|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
graty elektryczne do samochodu |
Autor |
Wiadomość |
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016
|
|
|
Tak, dokładnie. Założyłem 3000 rpm tego EMRAX 268, z tego powodu, że to outrunner i też piszą w nocie katalogowej, żeby nie przekraczać 5000 rpmów. Także pozostaje jakiś inny BLDC, albo jakiś indukcyjny. A ten co podałem w linku by się nadał? Na pewno trzeba byłoby go przewinąć bo przy 144 V rozkręca się do ponad 10000-12000 RPM. Przy zwiększeniu napięcia do 400V, albo by się rozpadł od ogromnych obrotów, a z pewnością by wył jak syrena.
link dla przypomnienia:
http://www.into.pl/silnik...cyjny_chlodzony
Minusem tych silników jest waga - 90-170 kg - masakra
A większym minusem jest cena 35-40k pln |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016
|
|
|
Przepraszam, ale cudów nie ma .
Silnik tzw. AC to silnik indukcyjny asynchroniczny. Zasilany z trzech faz (są też 1 fazowe). Zbudowany ze stojana z uzwojeniami i wirnika z uzwojeniem zwartym (tzw klatką). Zasilanie prądem zmiennym stojana powoduje indukowanie prądu w "klatce" i co za tym idzie momentu obrotowego. Co jest charakterystyczne dla tego silnika, że dwukrotne zwiększenie prądu wzbudzania, powoduje dwukrotny wzrost prądu "klatki", czyli 4 krotny wzrost momentu (z grubsza i w zakresie pracy silnika). W silniku PM (z magnesami) moment jest proporcjonalny do prądu i jest "synchroniczny" (trzeba kontrolować położenie rotora). |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Wto 29 Mar, 2016
|
|
|
maniekrox a w swoich obliczeniach uwzględniłeś opór powietrza |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 29 Mar, 2016
|
|
|
Po prostu parę niutonów w zapasie;) Przy takiej funkcji prędkości (liniowa rosnąca) funkcja oporów powietrza będzie rosła parabolicznie, ale dzięki temu przy niższych prędkościach typu 0-60 opory powietrza są dosyć małe;)
Ale uwaga słuszna;) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|