|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Kolejny mój e-bajk "Bielik" 6kW |
Autor |
Wiadomość |
Bysiu22
młodzik Bysiu
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 74 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Sob 09 Sty, 2016 Kolejny mój e-bajk "Bielik" 6kW
|
|
|
Witam po długiej przerwie od budowy 1-go bajka. Korzystając z zimowego urlopu w końcu poskładałem prawie do końca bajka na ramie Falcon v2-takiej samej jak kolega tas swoją Elektrę Fotona. Zajęło to niezliczoną ilość godzin ale było warto. Bajk jeszcze nie wyjechał poza pokój ale test na korytarzu pokazał jego moc(ograniczona na razie do 60A,potem 80A), kiedy to przednie koło uniosło się ponad 1,5 metra i oparło się na skosie sufitu po zbyt mocnym dodaniu gazu-trzeba manetkę zaprogramować inaczej Jak tylko skończę montować osłony boczne i pogoda dopisze to wrzucę filmik z jazdy testowej a póki co przedstawiam relację z budowy.
Wielkie podziękowania dla tas'a za pomoc do stworzenia bajka.
Podzespoły bazowe(akku jest inny niż na zdjęciu), amor Boxxer Race ponad 170mm, Dumper FOX VAN RC 240mm, sterownik Sabvoton
Akumulator-składa się z 320 ogniw Li-Ion Samsung INR18650-29E 2900MAh połączonych 20S16P 74V/46Ah waga 17,8kg
BMS 20S 150A/10A
Adapter do BMS
Bajk po założeniu silnika i sterownika na obręczach 24" Sun Rims Double Track 39mm i oponach 2,6", tarcze Ashima 203mm, wszystko malowane proszkowo, wysokość od ziemi do kierownicy 110mm
Silnik QSWP wykonany na zamówienie pod wolnobieg(przetoczony z 7r na 5r żeby starczyło osi silnika na nakretkę koła), waga 12,8kg
Kabel silnika wychodzi bardzo blisko tarczy więc te 2 stalowe opaski go odciągają skutecznie
Zaciski hydrauliczne Shimano SLX.
Test wytrzymałości ramy
Akusy weszły na styk, ufff !
Aku mocowany szpilkami m3 w zółtych koszulkach i blaszkami z alu
Centrum sterowania-oczywiście nie zabrakło Pikacza
Sabvoton przykręcany od dołu w razie szybiego serwisu nie trzeba wyciągać akku
Osłona sterownika własnej produkcji alu 2mm PA6
Elektryka w taśmie parcianej i kaptonowej dla bezpieczeństwa, każdy z 5 zestawu aku zabezpieczony termikiem na 50 stopni-w razie przegrzania wyłącza sterownik
Dziś frezowane panele boczne, zostaną pomalowane na biało i dokręcone carbonowe boczki
A tu stan obecny-waga 59kg, przy moim wzroście 182cm i 71kg to będzie jak rakieta
Koszty budowy około 11k-może i dużo ale zbliżające się wrażenia z jazdy po naszych Beskidach bezcenne
CDN. |
Ostatnio zmieniony przez Bysiu22 Nie 07 Lut, 2016, w całości zmieniany 7 razy |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 09 Sty, 2016
|
|
|
Dobry sprzęt i fajne fotki. Widać szczegóły ramy itp. Widzę że zestawienie kolorystyczne (czarny z białym) ma wielu zwolenników.
Ten silnik to coś jak RHR ? Dropout mm 165 ?
Ile [cm] od podłogi jest oś pedału w dolnym położeniu ? |
Ostatnio zmieniony przez Tomas Sob 09 Sty, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 09 Sty, 2016
|
|
|
Kurde... to ja za samochód dałem mniej
Zazdroszczę |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Sob 09 Sty, 2016
|
|
|
Eh, ładny...pomarzyć o takim... |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
|
|
|
|
Bysiu22
młodzik Bysiu
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 74 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Sob 09 Sty, 2016
|
|
|
Silnik to coś jak właśnie RHR tylko że piekielnie mocny i kręci się do 450RPM czyli przy napięciu 84V pojadę zapewne ok 50km/h max-celem było właśnie osiągnięcie dużej mocy i bezpiecznej Vmax a oś korbowodu sięga 37cm od podłogi a w dolnym położeniu oś pedału 20cm przy ustawieniu dumpera na połowę gwintu |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=X_mmYAnkINg |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 09 Sty, 2016
|
|
|
Jak ja wam koledzy zazdroszczę takich konstrukcji (a w szczególności zdjęć takich "zawalonych" podłóg ). Już wiem po co mam się tyle uczyć |
|
|
|
|
Adamo
brygadzista
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 02 Cze 2014 Posty: 204 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: Nie 10 Sty, 2016
|
|
|
Gratki, super maszyna !!! |
_________________ Co siejesz to zbierasz. |
|
|
|
|
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 10 Sty, 2016
|
|
|
akusów w nim jak w hurtowni , nieźle 193Wh/kg to o 60Wh lepiej niż w Turnigach HC. Bardzo estetycznie wykonany, a coś więcej o silniku...? |
_________________ jeżdżę na: bananator v1 RWD , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 10 Sty, 2016
|
|
|
Fajna maszynka, mocy też nie zabraknie ale martwi mnie że wszystkie falcony na jedno kopyto robione Jak przyjedziecie na zlot to po kilku minutach zgubicie swojego "białasa" |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 10 Sty, 2016
|
|
|
Się zdziwisz jakie kolory w innych warsztatach powstają |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Bysiu22
młodzik Bysiu
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 74 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Nie 10 Sty, 2016
|
|
|
O silniku na razie nic nie mogę powiedzieć dopóki nie sprawdzę go w terenie ale przewody fazowe ma jak w spawarce:) Trzeba poczekać aż pogoda dopisze. Kręci się do 450RPM przy 84V więc przy moich kołach osiągnę Vmax 54km/h(pomijając opór powietrza) i moc od 5-7kW w zależności jaki prąd ustawię. Na razie pojeżdżę na 60A. A rama mi się bardzo podoba-miała wyglądać jak Bomber i tak się stało:) |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=X_mmYAnkINg |
|
|
|
|
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 10 Sty, 2016
|
|
|
a ile waży silnik, jaką ma szerokość magnesów, wiesz jaką wiązką o jakiej średnicy drutów jest nawinięty, ile ma biegunów, jaka średnica, pisałeś że był robiony na zamówienie, masz na myśli że był przewijany przez kogoś u nas czy fabryka w Chinach na Twoje zyczenie zrobiła jakiś nietypowy nawój na nim? to silnik rowerowy czy skuterowy?
Nawiasem mówiąc Ty nie masz zasilania 84V tylko 74V (20x3,7 - to jest nominał, 84V pod obciążeniem mieć nie będziesz przy 20s). |
_________________ jeżdżę na: bananator v1 RWD , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 10 Sty, 2016
|
|
|
To silnik QS motor. Ciekawe czy wziął wersję v3 export type czy którąś ze słabszych. |
|
|
|
|
Bysiu22
młodzik Bysiu
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 74 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Nie 10 Sty, 2016
|
|
|
Silnik QSWP ma 16 par magnesów o szer. 50mm, nawijany 17x7, średnica 230mm, szerokość 95mm, waga 12,8kg, 3000W moc znamionowa, 48V nap. znamionowe, silnik jest rowerowy bo ma gwint pod wolnobieg, robiony w Chinach, o resztę info pytaj tas'a. Co do napięcia to podaję max. po naładowaniu ale prawidłowo oczywiście jest 74V nominalnego. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|