Zmiana LVC - Low Voltage Cut-Off |
Autor |
Wiadomość |
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 11 Cze, 2015 Zmiana LVC - Low Voltage Cut-Off
|
|
|
Hej, mam dla was bardzo ciekawą i dość prostą modyfikację.
Sprawa dotyczy zmiany LVC czyli punktu odcięcia sterownika z powodu niskiego napięcia na baterii.
Standardowo sterowniki na szeroki zakres napięć typu 48-84V ( link ) mają odcięcie na 41.5V.
Powoduje to, że hamowanie regeneracyjne działa do konfiguracji 14s(dla lipo/lion).
Żeby zmienić napięcie odcięcia LVC na ~52V czyli odpowiedniego dla 16s trzeba wykonać prostą modyfikację jak na obrazku.
Powinno to działać na wszystkich sterownikach z taką samą płytką, lub bardzo podobną.
Do zmian LVC na inne napięcia konieczna jest zmiana rezystora 1502 już bez zmiany elementów jak na obrazku. Więcej info wkrótce.
zmianaLVC.jpg modyfikacja |
Pobierz Plik ściągnięto 628 raz(y) 87,88 KB |
|
|
|
|
|
hudy147
stażysta
Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 164 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015
|
|
|
Mi właśnie na owym sterowniku nie działa hamowanie regeneracyjne. Mam pakiet 18s. Czy jeśli przestawię odcięcie na 52V (czyli dla 16S) to przy pakiecie 18s regen będzie działał? |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015
|
|
|
Prawdopodobnie dopiero jak bateria lekko sie rozladuje |
|
|
|
|
hudy147
stażysta
Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 164 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015
|
|
|
Dziękuję w takim razie wieczorem rozkręcam sterownik. |
|
|
|
|
hudy147
stażysta
Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 164 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015
|
|
|
Chciałbym dodać że regen przy ustawieniu 52V - odcięcie działa bardzo skutecznie. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015
|
|
|
Czyli po modyfikacji regen zadziałał na 18s ? |
|
|
|
|
hudy147
stażysta
Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 164 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015
|
|
|
Tak. Wg zamieszczonej instrukcji |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 26 Paź, 2015
|
|
|
Sory za odkop.
Który rezystor zmienić żeby odcięcie było jeszcze niżej? Dla instalacji 12s. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 26 Paź, 2015
|
|
|
Nie zmieniać wedlug instrukcji tylko rezystor 1502 dać inny. Jaki? Tego już nie wiadomo dokładnie |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 29 Paź, 2015
|
|
|
A ja wiem
Zmiana LVC (minimalne napięcie odcięcia) na dowolne (uruchamia hamowanie regeneracyjne na innych napięciach niż fabryczne)
1. Upewnij się, że przewody zaznaczone strzałką są przylutowane do pól VDD. Jeśli są obok (na VCC) to przelutuj. Następnie sprawdź, czy masz rezystory SMD oznaczone na zółto. Możesz mieć 1 lub 2, usuń wszystkie.
2. W oznaczonych kółkiem miejscach zamontuj wedle zdjęcia potencjometr prezyzyjny. PRZED przylutowaniem musisz mu stawić odpowiednią oporność korzystając ze wzoru:
Kod: | LVC * 0.36R = Oporność |
Dla przykładu: 32V * 0.36R = 11.5kR
3. Ustawiasz na potku taką wartość, lutujesz we wskazanym miejscu i gotowe. Odcięcie działa z dokładnością około +-1V |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Czw 29 Paź, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 29 Paź, 2015
|
|
|
Tak się składa, że mam taki sterownik Tas które przewody są od stacyjki? Oba ze zdjęcia? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 29 Paź, 2015
|
|
|
Poprawiłem opis |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 06 Kwi, 2016
|
|
|
Witam Panowie pomóżcie mi z moim sterownikiem aby chodził na 16 s po rozkręceniu okazało się że nie mam VCC napiszcie co i jak prze lutować / dolutować by wszystko grało, z góry dziękuję za odpowiedz
DSC_0740.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 836 raz(y) 1,28 MB |
DSC_0739.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 832 raz(y) 1,31 MB |
DSC_0738.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 826 raz(y) 983,02 KB |
DSC_0737.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 720 raz(y) 868,55 KB |
DSC_0735.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 717 raz(y) 956,03 KB |
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 06 Kwi, 2016
|
|
|
Na prawo od kabelka stacyjki masz zworki z cyny, widzisz?
84V, 72V, 60V...
Obadaj |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016
|
|
|
czyli zdjąć cynę z 70 a nałożyć na 60 tak? |
|
|
|
|
|