Jazda bez silnika |
Autor |
Wiadomość |
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 07 Lip, 2016 Jazda bez silnika
|
|
|
Rowerek,składak na kołach 20-calowych,silnik w kole tylnym,wolnobieg a mimo to jazda na samych "pedałach" bez włączenia "elektryki" jest prawie nie możliwa. Do tej pory nie sprawdzałem takiej możliwości ale teraz chcąc jechać bez wspomagania zauważyłem, że jechać się nie da gdyż opór jaki stawia silnik uniemożliwia taką jazdę.Nie wiem czy to taka "uroda" tego silnika czy może jakaś awaria? Hamowanie silnikiem zauważyłem nawet jadąc "z górki" gdy nie pedałuję i nie używam manetki a tego (chyba?) przed tym nie było.Czy to normalne czy jakaś awaria? a może są jakieś silniki faktycznie bezoporowe gdy jadąc bez włączenia można korzystać jak z normalnego roweru.Co o tym sądzić i jak można temu zaradzić, może ktoś coś podpowie,będę wdzięczny. |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Czw 07 Lip, 2016
|
|
|
Silniki przekładniowe mają wolnobieg w sobie, więc bez elektryki jadą bezoporowo |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
unix
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2015 Posty: 152 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Czw 07 Lip, 2016
|
|
|
Moze byc opcja zabezpieczenia ktora powoduje zwarcie przewodow silnika ktore jest rozwierane po wlaczeniu. To powoduje duze opory i "hamowanie" silnika. |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 07 Lip, 2016
|
|
|
bloodyopel napisał/a: | Silniki przekładniowe mają wolnobieg w sobie, więc bez elektryki jadą bezoporowo |
Też tak uważałem do tej pory i nie sprawdzałem tego wcześniej (nie było potrzeby ), dopiero teraz gdy przychodzi mi przejechać ok.200 m bez akumulatora stwierdzam,że to praktycznie niemożliwe bo ledwo jadę na najmniejszym przełożeniu. Hamulce są wyregulowane a rower da się w miarę lekko prowadzić.Muszę sprawdzić to co pisze kol.unixa powyżej, bo po "przewoltowaniu" z 25V na 36Vw sterowniku mogło coś "paść"? sam już nie wiem. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 07 Lip, 2016
|
|
|
Bardzo ciężka praca może świadczyć o zwarciu cewek fazowych silnika po wyłączeniu stacyjki. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 07 Lip, 2016
|
|
|
Ja bym stawiał na zużycie przekładni (to pewnie szybko się wyjaśni ), ale można odpiąć przewody od silnika i sprawdzić. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 08 Lip, 2016
|
|
|
Dzięki za Wasze porady i sugestie,sprawdzę je w przyszłym tygodniu i o efektach poinformuję |
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Wto 12 Lip, 2016
|
|
|
Hmmm dziwne rzeczy się dzieją. Ja mam silnik 9 KW i wgl nie sprawia problemu pedałowanie . Jeżeli jazda z góry hamuje rower sugeruje zwarcie między przynajmniej dwoma przewodami fazowymi.
Faktycznie możliwe, że ktoś zastosował do roweru zabezpieczenie przed kradzieżą w postaci takiej że po wyłączeniu stacyjki następuje automatyczne zwarcie przewodów fazowych silnika co skutkuje jego unieruchomieniem. Im szybciej się jedzie tym mocniej hamuje nie ma opcji jechać szybciej niż 10 km/h .
Jak coś to proszę zacząć od sprawdzenia silnika. Tutaj mała pomoc http://ebike.nexun.pl/diagnostyka-silnika/ |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 13 Lip, 2016
|
|
|
No cóż,zdjąłem koło z silnikiem sprawdzając wcześniej, że żadnych oporów przy obracaniu nim nie ma,pomierzyłem oporność między kablami fazowymi wychodzącymi ze sterownika.Oporność ta wynosiła 20 kohm czyli chyba prawidłowa?Przy okazji okazało się, że na jednej złączce,fazowej (żółtej) musiało dość silnie się nagrzewać bo plastykowa-silikonowa osłonka była cała czarna co świadczyło by o grzaniu złącza.To poprawiłem (jak sądzę?) lutując kabel do wtyczek.Sprawdziłem również czy na kablach fazowych nie pojawia się jakieś napięcie w trakcie obracania kołem-napięcia nie było.Tak,że nadal nie wiem co może być przyczyną, będę pewnie musiał zmienić sterownik aby wykluczyć jakieś przypadkowe zwieranie o którym piszą koledzy powyżej. |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Śro 13 Lip, 2016
|
|
|
20k na przewodach fazowych? U mnie w NC 10x6 było coś raczej rzędu 5 Ohmów (czy 0,005 Ohma - ledwie na skalę się łapało, a nie pamiętam na jakim zakresie mierzyłem ).
Zresztą, z prawa Ohma U=I*R - to jaki byłby spadek napięcia i wydzielana moc na takich uzwojeniach? Chyba jakaś pomyłka z tą wartością? |
Ostatnio zmieniony przez Szwagier Śro 13 Lip, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Śro 13 Lip, 2016
|
|
|
No więc po pomierzeniu przejedź się jeszcze z odpiętym sterownikiem (kabel od silnika gdzieś po prostu przyczep do ramy tak żeby wszystkie kabelki były rozwarte) - jeśli nadal będzie ciężko - silnik, jeśli będzie ok - sterownik |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 13 Lip, 2016
|
|
|
Wibi pisze, że 20kR ma między przewodami sterownika. Tas na blogu coś pisał o diagnostyce sterownika. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 13 Lip, 2016
|
|
|
Oczywiście te 20 kOhm to na przewodach fazowych sterownika.Na przewodach fazowych silnika oporność jest pomijalnie mała. |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Śro 13 Lip, 2016
|
|
|
Aaa, ok, coś mi czytanie ze zrozumieniem szwankuje |
|
|
|
|
|