|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: Nostusek Sob 07 Gru, 2013 |
hybryda |
Autor |
Wiadomość |
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2009
|
|
|
LEMCO ma w ofercie silnik na 96V (LEMCO LEM-200-D135-RAG), ale dużo jest droższy osprzęt do wyższego napięccia.
Przy wyższym prądzie daje się większy przekrój przewodów i straty znikają.
Silniki i układy sterujące wymagają dodatkowego chłodzenia (większe wentylatory i woda oraz pompy wodne), czyli znika sprawność, przy DC ten problem znika, a przy LEMCO znika całkowicie, chyba że się chce przeciążać i zniszczyć.
Do tego malutka waga DC (11kg silnik + ok. 2 kg regulator), a AC przy tych samych mocach sam silnik waży hoho.... |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
smoczy [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2009
|
|
|
no wszystko ok, ale skądś bierze się problem fajczenia lemco, nie raz się komutator przypalił z tego co słyszę
a przewody o dużym przekroju dużo ważą, sam się o tym przekonałem
AC jest generalnie za drogie, ale skoro wszystkie większe seryjne auta elektryczne są AC to coś w tym musi być.. |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2009
|
|
|
Seryjne mają AC bo nie przejmują się wysokością napięcia. Gdybyśmy nie musieli
homologować czy robić innych cyrków przy rejestracji powyżej 100V czy ile tam jest,
też można by się w to bawić :] |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2009
|
|
|
Seryjne auta są AC i DC (nawet trolejbusy w Polsce mają różne systemy, w zależności od miasta).
AC robi się głównie po to, żeby EV było dla nielicznych, bo benzynę ktoś musi spalić, z takich paliw już nie da się zrobić żadnych wyrobów chemicznych, one są odpadem z produkcji petrochemii. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
smoczy [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2009
|
|
|
inna sprawa że DC przy swoich możliwościach - czy by były gorsze niż AC czy nie - jest, jak pokazali liczni, całkowicie wystarczające do samochodu osobowego. To ograniczenie 100V nie wiem skąd wymyślone, ale na dobrą sprawę 96V to już spora moc silnika wystarczająca do małego auta osobowego...
w temacie spisku światowego - ciekawi mnie dlaczego GM nie odświeży projektu EV1, biorąc pod uwagę osiągi to nadal najlepszy produkcyjny samochód elektryczny. Może i zniszczyli samochody ale czy podarli plany? |
|
|
|
|
Wojtek ww [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2009
|
|
|
kontynuuję temat konwersji subaru justy:
1. silnik lemco chyba niezbyt się nadaje z powodu proporcji wymiarów - nie będzie gdzie go umieścić.
2. lepszy byłby cyba np. taki:
http://www.evdrives.com/D...rs_ES-15-6.html z racji wymiarów
3. inna sprawa, jakie jest przełożenie z wałka napędowego na tylne koła i czy da się podpiąć silnik bezpośrednio bez przekładni?
może ktoś ma taką wiedzę, albo takie autko i może to sprawdzić.
pozdrawiam Świątecznie |
|
|
|
|
smoczy [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2009
|
|
|
e? przecież lemco jest mniejszy niż ten silnik D&D w każdą stronę! |
|
|
|
|
Wojtek ww [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2009
|
|
|
faktycznie! a jest jakiś silnik ok 10kw o mniejszych wymiarach? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2009
|
|
|
W Star Gates Atlantis, mieli tam jakieś generatory zeropunktowe, moc była całkiem, całkiem I nieduże były Co prawda, generator, to nie silnik, ale ponoć działa w drugą stronę |
|
|
|
|
smoczy [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2009
|
|
|
Wojtek -> mniejsze lemco? mają różne silniki.. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2009
|
|
|
smoczy:
Napięcie zasilania silnika nic nie mówi o jego mocy.
Moc to jest moc, niezależnie od napięcia.
Może być silnik np.: na 48V i mieć moc np.: 100kW, oczywiście najlepiej DC.
Systemy AC nadają się do dalekiego przesyłu energii.
W samochodzie są droga prądu jest króciutka, a odpowiedni przekrój przewodów (zgodny z przepisami SEP-u) minimalizuje straty (szczególnie DC). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2009
|
|
|
Auto misi mieć odpowiednie parametry i silnik LEMCO LEM-200-D135 lub odpowiedni AGNI zapewnia te parametry.
Ten silnik ma malutkie wymiary, małą wagę 11kg, napięcie do 84V, moc nominalna 14,5kW, moc szczytowa chwilowa 30kW (to daje dużo koni mechanicznych, a konie uciekają) oraz najważniejsze jest DC i jest zbędne dodatkowe energożerne chłodzenie.
Ci co palą wirniki w LEMCO, to przeciążają, albo mają nieosiowo, startują na ręcznym, lub startują z trójki (albo z drugiego biegu pod górę) - fajnie się jedzie po cichu i to wciąga, żeby wypróbować na przeciążeniu, więc musi coś puścić.
A wystarczy posłuchać moich rad, chyba że ma się dużo zbędnej kasy, a potem narzekanie.
Wystarczy że ja takie próby już porobiłem. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2009
|
|
|
Może i mieć te 100 kW ale zapomiałeś o jednym zerze przy 48V. Jeśli się mylę i są takie po 100 kW na 48V to bardzo bym prosił chociaż o ukierunkowanie moich poszukiwań
PS
Tesla Motors, mając głeboko w poważaniu paliwa, koncerny i inne spiski, wybrało jednak silnik AC prawie 400V do swojego bolidu. Widać był lepszy jednak niż DC |
|
|
|
|
smoczy [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2009
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | smoczy:
Napięcie zasilania silnika nic nie mówi o jego mocy.
Moc to jest moc, niezależnie od napięcia.
Może być silnik np.: na 48V i mieć moc np.: 100kW, oczywiście najlepiej DC.
|
wiedziałem że ktoś się czepi
oczywiście że tak! zgadzam się Chodziło mi o to, że generalnie łatwiej uzyskać większą moc przy wyższym napięciu - mniejsza grubość przewodów, baterie etc. i wszystko o czym już mówiliśmy nie raz
10KW przy 48V to ponad 200A czyli przewody ok. 40 mm
przy 96V to trochę ponad 100A czyli przewody ok. 20 mm
..przykładowo, nie licząc sprawności i innych |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 10 Kwi, 2009
|
|
|
O żadnym zerze nie zapomniałem.
TESLA MOTORS tak wybrał, ale to oni tak wybrali, ich sprawa, do efektów moich użytkowych aut, to mają daleko.
Przekroje przewodów zależą od prądów i są oreślone przepisami SEP-u, nie musisz ich mnożyć przez jakieś współczynniki zwiększające.
Wysokie napięcie całości jest niebezpieczne też dla samych akumulatorów. Niech przy jakiejś awarii upali się we wnętrzu aku. jakiś mostek, to przy 80V tylko zaiskrzy, ale przy dużo większym, to ...... |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|