Realna żywotność LiPo Turnigy |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 26 Kwi, 2015 Realna żywotność LiPo Turnigy
|
|
|
Większość (tak przypuszczam) z nas na mocnych ebajkach jeździ na LiPo Turnigy, sporo pewnie już nie jeden sezon.
Tak więc szybki temat:
1. Masz BMSa czy ładujesz modelarską?
2. Ile cykli zrobiłeś w poprzednim sezonie?
3. O ile % spadła pojemność akumulatora w tym czasie ? (pomiar Pikaczem, watomierzem CA etc, nie na oko!)
4. Ile sezonów jeździsz na tych samych akumulatorach?
5. Czy mając BMSa lub modelarską - miałeś kiedyś jakieś problemy z aku? Zapomniałeś włożyć alarmy? Wyładowałeś niechcący poniżej 3V, może spuchły? Wypadłą wtyczka z BMSa? Cokolwiek, co doprowadziło do uszkodzenia akumulatora z Twojej winy lub w skutek awarii osprzętu?
6. Jaką masz pojemność akumulatorów i jaki prąd maksymalny ma sterownik? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Nie 26 Kwi, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Cezar38
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 193 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Nie 26 Kwi, 2015
|
|
|
1. BMS
2. 260
3. 0% (Mam Pikacza)
4. Na razie 1 sezon, teraz drugi, zobaczę jak bedzie
5. Nic się nie stało, nie spuchło, nic nie zepsułem za wyjątkiem spalenia kabli bo w pośpiechu (nie polecam) lutowałem akumulatory i zrobiłem zwarcie i musiałem kabelki naprawiać.
6. Akumulator: 15Ah, sterownik 50A |
_________________ Bike MK2 6500W |
|
|
|
|
Doctore
początkujący
Wiek: 29 Dołączył: 25 Paź 2014 Posty: 28 Skąd: Malbork
|
Wysłany: Nie 26 Kwi, 2015
|
|
|
tas, chyba jednak te lipole nie takie złe...
No ale moze niech też ludziska piszą jak to wygląda z lion? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 26 Kwi, 2015
|
|
|
To jest temat dla użytkowników LiPo Turnigy tych popularnych w obudowach. Są tylko jedne, ciągle takie same. LiIOnów jest tyle ilu ludzi je używających, więc jakiekolwiek porównywanie ich miedzy sobą to do niczego nie prowadzi. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 26 Kwi, 2015 Re: Realna żywotność LiPo Turnigy
|
|
|
1. Modelarską
2. Około 250-280 - rozładowanie od 60 do 80% dla pakietu 8s2p
3. Nie wypowiem się bo nie jeździłem ciągle z pikaczem. Zasadniczo spadek pojemności / wydajności prądowej czułem tylko jeżdżąc zimą.
4. Zaczynam drugi.
5. Trochę spuchły. Ze 2x zrobiłem zwarcie przez pospiech i głupotę
6. Na opisywanym pakiecie 10ah sterownik daje max 40A chwilowo 25-30A podczas wspomaganej kręceniem jazdy po równym asfalcie.
Z awarii / głupich pomysłów: jeden pakiet uległ skasowaniu kiedy rower przewrócił się z otwartym pojemnikiem na aku - wyrwała się blaszka z kablem z jednego pakiety, nie bardzo jest to jak dolutować. Z innego pakietu odlutował się od wstrząsów z jazdy jeden z kabelków do balansowania. Niedawno zmieniałem sterownik w rowerze z hubem na 60V 50A i zrobiłem jazdę testową z pakietem 16s1p. Po jeździe aku był sporo za ciepły Ale po przestygnięciu na balkonie żyje i ma się ok. Z ogólnych objawów starzenia - widzę że po balansowaniu na 4.2v na ogniwo pakiety spadają przez noc na 4.15v. |
|
|
|
|
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015
|
|
|
Tas a czym to grozi jak "wypadnie wtyczka z BMS'a" i o której mowa? Nie można w jakiś bezpieczny sposób odłączyć baterii akumulatorów od BMS'a po jego aktywowaniu? |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 11 Sty, 2016
|
|
|
Mamy rok 2016
Czy ktoś może potwierdzić dwa pełne sezony na LiPo Turnigy i oczywiśce jak wrażenia i stan aku. |
|
|
|
|
Cezar38
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 193 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Wto 12 Sty, 2016
|
|
|
2 pełne sezony, około 380-400 cykli, spadek pojemności około 0-1% (BMS odcinał do końca przy 0% na pikaczu, tak jak w nowych).
Akumulatory zmieniłem na nowe razem ze zmianami w rowerze, więc liczę cykle od nowa. |
_________________ Bike MK2 6500W |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 12 Sty, 2016
|
|
|
Cezar38,
Jaką masz konfigurację akumulatora? |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Wto 12 Sty, 2016
|
|
|
Mam dwa rowery(jeden brata) na których jest już przejechane ponad 4000km. Jeden w konfiguracji 16s2p (10ah) (592wh) drugi to 16s3p (888wh)
1. Bms
2. 150 cykli (4500km)
3. Spadeku na razie nie widać ev computer pokazuję dalej 592wh
4. Mój pierwszy sezon, tylko u mnie sezon się nie kończy. Używam bajka cały rok)
5. Nigdy nie było problemów. Jednie pozwoliłem może z 10 razy wyłączyć zasilanie przez bms
6. 16s2p 592wh (60v) sterownik 45a
Drugi rower
1. Bms
2. 100 cykli ponad (4000km)
3. Spadeku na razie nie widać ev computer pokazuję dalej 888wh
4. Pierwszy sezon
5. Nigdy nie było problemów.
6. 16s3p 888wh (60v) sterownik 50a |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 29 Maj, 2016
|
|
|
A ma ktoś może mniej pozytywne doświadczenia z lipo turnigy?
Coś w stylu - "akumulatory przepracowały 100 pełnych cykli i pojemność spadła z 5000mAh na 4500mAh"
Bo te dwa pełne sezony i spadek pojemności o 0% to dla mnie jakoś tak zbyt słodko brzmi.
U mnie po 100 pełnych cyklach widzę wyraźną degradację ogniw.
Prąd maksymalny rozładowania to skromne 30A. Ładowanie zawsze modelarską ładowarką z balansowaniem. Nigdy żadnych zwarć ani rozładowania poniżej 3,0V/celę. |
|
|
|
|
brisbanex2
początkujący
Dołączył: 01 Sty 2013 Posty: 15 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: Nie 29 Maj, 2016
|
|
|
1. Modelarska, ładowanie 1C
2. 500-600 cykli/3 sezony, średnio 70% DoD
3. 10-35%, zależnie od celi
4. 3
5. nigdy
6. rozładowanie max. 3C
Po trzech sezonach wszystkie spuchnięte o minimum ~50%, pojemność po depuffingu ~80% |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 29 Maj, 2016
|
|
|
A czy przy tak znacznym puchnięciu cel pudełeczka (hard case) się otwierają?
Co w przypadku bardzo ciasnego upchnięcia pakietów? |
|
|
|
|
brisbanex2
początkujący
Dołączył: 01 Sty 2013 Posty: 15 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: Nie 29 Maj, 2016
|
|
|
Nie - mają tylko bardzie obłe kształty. Rozszerzają się znacznie mocniej po otwarciu hardcase'ów. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 29 Maj, 2016
|
|
|
sirgregs, Ładujecie modelarskimi więc macie małą żywotność. Ten związek jest już daaawno temu zaobserwowany.
Na BMSie 400 cykli i <5% spadku pojemności jest normą. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|