|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Wto 08 Lip, 2014 |
Silnik |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 05 Sty, 2015
|
|
|
Ciśnienie w oponach? Opory toczenia kół? Łożyska w kołach? Hamulce?
Przyczyn może być wiele, o ile silnik jest OK. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 05 Sty, 2015
|
|
|
Zle działający ogranicznik prędkości w sterowniku ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
dadro76
początkujący Darek
Dołączył: 04 Sty 2015 Posty: 3 Skąd: Zakroczym
|
Wysłany: Pon 05 Sty, 2015
|
|
|
Jak działa taki ogranicznik i jak się do niego dobrać. Prędkość Vmax25km/h jest wystarczająca ale dobrze bylo samemu o tym decydować o ile się da to zrobć. Jeżeli doszło do jego dysfunkcji to fizyczne objawy mogłyby pasować.
Zastanawiam się jeszcze nad tymi aku, że może coś z nimi jest nie tak. Ale pomiary prądu i napięcia wydają się być ok przecież. |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 11 Sty, 2015
|
|
|
Szybka piłka - jeden z czujników daję 4.86v niezmiennie przy kręceniu kołem - wysunął się ze slotu. Prawda czy fałsz? |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Sty, 2015
|
|
|
W jakim sensie prawda, czy fałsz? jak się wysunął, to go wsuń i powinno być dobrze. |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 12 Sty, 2015
|
|
|
Chodziło o szybką diagnostykę, ale mniejsza o większość. Jak zwykle musi być nietypowo. Silnik szczelny, kable nie przerwane na całej długości, A jeden czujnik uszkodzony, wygląda na wadę fabryczną. Zmienię chyba nazwę pojazdu na "Awaria" |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Sty, 2015
|
|
|
Jeśli się wysunął, to może nie zmieniać stanu. Już tak miałem. |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 12 Sty, 2015
|
|
|
Też tak myślałem, ale zonk bo jest na swoim miejscu. Zonk nr. 2 to popsuł mi się komputer dokładnie po rozebraniu silnika i nie mogę zamówić czujników |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
wesmar
stażysta wesmar
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2015 Posty: 114 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pią 23 Paź, 2015
|
|
|
zeeltom napisał/a: | ..Ważny jest też kierunek osadzenia hallotronu. Niektóre osadza się jednakowo, a w niektórych silnikach środkowy jest włożony odwrotnie. Widać to pod lupą z boku po frezach na obudowie. To jest chyba zależne od kąta rozstawu. Inaczej jest dla 120 stopni i inaczej dla 60 stopni, ale nie twierdzę tego na 100%. Może ktoś to potwierdzić? |
Polaryzacja magnetyczna takiego halla jest zgodna z biegunami magnesu (naprzemienność). Więc ta odwrotność jest tylko pozorna. Sporo ludzi montuje nie pamiętając o tym jednakowo. Tymczasem różnica wynosi nawet 7 st. elektrycznych. Tak mogę napisać na bazie dośw odwrotnego montażu w maszynach (czujniki położenia wału).
Inaczej, jeżeli ktoś zamontował jednakowo, należy środkowy czujnik odwrócić, gdyż magnes nad nim ma zmienioną polaryzację w stosunku do obu skrajnych. Co do kątów silników, zawsze trzeba się wzorować biegunami magnetycznymi. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 26 Maj, 2016
|
|
|
Tester
Ma ktoś schemat , układ 6-cio pinowego złącza ?
Chodzi o podłączenie silnika który obecnie nie ma takiego złącza i trzeba odtworzyć schemat połączeń. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Maj, 2016
|
|
|
Patrząc na złącze męskie od strony pinów zatrzask na górze, to góra lewa +, przerwa, -.
Na dole fazy. |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Czw 26 Maj, 2016
|
|
|
Nie bardzo rozumiem co chcesz odtwarzać. Jedno 6-cio pinowe łącze / męskie, zapewne służy do pomiaru hali silnika, żeńskie do pomiaru sterownika, gdzie czerwony to +, czarny to -, trzy pozostałe to wyjścia do halli. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 26 Maj, 2016
|
|
|
tkoko napisał/a: | Nie bardzo rozumiem co chcesz odtwarzać. |
Mam obecnie silnik bez złącza. Chcę dodać takie 6 pinowe złącze, które przy okazji ma być
zgodne z standardem testera. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Maj, 2016
|
|
|
Pod czerwonym masz żółty, pod czarnym niebieski, zielony pod pustym. |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|