ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
graty elektryczne do samochodu
Autor Wiadomość
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016   

Ja ciągle nie rozumiem czym się różnią silniki AC a BLDC. Proponuję dyskusję (modku kochany :D ).
BTW może coś takiego:
http://www.electriccarpar...500A_p_424.html
http://www.electriccarpar...tock_p_471.html
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016   

Tak, dokładnie. Założyłem 3000 rpm tego EMRAX 268, z tego powodu, że to outrunner i też piszą w nocie katalogowej, żeby nie przekraczać 5000 rpmów. Także pozostaje jakiś inny BLDC, albo jakiś indukcyjny. A ten co podałem w linku by się nadał? Na pewno trzeba byłoby go przewinąć bo przy 144 V rozkręca się do ponad 10000-12000 RPM. Przy zwiększeniu napięcia do 400V, albo by się rozpadł od ogromnych obrotów, a z pewnością by wył jak syrena.

link dla przypomnienia:
http://www.into.pl/silnik...cyjny_chlodzony



Mechano napisał/a:
Ja ciągle nie rozumiem czym się różnią silniki AC a BLDC. Proponuję dyskusję (modku kochany :D ).
BTW może coś takiego:
http://www.electriccarpar...500A_p_424.html
http://www.electriccarpar...tock_p_471.html


Minusem tych silników jest waga - 90-170 kg - masakra
A większym minusem jest cena 35-40k pln
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016   

Przepraszam, ale cudów nie ma :cry: .
Silnik tzw. AC to silnik indukcyjny asynchroniczny. Zasilany z trzech faz (są też 1 fazowe). Zbudowany ze stojana z uzwojeniami i wirnika z uzwojeniem zwartym (tzw klatką). Zasilanie prądem zmiennym stojana powoduje indukowanie prądu w "klatce" i co za tym idzie momentu obrotowego. Co jest charakterystyczne dla tego silnika, że dwukrotne zwiększenie prądu wzbudzania, powoduje dwukrotny wzrost prądu "klatki", czyli 4 krotny wzrost momentu (z grubsza i w zakresie pracy silnika). W silniku PM (z magnesami) moment jest proporcjonalny do prądu i jest "synchroniczny" (trzeba kontrolować położenie rotora).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Wto 29 Mar, 2016   

maniekrox a w swoich obliczeniach uwzględniłeś opór powietrza :mrgreen:
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 29 Mar, 2016   

Po prostu parę niutonów w zapasie;) Przy takiej funkcji prędkości (liniowa rosnąca) funkcja oporów powietrza będzie rosła parabolicznie, ale dzięki temu przy niższych prędkościach typu 0-60 opory powietrza są dosyć małe;)

Ale uwaga słuszna;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group