od Zera do e-bajkowego rowera _ Bujaviator |
Autor |
Wiadomość |
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 14 Sty, 2016
|
|
|
Poprawione, wszystkie zdjęcia aktualnie ważą tyle co wcześniej jedno.
Sorry panowie. |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 17 Sty, 2016
|
|
|
Nie chce zakładać jakieś nowego wątku z jednym pytaniem, więc zadam je tutaj:
(nie edytuje powyższego postu, ponieważ zależy mi na tym aby ktoś pomocny zauważył pytanie, a przy edycji nie widać że coś napisałem )
Jestem właśnie po powrocie z mikro zlotu 3city
Było ZAJEBIŚCIE !
Na spotkaniu zaistniała pewna realna szansa na przeskok z silnika 9C na MXSUS.
Po powrocie do domu zauważyłem jednak, że MXSUSy mają oś M14
Mam pytanie (może trochę głupie), jednak dla mnie to czarna magia.
Ja mierzy się tą Oś w MXSUS'ach?
To ten płaski odcinek czy ten zaokrąglony?
Aktualnie w ramie mam ledwie 10mm
Te końcówki na osie są stalowe 100%, nie jestem pewien czy waga całego roweru (~20kg) nie jest spowodowana stalową ramą (jest ciężka)
Zdjęcia skompresowane do maximum. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 17 Sty, 2016
|
|
|
omg
No chyba oczywiste, że silnik (prawie każdy) ma po to oś jajkowatą, żeby mieć możliwość włożenia w widełki 10mm standardowego roweru, prawda? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 17 Sty, 2016
|
|
|
Zajefajnie TAS, dzięki!
Czyli ta frezowana część ma 10mm
Sprawdziłem dziś ramę w bike'u, jest 100% stalowa:
a) Magnesem, który przykleił się do ramy
b) W stalowej ramie hak na tylną przerzutkę jest razem z ramą i tak jest u mnie.
To daje chyba ciut lepszą wytrzymałość ramy stalowej nad amelinium, więc obawy na wytrzymałość 20 letniej konstrukcji w tym akurat przypadku wychodzą na plus.
MXUS = max 5 rzędów wolnobiegu.
Słyszałem na forum, że jest jakiś kalkulator online do zmierzenia względnej kompatybilności łańcucha i zebatki w korbie przy wymianie kasety na wolnobieg.
Ma ktoś może link do tego kalkulatora?
Trochę tych wolnobiegów na allegro jest, cena również całkiem spoko:
http://allegro.pl/listing...%20rz%C4%99dowy
EDIT:
Dostałem link:
http://www.moreactivities...ha-rowerowego/#
Mam pytanie:
Czy zmieniając kasete (7rzęd: 11-28) na wolnobieg (5rzęd: 14-28) wymienić trzeba również łańcuch i przednią zębatke? Czy "jakoś to będzie"? |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 05 Lut, 2016
|
|
|
Dziś dotarł silnik z Nexun, zdecydowałem się jednak ostatecznie na MXUS'a.
Tak wygląda całość przed procesem montażu czy stan na teraz
Rower rozebrany do zera.
Na zdjęciu kierownice, amorek i koła są już gotowe.
(na fotce brakuje jeszcze docelowego sterownika wektorowego, pikacza i wielu śrubek, ogólnie pierdół).
Właśnie rozpoczynam montaż..... życzcie mi powodzenia, bo laik ze mnie totalny ! |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 05 Lut, 2016
|
|
|
Będzie dobra maszynera |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 17 Lut, 2016
|
|
|
No dobra zaczynają się schody.....
Chodzi o BMS:
Patrząc na powyższą fote lecimy od prawej zaczynając od B1.
B1 = podłączamy pierwszą cele, kolor kabelka czarny, pierwszy na baterii to MINUS, jest OK.
B14 ostatnie = 15 kabelek to na baterii jest PLUS, a tutaj na BMS kabelek ma kolor czarny to znaczy ma być MINUS?
Czy to nie ma znaczenia czy minus czy plus, podłączamy każdą cele po kolei?
Ktoś pomoże? |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 17 Lut, 2016
|
|
|
Kolory nie mają znaczenia. Leć po kolei, a będzie dobrze . |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 17 Lut, 2016
|
|
|
Bujakoto, a nie zastanowiło Cię, że do B1 podłączasz pierwszy (1) kabelek, a do B14 piętnasty (15)?
Najprawdopodobniej pierwszy czarny kabelek jest oznaczony GND, a dopiero czerwony to B1.
P.S. BMSy widziałem tylko na zdjęciach i schematach. |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 17 Lut, 2016
|
|
|
Dokładnie madajp, zastanawiałem sie jak to zostało ponumerowane. Dziwnie.
Kabelki polutowane
Dzięki chłopaki za pomoc. |
|
|
|
|
Bysiu22
młodzik Bysiu
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 74 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Śro 17 Lut, 2016
|
|
|
umbur napisał/a: | Kolory nie mają znaczenia. Leć po kolei, a będzie dobrze . |
Dokładnie, nie sugeruj się kolorami, B1(-) to masa 1-go akku i po kolei aż do B15(+ ostatniego akku) |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pią 19 Lut, 2016
|
|
|
Ja wczoraj lutowałem kabelki do swojego BMSa (16S). W komplecie oczywiście wtyczka z kabelkami...Zacząłem od "minusa" i dopiero 4 kabelki przed końcem zauważyłem, że tych z wtyczki BMSa mam tylko trzy, a od strony baterii 4 szt. Przeliczyłem wszystkie kable i faktycznie - z wtyczki BMSa był jeden za mało (16 szt. wtyczka 16 pinowa). Przyjrzałem się gniazdu w BMSie: opisy na laminacie były takie: B-, B1, B2..itd. I gniazdo jest wlutowane dopiero od B1. Więc przelutowałem przewody i pierwszy kabel (-) z baterii do balancera przylutowałem NIE do wtyczki, ale bezp. do płytki do B-, dopiero drugi do wtyczki (jako B1). |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 19 Lut, 2016
|
|
|
U mnie pierwszy był już jako B1.
Dziwna numeracja, jak widać nie tylko ja miałem z tym problem
BMS polutowany.
Dziś dotarły opony........... i tutaj jestem trochę zdziwiony.
Kupiłem Panaracer FIRE XC PRO ECO (bez czerwonego paska)
a przyszło coś takiego:
Takie brzydale, fuj!
I ten dziwny biały nalot, jest wszędzie, łuszczy się. Wodą nie schodzi, tylko tarcie palcem.
Ten biały osad to normalne?
Ogólnie opony przyszły brudne, nie wiem gdzie je trzymali.
Obie zwinięte w wciśnięte w format A4 tylko grube A4.
Zastanawiam się czy nie odesłać, już poprzednie biedne Kendy są dużo lepsze.
No i miały być 54-559 a jest marne 50-559, wąskie! |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 19 Lut, 2016
|
|
|
No ja nigdy nie dostałem ani też nie widziałem w sklepie opon w takim stanie. Jak by to był proszek do zdmuchnięcia to się zdarza. Widać że coś z nimi nie halo. Nie przeszły odbiorów jakości w fabryce ? Jak masz możliwość to zwracaj. Ja polecam shwalbe smart sam. 2.25 na nasze trójmiejskie warunki. Szerokość od kostki do kostki 59 mm. |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 19 Lut, 2016
|
|
|
Tomas napisał/a: | Ja polecam shwalbe smart sam. 2.25 na nasze trójmiejskie warunki. Szerokość od kostki do kostki 59 mm. |
Podasz linka?
Znalazłem kilka opon o których piszesz.
To będą trzecie opony do bajka który jeszcze nie wyruszył nawet poza pokoj |
|
|
|
|
|