Ładowanie baterii inną ładowarką niż fabryczna |
Autor |
Wiadomość |
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 27 Gru, 2015 Ładowanie baterii inną ładowarką niż fabryczna
|
|
|
Witam
posiadam rower z silnikiem w suporcie boscha i potrzebuje naładować baterię,
gdyż nie posiadam oryginalnej ładowarki, może ktoś z kolegów podpowie jak baterię
naładować, posiadam 3 inne ładowarki, każda z nich jest przeznaczona do takiej samej baterii którą chce naładować ale ma tylko 2 wyjścia +i -, w baterii którą chce naładować są 3 wejścia,
i nie mam pojęcia do czego służy 3 wejście, może ktoś podpowie,
dodam na koniec że seryjna ładowarka jest z wyjściem 4 amper a te które posiadam są 2 amper i zdaje sobie sprawę że będzie się dłużej ładować
poproszę o pomoc w mojej sprawie
Pozdrawiam |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Nie 27 Gru, 2015
|
|
|
Marne szanse - jak mówią Francuzi. Od dłuższego czasu zbieram się, aby obejrzeć ten trzeci przewód na oscyloskopie - jak już pisałem prawdopodobnie jest do transmisji szeregowej (CAN?). |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Gru, 2015
|
|
|
Nie wystarczy znaleźć plus i minus i podłączyć bez tego trzeciego? Może ruszy normalnie. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 27 Gru, 2015
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Nie wystarczy znaleźć plus i minus i podłączyć bez tego trzeciego? Może ruszy normalnie. |
On jest właśnie po to żeby nie ruszyło . |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 27 Gru, 2015
|
|
|
Żeby to ruszyło trzeba wymienić bms i sterownik. Gra nie warta świeczki. Może na ES jest gdzieś wątek o zhakowaniu - nie takie cuda tam robią
Z tego co wiem to nie da się też obejść w prosty sposób jakby się mogło wydawać - rozłożyć i ładować z innego źródła pod odpięciu oryginalnego bms'a ponieważ po utracie zasilania ów się blokuje |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Gru, 2015
|
|
|
A może nie odpinać BMS tylko ładować bezpośrednio przez końcówki akumulatorów?
Ewentualnie wymienić BMS na inny? |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 27 Gru, 2015
|
|
|
po podpięciu tylko plus i minusa nie ładuje się, wyskakuje komunikat o błędzie i już,
dostałem informacje że dodatkowy 3 przewód to może być masa, sprawdziłem i w taki sposób ,
także ,nie ładuje się ale błąd wyskakuje dopiero po ponad 2 minutach, a jak tylko dałem plus i minus to błąd wyskakiwał natychmiast,
sprawdziłem także inny rower Treka to tam właśnie 3 przewód jest dodatkową masą,
możliwe że błąd wyskakuje gdy ma podłączoną ładowarkę 2A a nie jak w oryginale 4A ?
a założyłęm temat gdyż oryginalna ładowarka kosztuje wg mnie sporo |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 27 Gru, 2015
|
|
|
poszperałem deczko i informacje jakie znalazłem to że prawdopodobnie jest to wyjście na termistor,
czyli jak to podłączyć żeby dobrze działało? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 27 Gru, 2015
|
|
|
henry napisał/a: | poszperałem deczko i informacje jakie znalazłem to że prawdopodobnie jest to wyjście na termistor,
czyli jak to podłączyć żeby dobrze działało? |
To by było raczej zbyt proste. Proponuję nie gdybać ale otworzyć o odtworzyć schemat. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 28 Gru, 2015
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Ewentualnie wymienić BMS na inny? |
Nie przejdzie ten numer bo wtedy sterownik nie dostaje sygnału z trzeciego pinu i się nie uruchomi |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 28 Gru, 2015
|
|
|
A ile kosztuje ta oryginalna ładowarka? Może jeszcze opłaca się wymienić BMSa i sterownik na jakiś normalny. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Gru, 2015
|
|
|
Spróbuj podać 5V przez opornik 1000 ohm. Lub spiąć go do masy przez taki opornik.
Może bms zaskoczy, wątpię by była to szyna danych, raczej coś analogowego. |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pon 28 Gru, 2015
|
|
|
ok ,jutro sprawdzę dzisiaj już nie mam takiego pod ręką
ładowarka koło 750 |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Wto 29 Gru, 2015
|
|
|
niestety ale nic nie daje podłączenie opornika, wywala błąd |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 29 Gru, 2015
|
|
|
No to znaczy ze masz komunikacje szeregowa i bez wymiany wszystkiego nic nie wyczarujesz.
Jak lubisz sie bawić to możesz wymienić sterownik i bmsa za jakies 300zł (przy najtanszej opcji) a jak nie to bedziesz musial kupic ta oryginalna ładowarke za 750 :/ |
|
|
|
|
|