|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Jednoślad rowerowy |
Autor |
Wiadomość |
radasss
dyrektor Radosław
Pomógł: 7 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 413 Skąd: Luboń/k.Poznania
|
Wysłany: Czw 28 Sty, 2016 Jednoślad rowerowy
|
|
|
Podziękowania dla: tas, michal214, qaz33, Freerider, Pykacz, kondzio927, Hobby King za dostarczenie niezbędnych elementów do budowy.
Po ok. 200 godz. planowania i budowania powstał niniejszy pojazd.
Główne dane napędu i zasilania:
- silnik RHR 205-40 uzwojenie 17x4
- akumulatory Turnigy HC 5 Ah x 35 sztuk (20S7P)
- sterownik niebieski, kwadratowy Sabvoton 80 Amper
Pozostałe dane elektryczne:
- balanser 150 A
- przetwornica DC/DC 12V/10 A
- licznik-watomierz
- oświetlenie tył lampka LED, światło pozycyjne i stopu
- oświetlenie przód oryginalny Bi-Xsenon Mercedes, palnik firmy Osram
- kierunkowskazy (z tyłu będą niebawem)
- klakson
Dane mechaniczne:
Obręcze tył/ przód 16x1,6 / 19x1,4 osobiście ściągany chrom i nikiel, malowane
Opony tył/ przód HEIDENAU K46 2.75x16 / 2.50x19
Damper 190 mm, sprężyna 850 LBS
Zawieszenie przód up side down Showa, m=7,3 kg
Hamulec przód tarcza 218 mm, zacisk Brembo
Blat korby / wolnobieg 40/22
Rama całkowicie mojego projektu i wykonania. Cięcie na wymiar profili, blachy, toczenie główki ramy, wspornika suportu, obsady łożysk wahacza, spawanie, malowanie. Nie odlewałem tylko w hucie stali
Główne dane techniczne:
Masa własna 70 kg ( akumulatory ≈ 20 kg )
Przyspieszenie 0-50 km/h ≈ 5,5 s z kierownikiem - 90 kg
V max osiągnięte 80 km/h
Z małych problemików to sklejające się styki wyłącznika głównego. Załącza 84 V na stacyjkę sterownika i przetwornicę DC/DC. Zastosowałem MOSFET'a P-chanell.
Część info również tu
Wyłącznik główny MOS P-Chanell.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 430 raz(y) 644,5 KB |
Tył-lewy bok.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 393 raz(y) 649,52 KB |
Światło mijania.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 423 raz(y) 666,71 KB |
Przód-bok prawy.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 467 raz(y) 635,46 KB |
Prawy bok.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 401 raz(y) 644,37 KB |
Okablowanie główne baterii.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 384 raz(y) 671,53 KB |
Lewy bok.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 432 raz(y) 655,68 KB |
Front.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 358 raz(y) 632,39 KB |
|
_________________ warsztatmotocykli.pl |
Ostatnio zmieniony przez radasss Pią 06 Paź, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Czw 28 Sty, 2016
|
|
|
Wygląda bardzo masywnie właśnie doczytałem 70kg . Ciężko będzie wracać do domu w przypadku awarii napędu Ogólnie fajnie że to zrobiłeś sam własnymi siłami, miłej jazdy |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 28 Sty, 2016
|
|
|
Ojaaa ale lampa
Objeździłeś już maszynę w warunkach bojowych? Jak wrażenia?
Taka masa to już jest nie byle wyzwanie, nawet dla tego napędu |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
ajs
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 165 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: Czw 28 Sty, 2016
|
|
|
siodełko the best |
|
|
|
|
radasss
dyrektor Radosław
Pomógł: 7 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 413 Skąd: Luboń/k.Poznania
|
Wysłany: Czw 28 Sty, 2016
|
|
|
Testowałem dojazd na korbach. 10 km/h to tak idzie całkiem dobrze
Z lampy jestem szczególnie dumny. Od zawsze podobał mi się xenon. Oświetla idealnie. Nie oślepia z przeciwka. W obudowie lampy mieści się przetwornica do palnika, przerywacz kierunkowskazów, połączenia kablowe z ramy i przełączników z kierownicy no i oczywiście cały oryginalny zespół optyczny Bi-xenon.
Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to nie jechałem jeszcze nigdy tak miękko zawieszonym pojazdem. Dla mnie super. Bardzo zwrotny, stabilny. Ta niby duża masa przy prędkości przelotowej 50-60 km/h to raczej zaleta niż wada. Silnik osiąga różne temperatury od 70 - 140° C ale staram się nie przekraczać 100°C.
Jak w dodatku pod tytułem postu. Pewne rzeczy jeszcze zostaną wymienione, np. siodełko. |
_________________ warsztatmotocykli.pl |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 29 Sty, 2016
|
|
|
Po pierwszej fotce byłem pewny ze to motocykl... W sumie fajny choć widzę wadę konstrukcyjna. Niesymetryczne rozmieszczenie podpórek pod nogi może powodować problemy z balansowaniem ciałem. Pozdrawiam:) |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
Ostatnio zmieniony przez Pią 29 Sty, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 29 Sty, 2016
|
|
|
toft napisał/a: | Po pierwszej fotce byłem pewny ze to motocykl... |
W każdym razie ścieżkami rowerowymi nie pojezdzi. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 29 Sty, 2016
|
|
|
Pojeździ, kwestia zachowania rozsądnej prędkości. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 30 Sty, 2016
|
|
|
Co 2-3 patrol policji raczej nie puści delikwenta. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Sob 30 Sty, 2016
|
|
|
Gratuluję konstrukcji, pokazałeś że jak się chce to można.
Pytanie tylko czy nie lepiej było kupić jakąś ramę od moto
Przy takiej masie nie pchałbym się osobiście w spawanie własnej masy tylko kupił ramę gotową od moto, prawdopodobnie wagowo wyszło by mniej. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sob 30 Sty, 2016
|
|
|
W ubiegłym roku byłem zatrzymywany jakieś 6-8 razy do rutynowej kontroli trzeźwości - zarówno na chodniku jak i ulicy, problemów 0. A mój rower wygląda tak: http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3606 |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Sob 30 Sty, 2016
|
|
|
Pytanie do konstruktora, czy czasem silnik to nie jest RHR 205-50? zamiast silnik RHR 205-40 ? Na ile masz ustawiony sterownik ? |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
radasss
dyrektor Radosław
Pomógł: 7 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 413 Skąd: Luboń/k.Poznania
|
Wysłany: Sob 30 Sty, 2016
|
|
|
Symbole silnika w formie w jakiej są na nim napisane:
QS 60 V 2000 W C 401 40305 3892
Prąd ciągły max 70 A, fazowy 100 A |
_________________ warsztatmotocykli.pl |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 30 Sty, 2016
|
|
|
To jest wolnobieżna wersja, czyli 17x4 |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|