Hamowanie silnikiem. |
Autor |
Wiadomość |
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pon 14 Mar, 2016 Hamowanie silnikiem.
|
|
|
Dzisiaj w końcu zrobiłem sobie hamowanie regeneracyjne na dodatkowy wyłącznik. Od razu mogę powiedzieć, że polecam każdemu . Co ciekawe na moim sterowniku GT 1500W opcja włącza się dopiero przy prędkości ok. 30km/h i to nawet lepiej, ale kop jest niesamowity (tyle, że w drugą stronę). No i mniej się zużywają okładziny.
Efekt wygląda mniej więcej tak:
|
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016
|
|
|
Co trzeba podłączyć?
Brake Low z GND (jako "zezwolenie na funkcję hamowania")
Regen Brake z GND - ewentualnie (włączenie odzysku)
Brake High z +12V - sygnał wyzwalający hamowanie
?? |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016
|
|
|
Kostka brake low- zewrzec oba kabelki czarny i biały |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016
|
|
|
Hamowanie regeneracyjne zazwyczaj wykręca nakrętkę osi - ja z kolei polecam to nadzorować przez pierwszy czas użytkowania |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016
|
|
|
Obowiązkowo do nakrętek zastosuj KLEJ DO GWINTÓW 270 LOCTITE. Bardzo mocno dokręć i tak jak Tas pisze obserwacja |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016
|
|
|
atomek1000 napisał/a: | Kostka brake low- zewrzec oba kabelki czarny i biały |
Czyli hamulec wyzwala Brake Low.
To do czego jest Brake High..? |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016
|
|
|
Czy takie hamowanie regeneracyjne silnikiem czasem nie powoduje zbyt dużych przeciążeń ramy o obie jej strony?
Przyspieszamy rama dostaje w d..... w jedną stronę.
Hamujemy rama dostaje w d..... w drugą stronę.
Nie znam się, nie mniej jednak to tak jak wyginanie aluminium, raz w jedną, raz w drugą, raz w jedną raz w drugą i po kilkudziesięciu tysiącach razy pęknie (nie mylić z ilością kilometrów)
U mnie nawet w jedną stronę stal się wygięła, a co dopiero by było gdyby ta sama siła działała w drugą stronę.
No chyba, że macie stalowe Customowe Falcony i podobne to spoko |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016
|
|
|
U mnie regen rozbił trochę aluminiowe haki ramy. Bez torque arma ani rusz - zwłaszcza z sabvotonem bo na nim regen po ustawieniu wysokiej wartości jest bardzo mocny |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016
|
|
|
Szwagier napisał/a: | atomek1000 napisał/a: | Kostka brake low- zewrzec oba kabelki czarny i biały |
Czyli hamulec wyzwala Brake Low.
To do czego jest Brake High..? |
Brake Low uruchamiasz zwierając kable czarny z białym, a Brake High dając mu na żółty kabel 12V. Obie opcje były już opisywane:
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4640
Działają tak samo. Żeby działało hamowanie regeneracyjne, trzeba jeszcze spiąć razem kable pomarańczowe od hamowania silnikiem. |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016
|
|
|
tas napisał/a: | Hamowanie regeneracyjne zazwyczaj wykręca nakrętkę osi - ja z kolei polecam to nadzorować przez pierwszy czas użytkowania |
Eryk1000 napisał/a: | Obowiązkowo do nakrętek zastosuj KLEJ DO GWINTÓW 270 LOCTITE. Bardzo mocno dokręć i tak jak Tas pisze obserwacja |
Cytat: | Czy takie hamowanie regeneracyjne silnikiem czasem nie powoduje zbyt dużych przeciążeń ramy o obie jej strony? |
Panowie, zabezpieczenie jest z obu stron:
...nie wiem tylko jak długo wytrzyma . |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016
|
|
|
Od razu widać, że dużo wspomagasz |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016
|
|
|
tas napisał/a: | Od razu widać, że dużo wspomagasz |
To wina zimy i soli . |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016
|
|
|
Ostatni raz śnieg na drodze był miesiąc temu |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016
|
|
|
tas napisał/a: | Ostatni raz śnieg na drodze był miesiąc temu |
No i tak zostało . |
|
|
|
|
wolfwilk
początkujący
Dołączył: 05 Lis 2015 Posty: 27 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Nie 03 Lip, 2016
|
|
|
Poznałem już skuteczność hamowania regeneracyjnego. Także jego negatywne, mechaniczne skutki. Staram się przed nimi zabezpieczyć (dociąganie szprych, sprawdzanie nakrętek i przede wszystkim założę drugie zabezpieczenie wału silnika).
Ale mój niepokój budzi elektryczny aspekt hamowania regeneracyjnego; np. czy nie przeładuję akumulatora gdybym wybrał się do Żywca i pod górki bym pedałował a z górek hamował regeneracyjnie?
A tak na poważnie to mój BMS jest na 5A prądu ładowania. Czy nie uszkodzi go ładowanie regeneracyjne? Po pierwszych próbach nie widzę na razie efektów cieplnych na BMS, więc chyba moje obawy są niesłuszne?
Mam nadzieję, że nie popełniłem nietaktu załączając moje pytanie w tym wątku. |
|
|
|
|
|