym przez producenta.
Zakładając, że jest to moc przy 24V, a przepisy dopuszczają do 48V, to chyba zasilanie takiego silnika z 48V nie powinno kolidować z interpretacją przepisów. |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Śro 25 Lis, 2015
|
|
|
qaz33 napisał/a: | Tez o tym myslalem, nawet mozna by forumowo wysjsc z inicjatywa i zlozyc sie na zestaw naklejek z duzym napisem 250W, mozna nawet napisac ze takie ma sie parametry przy 12V i wtedy by to bylo zgodne z prawda a to ze twoja bateria ma 48V to przeciex nie twoja wina bo taka dostales w zestawie |
A najlepiej jakby sobie zrobić instalacje do czujnika PAS i jakiś pstryczek coby przełączał cały rower na niższe napięcie i wybierał odpowiedni profil w sterowniku Tryb Road/Offroad jak to jest w Bomberze. |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Śro 25 Lis, 2015
|
|
|
W końcu przeczytam tę ustawę o ruchu drogowym, bo jak na razie to tylko opinie tu i ówdzie czytałem...Śmiechu warte są te przepisy, ale ogólnie konsekwencje już są nie wesołe chyba..? Bo jeśli przy odpowiedniej mocy/napięciu/braku PAS taki rower nie jest już rowerem tylko motorowerem, to chyba podpada pod obowiązek posiadania OC. A za brak OC się płaci...Za brak przeglądu pojazd odholowują na parking policyjny a wypuszczą stamtąd dopiero po wyjaśnieniu sprawy - w wielu przypadkach przekroczy to wartość roweru Jakie konsekwencje grożą kierowcy (mandat i punkty) - nie wiem...
Więc naprawdę pomysł o odpowiednim papierku w szufladzie i naklejka na silniku nie jest głupi |
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Śro 25 Lis, 2015
|
|
|
PAS nie jest jeszcze niezbędny, ustawa mówi o uruchamianiu za pomocą pedałów, a to można rozwiązać na wiele sposobów. Podobnie z manetką, po uruchomieniu można jej sobie chyba używać do woli, byle nie przekroczyć dopuszczalnej prędkości. Nie ma szczegółowych norm, które to regulują?
Po co to komplikowali? Wystarczyłoby ograniczyć masę i prędkość. |
_________________ Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/ |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 25 Lis, 2015
|
|
|
Bo to matoły z Unii to wymyślili. Oni jak już coś wymyślą, to pożal się Boże, a kasę biorą taką, że normalny śmiertelnik może tylko pomarzyć. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 27 Lis, 2015
|
|
|
Każdy silnik może miec napisane nominalnie 250 W, bo ma wtedy niską temperaturę itp. założenie papierowe.
I tego się trzymajmy. A to że na własne ryzyko 'przeciazamy' silnik wyższym napięciem i pakujemy mu wiekszy prąd/ moc, to już nasze ryzyko....:-) |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 28 Lis, 2015
|
|
|
i tak samo zrobić na kontroler i aku (48V) to jest myśl! w niczym to nie przeszkadza a pomóc zawsze może... |
_________________ jeżdżę na: bananator v1 RWD , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg |
|
|
|
|
Redaktor1966
kierownik
Wiek: 57 Dołączył: 26 Lut 2012 Posty: 317 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22 Lut, 2016
|
|
|
http://otomoto.pl/oferta/...m-ID6ydHJD.html
http://olx.pl/oferta/skut...D5-IDcE5Rl.html
http://www.djolmar.pl/joomla/
DJOLMAR - Skutery Elektryczne, baterie LiFePo4, Li-po
Skuter elektryczny 2kW/4kW dostawczy, Baterie NMC, 100tys. km.
5 900 zł
Rok produkcji 2016
NA zamówienie (min. 5szt)., Nowe skutery dostawcze 2kW lub 4kW, 110kg, z bateriami litowymi NMC 72V/20Ah, wyjmowalne, z możliwością montażu dwóch pakietów.
Zasięg do 80 km,
Prędkość 50 km/h,
Ładowanie 6-8 godzin, 72V 4A.
03-252 Warszawa, Targówek
ul. Suwalska 36C-19
+ 48 223 506 564
+48 783 377 799 |
|
|
|
|
Redaktor1966
kierownik
Wiek: 57 Dołączył: 26 Lut 2012 Posty: 317 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 28 Cze, 2016
|
|
|
Ma trzy koła, silnik elektryczny i jest bardzo wygodny. Silnik pozwala nam przejechać ok. 100 km na jednym akumulatorze. O czym mowa? O Aventybike'u czyli jedynym w swoim rodzaju polskim pojeździe przyszłości, którego twórcą jest Kamil Różański.
http://moto.wp.pl/kat,927...,wiadomosc.html | 2016.06.28
|
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Wto 28 Cze, 2016
|
|
|
Redaktor1966, pana Kamila z aventybikem zapraszałem na tegoroczny zlot, niestety nie dotarł... |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 28 Cze, 2016
|
|
|
Ja z nim rozmawiałem, o elektryce ma niewielkie pojęcie Bardziej chodzi mu o wygląd i sam rower w sobie. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|