|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Rama STEALTH FLUX i BETA - dyskusja ogólna |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Śro 08 Cze, 2016
|
|
|
Mocowanie dampera wygląda jakby przy pierwszym lądowaniu chciało wejść w oponę. Pierwszebombery też chyba miały z tym problem. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Śro 08 Cze, 2016
|
|
|
To już kolejna rama (np. Vector też tak ma), że suportu jest w wahaczu. Ktoś zna jakieś zalety takiego rozwiązania? Bo w klasycznym rowerze to rozwiązanie ma wady - jedyna zaleta to chyba tylko stała odległość osi koła od osi suportu |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 08 Cze, 2016
|
|
|
No mi to wygląda raczej na zjazdowe cechy, mało przyjemne jest bicie kolanami po brodzie podczas pedałowania |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 08 Cze, 2016
|
|
|
No wlasnie z zalet to to ze lancuch nie spada tak z przerzutki przy wertepach. Jak sie zmienia co chwila dlugosc lancucha przy pedalowaniu to srednio z tym bywa |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Śro 08 Cze, 2016
|
|
|
tas napisał/a: | No mi to wygląda raczej na zjazdowe cechy, mało przyjemne jest bicie kolanami po brodzie podczas pedałowania |
No, a czy bicie kolanami po brodzie podczas zjazdu nie przeszkadza? No bo przecież wraz z wahaczem chodzą góra dół też pedały..? No i jak się stoi na takich pedałach całą swoją masą ciała, to i ten ciężar musi być (jest) resorowany. A jak to wygląda w praktyce? Niby odległość suportu od osi obrotu wahacza jest niewielka - może w praktyce tych negatywnych efektów w cale się nie czuje?? Ja nie wiem, nigdy żadnym fullem nie jeździłem - dlatego pytam... |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 08 Cze, 2016
|
|
|
Musiałbyś się przejechać sam, bo tak opisywać to trudno.
W/g mnie rama MUSI spełniać 2 wymogi. Podczas kręcenia kolana się maksymalnie prostują (siodełko wysoko), a po obniżeniu siodełka sięgam do samej ziem z zapasem. Żadne tam cofanie łańcucha, wahacze i inne bzdury nie są tak ważne jak powyższe. Bo to, że się łańcuch cofa o 1cm to jest nic nie znaczący niuans przy tym powyższym. Jeśli po 50km kręcenia mnie kolano boli albo nie mogę się ratować podparciem przy glebie to niestety ale rama jest dla mnie niepełnowartościowa |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Śro 08 Cze, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Śro 08 Cze, 2016
|
|
|
No i jak wówczas wahacz pracuje, gdy z jednej strony koło jest wybijane w górę, a z drugiej cały ciężar ciała kierowcy pcha ten wahacz w dół?
Ale przyjrzałem się zdjęciom - we Fluxie suport zdaje się być pod osią obrotu wahacza, więc ten efekt chodzenia suportu góra dół, oraz dźwignia na jakiej działa ciężar kierowcy, są minimalizowane
No, a gdyby tak umieścić oś suportu jeszcze nieco PRZED osią obrotu wahacza..? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 08 Cze, 2016
|
|
|
Najciekawiej to jest chyba w bomberze, ma ten swój V-Boxx i w sumie można mieć support gdziekolwiek się chce, a na osi wahacza napęd. Szkoda, że takie rozwiązania są trudno dostępne. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Śro 08 Cze, 2016
|
|
|
Szwagier napisał/a: | To już kolejna rama (np. Vector też tak ma), że suportu jest w wahaczu. Ktoś zna jakieś zalety takiego rozwiązania? Bo w klasycznym rowerze to rozwiązanie ma wady - jedyna zaleta to chyba tylko stała odległość osi koła od osi suportu |
Wymień jakieś wady takiego rozwiązania, jestem bardzo ciekawy.
Szwagier napisał/a: | gdy z jednej strony koło jest wybijane w górę, a z drugiej cały ciężar ciała kierowcy pcha ten wahacz w dół |
A przypadkiem nie sprężyna pcha No panie jakby Ci przyszło wypchać przy takim przełożeniu wahacz ciężarem ciała to gratuluje wagi słonia |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Śro 08 Cze, 2016
|
|
|
MixhaL napisał/a: |
Szwagier napisał/a:
To już kolejna rama (np. Vector też tak ma), że suportu jest w wahaczu. Ktoś zna jakieś zalety takiego rozwiązania? Bo w klasycznym rowerze to rozwiązanie ma wady - jedyna zaleta to chyba tylko stała odległość osi koła od osi suportu
Wymień jakieś wady takiego rozwiązania, jestem bardzo ciekawy. |
- zmienna odległość między siodełkiem a pedałami
- stojąc na pedałach ciało kierowcy dodaje się do masy nieresorowanej, im bliżej koła a dalej od osi obrotu wahacza tym skutki tego bardziej odczuwalne
MixhaL napisał/a: | Szwagier napisał/a:
gdy z jednej strony koło jest wybijane w górę, a z drugiej cały ciężar ciała kierowcy pcha ten wahacz w dół
A przypadkiem nie sprężyna pcha No panie jakby Ci przyszło wypchać przy takim przełożeniu wahacz ciężarem ciała to gratuluje wagi słonia |
Sprężyna także pcha - czy ja pisałem, że nie?
Może przy "takim" przełożeniu faktycznie są te w/w efekty mało odczuwalne, czy wręcz pomijalne - ja nie wiem. Nawet takiej ramy nigdy nie miałem. Piszę, co przeczytałem. Zresztą, takie były pierwsze rozwiązania w ramach full (dziś już w nawet najtańszych rowerach tego nie widać), które potem ewulowały w rozwiązania wieloprzegubowe. Ile w tym marketingu, a ile faktycznych potrzeb - nie wiem. W motocyklach cały czas się stosuje pojedynczy wahacz - i działa. A w rowerach jak czytam, dopiero "ogniwo Horsta" daje właściwą pracę tylnego koła Raz jeszcze powtórzę - ile w tym prawdy a ile onanizmu, nie wiem. A chcę się dowiedzieć - dlatego wywołałem dyskusję |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Śro 08 Cze, 2016
|
|
|
Szwagier, nie czytaj głupot bo Ci robią wodę z mózgu, nic z tych rzeczy nie ma bytu. Jeżeli uważasz że w takim rozwiązaniu to są wady mocno odczuwalne to wg. Twoich wypowiedzi ramą taką jak qulbix kręcenie korbami w terenie jest NIEWYKONALNE |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 08 Cze, 2016
|
|
|
Widac na zdjeciu ze os korby jest nizej i przed osia mocowania wahacza co przy mocnym ugieciu wahacza spowoduje cofniecie korby lekko w osi poziomej do tyl. Zblokowane tylnie kolo podczas jazdy po duzych dziurach i tak wymusza ruch korba (przod tyl) co wydaje mi sie wiekszym problemem niz cofanie osi korby o 1cm. Stad w zjazdowkach przed era wielowahaczy stosowalo sie plywajacy zacisk hamulca tarczowego dzieki czemu nie tluklo pedalami na dziurach. |
|
|
|
|
Rafał
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 290 Skąd: wawa
|
Wysłany: Śro 08 Cze, 2016
|
|
|
Dzięki Tas za założenie tematu.
Dla mnie flux beta to rama marzenie. Można zbudowac lekki rower, mocny, z pełnym zawieszeniem, wygladający w miarę jak rower i nie ważący wiele więcej niż moja obecna konstrukcja (35kg).
Zresztą sami zobaczcie
https://www.youtube.com/watch?v=Lgpo9mdpwyM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|