Mad max |
Autor |
Wiadomość |
Freerider
kierownik
Pomógł: 3 razy Wiek: 27 Dołączył: 29 Lis 2014 Posty: 320 Skąd: Królików
|
Wysłany: Śro 08 Kwi, 2015
|
|
|
Rama bardzo fajna, gdyby nie kąt główki to pojazd był by super, w teren to istna tragedia. Specjalnie tak zrobiłeś? Widzę że po lesie jeździsz... Przedni amortyzator raczej nie pracuje poprawnie. Zdradzisz jaki koszt budowy takiej ramy? ;> Przepraszam że się czepiam... Bzik na punkcie rowerów.
https://picasaweb.google.com/113663826549422725409/Quadbike#5435518010120722898
Było w twojej galerii, widziałeś taki? Jechałeś może? |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 08 Kwi, 2015
|
|
|
Freerider napisał/a: | Zdradzisz jaki koszt budowy takiej ramy? |
Też chętnie poznam do dużych mocy obawiam się o moją aluminiową ramę wiec warto się rozejrzeć za czymś lepszym zwłaszcza po zaprezentowaniu takiej świetnej konstrukcji chęć rośnie |
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2015 Re: Mad max
|
|
|
Trochę kusi mnie przeplecenie tyłu na 24" dla zwiększenia momentu
...ile amper jest teraz ? ,że brakuje...? |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2015
|
|
|
Freerider napisał/a: | Rama bardzo fajna, gdyby nie kąt główki to pojazd był by super, w teren to istna tragedia. Specjalnie tak zrobiłeś?
|
Mam możliwość regulacji kąta główki ramy przez zmianę punktu zaczepienia wahacza. Nie chciałem standardowego bo z zwiększona bazą osi rower skręcał by jak tir Do tego damper z tyłu ma spory sag więc jak się siedzi to kąt się trochę zwiększa. Wbrew pozorom tak jak teraz jest całkiem optymalnie
Co do reszty skrobnę jak wrócę z pracy
Edit: Ok jestem
Freerider napisał/a: | Przepraszam że się czepiam... Bzik na punkcie rowerów.
|
Spoko krytyczne uwagi też są dobre - to moja pierwsza rama pod elektryka budowana od podstaw i pewne błędy są - np nie podoba mi się sztywność boczna wahacza - w kolejnym użył bym już grubszych profili. Lepszy mógłby być też rozmiar masy - kolejna rama będzie raczej na szerokość 15 cm i aku w poprzek do kierunku jazdy i niżej - czyli bardziej w kierunku ramy Falcon od naszego forumowego kolegi emil1906
Freerider napisał/a: |
Zdradzisz jaki koszt budowy takiej ramy?
|
Ciężko powiedzieć bo sporo materiału zostało mi z innego majsterkowania a spawanie i malowanie robię w pracy.
Miałem okazję przejechać się na paru trajkach, rowerowym quadem jeszcze nie. Zainteresowanych rowerami nietypowymi zapraszam na zlot rowerów poziomych, co roku w wakacje w innym miejscu w Polsce: w tym roku 19-20-21 czerwca 2015 Gdynia
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=2753.0
kondzio927 napisał/a: | Trochę kusi mnie przeplecenie tyłu na 24" dla zwiększenia momentu
...ile amper jest teraz ? ,że brakuje...? |
Ile amper nie wiem, pikacz aktualnie jeździ w drugim bajku z middrive. Ale sterownik jest 48v 1500w od Tasa - więc tak z 40max chyba ma? Na asfalcie jest ok, moment większy przydał by się przy ruszaniu pod górę i w terenie. Po za tym mniejsze koło żre mniej amper przy ruszaniu i szybciej przyśpiesza a ja lubię czasem ruszyć dynamiczniej |
|
|
|
|
sannis
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 299 Skąd: z Parku
|
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2015
|
|
|
Gratuluję. Rower bardzo fajnie wyszedł. Wahacz zaadaptowałeś, z którejś poziomki jeśli oko mnie nie myli... Z tymi kątami to bez przesady, a jak ktoś jest dogmatykiem 63st to trzeba zmienić forum na "ęduro" |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2015
|
|
|
Jak na "swojski" wyrób na prawdę fajna konstrukcja a wiadomo że to co swojskiego smakuje najlepiej
Ale kąt główki w przyszłej konstrukcji trzeba poprawić i to najlepiej z 10-15 stopni, przez to że amor jest praktycznie w pionie w jeździe w terenie będą powstawały duże naprężenia na główkę ramy i rurę sterową amortyzatora co jest dosyć niebezpieczne jeżeli coś zawiedzie przy dużej prędkości.
Kto wie może już niedługo będziesz sam rozprowadzał ramy własnej produkcji |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2015
|
|
|
sannis napisał/a: | Wahacz zaadaptowałeś, z którejś poziomki jeśli oko mnie nie myli... |
Nie wahacz też jest samoróbką pod tą ramę Ale podobne można spotkać w poziomych fakt.
MixhaL napisał/a: |
Ale kąt główki w przyszłej konstrukcji trzeba poprawić i to najlepiej z 10-15 stopni, przez to że amor jest praktycznie w pionie w jeździe w terenie będą powstawały duże naprężenia na główkę ramy i rurę sterową amortyzatora co jest dosyć niebezpieczne jeżeli coś zawiedzie przy dużej prędkości.
|
Na główce są dodatkowe wzmocnienia od wnętrza ramy więc o to miejsce jestem akurat spokojny Kąt jak pisałem jest regulowany zmianą punku zaczepienia wahacza - im wyżej tym bardziej się kładzie. W jeździe się naprawdę tego nie czuje - sag i rozstaw osi załatwia sprawę. Jak pisałem bardziej przeszkadza mi brak sztywności w wahaczu - na kole rowerowym było ok ale z silnikiem trochę chodzi na boki. Kiedyś będę go pewnie przerabiał.
MixhaL napisał/a: |
Kto wie może już niedługo będziesz sam rozprowadzał ramy własnej produkcji |
Nie mówię nie, nie mówie tak |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 02 Maj, 2016
|
|
|
Mad max doczekał się upgrade do wersji 2.0:
https://goo.gl/photos/UwhVEKtEJV39muDF7
Mxus 21x3 w kole 16" na obręczy z aluminium moto ( simson)
Koło przód 17 moto od Pykacza z pamiętnego Tsunami
Savoton 150A pożyczony od kolegi Toft, ustawiony aktualnie na 85A
Z przodu korba szosowa z blatem 75T alu
Nowy wahacz z szerszym mocowaniem ( z 80 na 100mm) dla większej sztywności + suport od fat bike -> jakieś +- 150mm
Grubsze haki koła z 8 mm na 13mm
Damper z maketowego 160mm na 220mm (850lbs -> jak dla mnie trochę zbyt twardy)
Avid bb7 na obu kołach (wcześniej bb7 z produ bb5 z tyłu. )
Wcześniej doszedł jeszcze pakiet 16s4p. li po tuningy.
|
Ostatnio zmieniony przez Yin Wto 23 Maj, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pon 02 Maj, 2016
|
|
|
Strasznie wygląda ten blat |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 03 Maj, 2016
|
|
|
Taki blat daje możliwość kręcenia przy 70:). |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 03 Maj, 2016
|
|
|
Jak by z tyłu był sunrace 11t to pewnie tak, ale jest zwykły wolnobieg 5 rzędowy 14t |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 03 Maj, 2016
|
|
|
Nie widzę problemu aby założyć takowy:). Lub odpowiednie schimano z 11z. Chyba że to kwestia szerokości wahacza. Ale to się da rozgiąć, uspawać nowy. Pozdro:) |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 04 Maj, 2016
|
|
|
Dokładnie, wahacz był robiony pod wolnobieg 5 rzędowy. Myślę że raczej pójdę w stronę przeróbki wolno biegu z 11t na 5 rzędów jak pokazywał Tas. |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Śro 04 Maj, 2016
|
|
|
No, blat konkret - poraża Gratuluję rowerka, fajnie wyszedł. |
|
|
|
|
|