|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Rower longwise problem z regulatorem "displayem" |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 23 Sty, 2016
|
|
|
Sprawdź,czy masz 5V na tej wtyczce do hallotronów (5 pin), między czarnym a czerwonym. |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Sob 23 Sty, 2016
|
|
|
Moim zdaniem wtyczka "niepodłączona" jest od PAS'a lub manetki i powinna być podłączona. Czym jest sterowany sterownik do silnika? |
|
|
|
|
mecia666
początkujący
Dołączył: 20 Sty 2016 Posty: 16 Skąd: Zbąszyń
|
Wysłany: Sob 23 Sty, 2016
|
|
|
tkoko napisał/a: | Moim zdaniem wtyczka "niepodłączona" jest od PAS'a lub manetki i powinna być podłączona. Czym jest sterowany sterownik do silnika? |
Sterowany był z displaya (poziom wspomagania ,włącz wyłącz) po otwarciu puszki ze sterownikiem wtyczka 3-pinowa nie był podłączona i nie ma też na niej napięcia.
zeeltom napisał/a: | Sprawdź,czy masz 5V na tej wtyczce do hallotronów (5 pin), między czarnym a czerwonym.
_________________ |
Będę w garażu to dam znać . |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 23 Sty, 2016
|
|
|
5V pojawia się w momencie uruchomienia kontrolera, przez podanie zasilania, lub dodatkowo zwarcie przewodów stacyjki. Jeśli nie masz 5V na hallotronach, to kombinuj z tymi przewodami od wyświetlacza. Bez 5V kontroler nie ruszy. Musi pojawić się napięcie 5V na przewodach hallotronów i na przewodach do PAS.
Jeśli żadna kombinacja nie pomoże, to będzie sugerowało uszkodzenie kontrolera. |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Sob 23 Sty, 2016
|
|
|
zeeltom, kontroler z displayem (co prawda prostszym bo nie LCD) takim: http://www.maxev.pl/p95,p...-bestmotor.html załącza się przez podanie pełnego napięcia akumulatora na kabelek niebieski (czasem żółty).
Tak więc przeważnie kolorystyka w tych displayach: czarny-czewrony to - i + pełnego zasilania akumulatora, niebieski/żółty to on-off i zielony to regulacja wspomagania.
Autor posiada inne kolory przewodów, czarny czerwony to raczej pewniak, więc na 90% powinna wystarczyć dobra kmbinacja przewodu czerwonego z którymś z pozostałych oprócz czarnego. Tu też dość istotna uwaga, display powoduje jedynie chwilowe zwarcie tych przewodów a nie połączenie ich na stałe (przynajmniej ten co miałem niesprawny to wystarczyło na chwilę zewrzeć śrubokrętem odpowiednie ścieżki na nim i już sterownik działał) - jeśli jest inaczej to mnie wyprostujcie |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
mecia666
początkujący
Dołączył: 20 Sty 2016 Posty: 16 Skąd: Zbąszyń
|
Wysłany: Sob 23 Sty, 2016
|
|
|
Działa
Problem polegał na tym ,że pomyliłem wtyczki (zmyliły mnie takie same kolory) i tam gdzie ma być manetka zapiąłem czujnik .
Czerwony na stałe połączony z żółtym . (w displayu)
Silnik działa normalnie .
Ciekawe jest to ,że po połączeniu przez żarówkę kabli z czujnika silnik kręci się .
Dziękuję wszystkim za cenne wskazówki .
Pozdrawiam
MM |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 23 Sty, 2016
|
|
|
Opisz dokładniej tę sprawę z żarówką? Włączona w obwód czujnika PAS? Jaka i do których przewodów? |
|
|
|
|
mecia666
początkujący
Dołączył: 20 Sty 2016 Posty: 16 Skąd: Zbąszyń
|
Wysłany: Sob 23 Sty, 2016
|
|
|
Generalnie wyglądało to tak.
Chciałem zmierzyć miernikiem czy dochodzi napięcie do czujnika i nie zauważyłem ,że jest przestawiony na "sprawdzanie przejścia" (nie znam fachowej nazwy tej funkcji) i dotknąłem czerwonego kabla z zielonym i koło wyrwało z kopyta. Później z ciekawości wstawiłem między nie żarówkę i też się kręciło.
żarówka 24v (postojówka od jakiegoś tira)
Ps. Nie pamiętam tylko czy wtedy już miałem poprawnie podłączoną wtyczkę od czujnika .
edit:
Czy do tych silników można użyć akumulatorów np.motocyklowych?? czy musi być dedykowany?? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 23 Sty, 2016
|
|
|
Napięcie, to napięcie, nie ważne z jakiego źródła. Będzie się różnił zasięgiem w zależności od pojemności akumulatorów.
Rozumiem, że żarówkę włączałeś w obwód manetki, a nie układu PAS? Bo tylko w obwodzie manetki zwarcie zasilania z sygnałowym spowoduje kręcenie koła. Na układzie PAS wymagane jest impulsowanie sygnału. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 23 Sty, 2016
|
|
|
bloodyopel napisał/a: | ...Tu też dość istotna uwaga, display powoduje jedynie chwilowe zwarcie tych przewodów a nie połączenie ich na stałe (przynajmniej ten co miałem niesprawny to wystarczyło na chwilę zewrzeć śrubokrętem odpowiednie ścieżki na nim i już sterownik działał) - jeśli jest inaczej to mnie wyprostujcie |
W moich kontrolerach wymagało to zwarcia na stałe. Prawdopodobnie w displayu jest przerzutnik, który zmienia stan po każdym naciśnięciu przycisku.
Zwierałeś prawdopodobnie ścieżki przycisku. |
|
|
|
|
mecia666
początkujący
Dołączył: 20 Sty 2016 Posty: 16 Skąd: Zbąszyń
|
Wysłany: Sob 23 Sty, 2016
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Napięcie, to napięcie, nie ważne z jakiego źródła. Będzie się różnił zasięgiem w zależności od pojemności akumulatorów.
Rozumiem, że żarówkę włączałeś w obwód manetki, a nie układu PAS? Bo tylko w obwodzie manetki zwarcie zasilania z sygnałowym spowoduje kręcenie koła. Na układzie PAS wymagane jest impulsowanie sygnału. |
Czyli używając manetki czujnik może być odłączony?? (jazda bez pedałowania??) |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 23 Sty, 2016
|
|
|
Zazwyczaj to tak właśnie działa. Tylko manetka działa, bez PAS.
Jak włączysz PAS, to działają oba systemy. Pedałujesz - masz wspomaganie. Nie pedałujesz, a używasz manetki, to jedziesz
To zależy wyłącznie od specyfiki kontrolera. Ale najczęściej tak właśnie jest.
Jeśli kontroler nie ma wejścia na manetkę, to pozostaje tylko pedałowanie. Jeśli ma wejście na manetkę, to oba systemy powinny pracować równolegle. |
|
|
|
|
mecia666
początkujący
Dołączył: 20 Sty 2016 Posty: 16 Skąd: Zbąszyń
|
Wysłany: Śro 13 Lip, 2016
|
|
|
Witam wszystkich ponownie.
Postanowiłem odgrzać temat mojego pędzidła.
Po długich bojach ukończyłem mój pojazd i mam problem z zakupionym displayem.
Tak to wygląda : http://sklepebike.pl/mobi...LED-810-24V/102
Nie bardzo wiem jak to podpiąć do kontrolera żeby działała funkcja regulacji wspomagania .
Z góry dziękuje za wskazówki
Pozdrawiam i dodaję foto rowerka
20160625_091555.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 351 raz(y) 2,28 MB |
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Lip, 2016
|
|
|
Poproś sprzedawcę o rozpiskę kabelków. |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Czw 14 Lip, 2016
|
|
|
mecia666 napisał/a: | ... mam problem z zakupionym displayem.
Tak to wygląda : http://sklepebike.pl/mobi...LED-810-24V/102
Nie bardzo wiem jak to podpiąć do kontrolera żeby działała funkcja regulacji wspomagania .
Z góry dziękuje za wskazówki
... |
W kontrolerze musi być wtyczka/gniazdo (4 kable) do podpięcia displaya, oraz kontroler musi mieć obsługę wspomagania. Dodatkowo potrzebujesz PAS |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|