|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Electra Foton |
Autor |
Wiadomość |
tumich
brygadzista
Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: małopolska
|
Wysłany: Nie 27 Gru, 2015
|
|
|
Co tam, że spadek większy od LiPo skoro na LiIon zrobi sie więcej km przy tej samej wadze.
Rowerek piękny! Szacun.
Widać, że projektant ramy kierował się designem Stealth Bombera
Ostatnio nasłuchałem się od inżyniera projektującego miejsce na baterie do ebajków min. dla Krossa, iż więcej niż 1kWh w ramie trudno jest upchnąć w bezpieczny sposób do mtb i nie podejmuje się takich działań. Z tego powodu porzucili projekt takiej ramy. Ale oni mają surowe wytyczne odnośnie bezpieczeństwa i tym się kierowali.
Na tym pakiecie to może i do stolicy byś dojechał przy kagańcu do 25km/h |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 27 Gru, 2015
|
|
|
Z zasięgiem na LiIon nie jest tak hop siup jak z LiPo.
Przecież nie można sobie od tak podłączyć i mieć nadzieję na całą pojemność do dyspozycji gdyż iż LiIony mają być rozładowane do 2.5V, a nie ma takich BMSów, a co ważne jeśli przypadkiem BMS wykryje spadek do odcięcia to zablokuje aku niezależnie czy jest tam energia czy nie.
Trzeba wypracować pewną granicę na którą nastawia się sterownik, aby poniżej niej zszedł z prądem i wyssał z aku całą pojemność. Trzeba zrobić parę cykli i do po prostu pod swój aku ustawić.
Nie mniej jednak jest dziwnie, jak robisz 50km, patrzysz na Pikacza, a tam zostało jeszcze 81% |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Nie 27 Gru, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
maciex93
stażysta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2015 Posty: 112 Skąd: Polska
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 27 Gru, 2015
|
|
|
Gdzie to jest, tzn co, na mapie?
Tutaj:
Kod: | https://www.google.pl/maps/place/49%C2%B040'21.0%22N+19%C2%B000'52.4%22E/@49.6719474,19.014262,581m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x0:0x0?hl=p |
Filmik się zaczyna w miejscu jakie zaznaczyłem, jadę na południe. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 27 Gru, 2015
|
|
|
Będzie lato, pakuj bajka do auta i wpadaj. Ekipę się skrzyknie okoliczną i pojeździmy po okolicy.
Ja w lecie chcę odwiedzić kogoś z zakopanego co by pokazał i oprowadził po co fajniejszych miejscówkach na ebajkach. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
breq
początkujący
Dołączył: 07 Cze 2015 Posty: 31 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 27 Gru, 2015
|
|
|
Bardzo ładny rower. Widać, że dobór każdej części był przemyślany.
Chętnie zobaczyłbym zdjęcie pokazujące bajka z drugiej strony i jakieś na którym można ocenić jego rozmiary (np. z innym rowerem).
@tas
Przemalowałeś Sabvotona? Czym? A może udało Ci się kupić czarną wersję? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 27 Gru, 2015
|
|
|
Nie jest czarny, jest brudny
A tak poważnie to jest taki srebrny ale i tak będzie schowany za osłoną bo już parę razy tak zarobił z jakiegoś kamienia spod opony, że aż poczułem to na kierownicy. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 28 Gru, 2015 Re: Electra Foton
|
|
|
tas napisał/a: | Może po zdjęciach tego nie widać, ale bajk jest OGROMNY, kierownica jest na wysokości ponad 110cm. |
Ja mam na wysokości 112 cm przy amorze o skoku 140 mm więc nie jest to jeszcze tak dużo
Piękna maszynka. Patrząc na miejsce zajmujące między lagami można powiedzieć, że to pół fatbike - szerokość kapcia?
Podoba mi się też pomysł tła zdjęć nawiązującego do nazwy bike'a |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
Ostatnio zmieniony przez Pon 28 Gru, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 28 Gru, 2015
|
|
|
tas napisał/a: | Opony renomowanej firmy Chao YANG 26x3.0
Obręcze równie renomowane P39D
Zresztą te opony to jest fenomen. Kosztują... uwaga... 55zł/szt i są z prawdziwej grubej gumy, zero papierowego dziadostwa!!!
Są ciche, nie ma ślizgu na krawędziach oraz mają minimalne opory toczenia bo po długości mają tak ułożone kostki, że jedzie się jak na szosowych. Powierzchnia styku z asfaltem ma 2.5cm i jest prawie gładka |
No to elegancko.
W PL takie felgi i oponki dostępne ?
P.S - wspomniałeś że spadki napięcia za duże jak na BMS czyli rozumiem że obecnie jeździsz bez niego ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 28 Gru, 2015
|
|
|
W ostatnich ~20% pojemności sterownik obcina prąd i dzięki temu mimo dość wysoko ustawionego odcięcia przez BMS aku powinno być puste... powinno, bo wyładować go to tez jest dość pracochłonne
sietaz, tak, to jest pełnoprany Semi FatBike ale to tylko stan przejściowy.
Już czeka aktualizacja tego stanu rzeczy do pełnego fata na oponach 4.5" i obręczach 80mm |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 29 Gru, 2015
|
|
|
No Manitou Travis rzeczywiście słabiutko przy tym kole wygląda. Mam ten sam model ale przy kole 24" i oponie 2.25 wygląda bardziej kozacko ;p. Ale ważniejsze jak się sprawuje a to właśnie w tej kwestii jest piękny.
Gdzie zakupiłeś te felgi i opony?
Czym jest spowodowane to małe zużycie prądu? Może to właśnie zasługa dużych kół i małej powierzchni styku, hmm?
Daj znać jak to jest z zasięgiem jak już potestujesz (wiem że przy tej pojemności nie jest to łatwe ;p, ale można orientacyjnie wyliczyć).
Jak Ci się jeździ na tak wielkich kołach? Jak tym się pokonuje ostre zakręty?
Pięknie byłoby tam u Was pośmigać. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 29 Gru, 2015
|
|
|
Małę zużycie prądu jest takie jak powinno, czyli jak się jedzie spokojnie, swoim rytmem to bajk bierze 300-400W w porywach. Jak tylko odpalę licznik MODa w pikaczu to ekstrapoluje maksymalny zasięg, wynik może być ciekawy
Ja jestem zauroczony szerokim kapciem. Dla kogoś, kto więcej jeździ na silniku to kiepsko bo silnik mi się mocno męczy i wolałbym jednak 24", ale jak się dużo wspomaga to jest szał
Zresztą te kapcie co mam to jest tymczasowy element, bo finalnie będzie to:
Po lewej Mach1MAD, na środku jest to co mam teraz, a po prawej.... sesesese hue hue
Jak pojechałem do serwisu z FatBikemi i pokazałem co chce i do czego to ludek zrobił minę, jakbym wymagał egzorcyzmów Będzie beka |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Wto 29 Gru, 2015
|
|
|
Obręcz robi wrażenie.
Przy tym silniki, napięciu i kole prędkość max na tym rowerze jest pewnie masakryczna. Pewnie z 90 pojedzie. Nie dziwie się, że masz ograniczenia do 50km:D
Jak wygląda jazda na tak szerokiej ramie to chyba wersja 130mm? |
Ostatnio zmieniony przez ap0f1s Wto 29 Gru, 2015, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Wto 29 Gru, 2015
|
|
|
Inne "spalanie" jest zapewne przy ludku 187cm i wadze 67kg a inne przy 100kg o powierzchni czołowej czyli CX nie wspomnę . No i oszczędna jazda (niski prąd z góry ustawiony żeby nie kusiło ) . Mi tam najmniej wyszło przy mim wzroście i wadze 24Wh/km no ale różnica między nami jak wyżej. No i prąd u mnie 150A był nagminnie więc mały ruch manetką nawet na wybojach generował przy tym napięciu co miałem skoki kilowatowe co się na trasie uzbierało w pokaźne już kWh zapewne . No bo jak to inaczej wytłumaczyć ? Do tego pozycja wręcz "choperowa " więc powietrza na klatę sporo .
Tas jak wygląda przy tych najszerszych obręczach skos szprych ? Nie jest za pionowo przy tej osi (silniku) , nie traci koło na sztywności ? Bo jak wiadomo obręcze do "fatów" są robione chyba pod szersze (szerzej kołnierze chyba są) piasty .
ap0f1s napisał/a: | Obręcz robi wrażenie.
Przy tym silniki, napięciu i kole prędkość max na tym rowerze jest pewnie masakryczna. Pewnie z 90 pojedzie. Nie dziwie się, że masz ograniczenia do 50km:D |
Ten silnik jest diablo szybki .
U mnie na kołach 21,5cala (obręcz 16 cali z moto z kapciem 2,75) na zasilaniu li-ion 10s jechałem max 48-51km/h ale miałem włączonego FLUXa który dawał z 8-10km/h . Czyli i tak jest piekielnie szybki a na kołach 31cali to musi być na mus ograniczenie bo zabić się można . Tas wie co dla niego dobre . |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|