Lifepo4 10ah ładować 0,5C czy 1C? |
Autor |
Wiadomość |
angawe
początkujący
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 49 Skąd: CHORZÓW
|
Wysłany: Nie 17 Kwi, 2016 Lifepo4 10ah ładować 0,5C czy 1C?
|
|
|
Tak jak w temacie. Który prad ładowania jest bezpieczniejszy (wydłuzy żywotność) dla lifepo4.
Baterie to headway. Przy 1C po 1500 cyklach podobno mają 100% pojemosci. Jak to jest w praktyce?
Pytam ponieważ stoję przed wyborem ładowarki IMAX B6 (max5A) lub Turnigy 6 80W (10A)
(prąd rozładowaia to 8A - silniczek tylko 300w) |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Nie 17 Kwi, 2016
|
|
|
zdrowszy prąd mniejszt ale bierz mocniejszą ładowarkę, bardziej przyszłościowe, i tak pewnie później będziesz ładował większym prądem bo Ci się nie będzie chciało czekać |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 17 Kwi, 2016
|
|
|
Zacznijmy od tego aki to akumulator - jakie napięcie? Te wartości prądu są tylko dla ładowania pojedyńczej celi, a nie masz chyba 4v |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Nie 17 Kwi, 2016
|
|
|
Ładowarkę bierz mocniejszą. Najwyżej będziesz mniejszym prądem ładował. W drugą stronę nie masz takiej możliwości. |
|
|
|
|
angawe
początkujący
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 49 Skąd: CHORZÓW
|
Wysłany: Nie 17 Kwi, 2016
|
|
|
Aku to lifepo4 48v 10ah zabezpieczony PCM. |
|
|
|
|
angawe
początkujący
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 49 Skąd: CHORZÓW
|
Wysłany: Nie 17 Kwi, 2016
|
|
|
...........szkoda, że Turnigy.com ma strasznie lichą stronę w porównaniu do SKYRC.com |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 18 Kwi, 2016
|
|
|
To trzech ładowarek będzie trzeba aby to ładować i to jeszcze by szło max 3.5A. Nie lepiej kupić bms'a i się nie bawić w takie fantazje ? |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 19 Kwi, 2016
|
|
|
nie podales jakie sa w srodku ogniwa, jesli to cylindryczne headwaye 38120 to spokojnie mozesz i 1c, jesli pryzmatyczne to zazwyczaj maja max 0.3c/ogniwo.bateria moze byc w konfiguracji s i p nawet przy takiej pojemnosci....zawsze jednak ladujac mniejszym pradem zwiekszasz zywotnosc a warto bo lifepo4 do najtanszych nie naleza.na twoim miejscu zalozylbym koniecznie bms i kupil za ok 300zl dedykowana ladowarke.wiecej pytan wal priv, korzystam kilka lat z lifepo4 |
|
|
|
|
angawe
początkujący
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 49 Skąd: CHORZÓW
|
Wysłany: Czw 21 Kwi, 2016
|
|
|
Czy ładowanie lifepo4 dla pojedyńczego ogniwa powinno zakonczyć się zaraz po osiągnięciu napiecia 3,6v? W Imaxie B6 mam ustawione końcowe napięcie 3,6v prąd 5A, capacity cut-off wyłączone, timer wyłączony więc ładowanie powinno zokonczyć się na 3,6v! Nic takiego się nie dzieje.Pomocy |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016
|
|
|
ja laduje ladowarka dedykowana cc-cv do lifepo4. w koncowej fazie z tego co sie orientuje ona nie odcina przy okreslonym woltarzu a na nim pozostajac doladowuje jeszcze ogniwo do konca.bms stosuje tu tez jako zabezpieczenie przeciw ew bledom ladowarki(jedna raz mi padla i nie wiem co podawala przed spaleniem).laduje trybem 0.3-0.4c 3 pakiety z 3ch kolejnych lat 40152 i po 4 latach nie ma wiekszych roznic miedzy nimi.wg mnie oszczedzanie przez brak bms to chodzenie z pistoletem przy kolanie |
|
|
|
|
robbo2k
stażysta
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 136 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016
|
|
|
CC/CV
Najpierw ładowarka ustawia się na maksymalne napiecie i ładuje jakim pradem moze (jaki ustawimy) faza CC, Jak akumulator osiągnie zadane napięcie to ma od 65-80% naładowania i wtedy następuje faza CV czyli spadającego pradu do zera.
Tak działa zarówno ładowarki na 1S jak i wielkie ładowarki Supercharger Tesli czy CHAdeMo.
|
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016
|
|
|
Dodałbym tylko, że faza CV to ok 10-15% czasu całego procesu ładowania. Czyli ten wykres trochę to zniekształca. |
|
|
|
|
robbo2k
stażysta
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 136 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016
|
|
|
wookie napisał/a: | Dodałbym tylko, że faza CV to ok 10-15% czasu całego procesu ładowania. Czyli ten wykres trochę to zniekształca. |
Raczej nie. Zauważ ze jak spada prad 3krotnie to do naładowania tych ostatnich Wh potrzeba 3 razy więcej czasu. |
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016
|
|
|
robbo2k napisał/a: | wookie napisał/a: | Dodałbym tylko, że faza CV to ok 10-15% czasu całego procesu ładowania. Czyli ten wykres trochę to zniekształca. |
Raczej nie. Zauważ ze jak spada prad 3krotnie to do naładowania tych ostatnich Wh potrzeba 3 razy więcej czasu. |
To powiem inaczej, moja ładowarka ładująca li-po ładuje w trybie CC ponad 90% czasu, potem krótko ładuje w trybie CV i się wyłącza. Teoretycznie można by ładować jeszcze i kilka godzin jakimś minimalnym prądem, ale przynajmniej w moim przypadku nie ma to żadnego sensu, bo przed wyłączeniem się ładowarki balanser zaczyna balansować i obniża napięcie cel. |
|
|
|
|
robbo2k
stażysta
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 136 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016
|
|
|
Wydaje sie iż przez to ze pewnie ładujesz w trybie balansowania to ładowarka trochę oszukuje. |
|
|
|
|
|