|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Przebudowa miniquada 48V 750W |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
|
|
|
|
Natanoj
kierownik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 314 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2009
|
|
|
Prezentuje się całkiem nieźle, choć kółka wydaję się trochę małe, ale może to wina zdjęć. Trzymam kciuki, fajnie że wreszcie robisz coś "większego" . Liczę jak zawsze na fotorelacje z postępów prac, sporo się można nauczyć śledząc Twoje poczynania.
A mam takie pytanko, te 350 zł to sama rama, czy silnik tez jest? Bo chyba na samym silniku by ci się zwróciła większość kwoty . Jak dojdzie i będzie z silnikiem napisz coś o nim, czy jakieś chińskie badziewie czy coś konkretnego. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2009
|
|
|
Komplet, czyli to, co widać. Silnik też jest. Gadałem z właścicielką, ale nie umiała go wymontować i poszedł za tyle z silnikiem i wydechem.
Czysta rama była na allegro za 120 zł, więc wydaje mi się, że zakup wszystkiego był atrakcykjny za tą kwotę.
Sprzedam silnik i resztę na allegro i trochę mi się zwróci. Same koła, na allegro, w sumie kosztują tyle samo, co ta rama.
Jak wszystko, co robię, to chińszczyzna, ale nie jest tak tragicznie. Da się na tym jeździć |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2009
|
|
|
No to jak nic 4 aku do niego i sterownik cos kolo 1kW
(zartowalem )
PS
Kupil bym cos takiego podobnego, co wytrzyma te przysłowiowe 100kg (bez silnika) |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2009
|
|
|
Skuterek na dwóch kołach mnie wytrzymuje, to i to mnie utrzyma, a ważę dobrze ponad cetnar |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2009
|
|
|
No to lejesz miód na moje serce, myślałem, że bez 1k zl się nie obejdzie. |
|
|
|
|
berla
młodzik
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 59 Skąd: Leszno
|
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2009
|
|
|
Pozwolicie że się chociaż przywitam tutaj przy okazja
Mam na imie Bartek I jestem z Leszna a EV interesuje sie od hoho albo i dłużej. Na razie czysto teoretycznie.
Kolego zeeltom-trzymam kciuki za projekt bo naprawde zapowiada pełen sukces
A co do silnika coś więcej możesz napisać...? |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2009
|
|
|
Jak hoho to znaczy, że przygotowanie teoretyczne masz już co najmniej niekiepskie. Na pierwszy projekt zalecam rower. Koszty niewielkie, czas musisz znaleźć wiec, wymówek nie przyjmujemy. Czekamy na relacje |
|
|
|
|
berla
młodzik
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 59 Skąd: Leszno
|
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2009
|
|
|
No może jedno "ho" za dużo bardziej sie skłaniam ku hulajnodze... Od A do Z samoróbka Silnik 36V 500W-na allegro jest tego troche, ku omawianemu sterownikowi będę się bardziej skłaniał a uku to na początek może 3x12V 18Ah...
Pożyjemy zobaczymy
Na razie będę śledził Wasze poczynania
Pozdr |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2009
|
|
|
To jest właśnie taki silnik z allegro. 36V 500W. Będzie zasilany z 48V. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 15 Kwi, 2009
|
|
|
No i nie wiem, czy dam radę z 48V, bo 36 się mieści, a tego czwartego jakoś nie mogę upchać. Chyba, że w miejsce baku, na górze, ale to nie po mojemu.
Przyjechało i wygląda tak:
Pozostaje mi silnik i reszta może ktoś ma chęć? Jak nie to wystawiam na allegro.
Pierwsze rozbiórki i przymiarki
|
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 15 Kwi, 2009
|
|
|
Szybko działasz
Czy to ma coś w rodzaju mechanizmu różnicowego? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 15 Kwi, 2009
|
|
|
Niestety nie. Sztywna oś. No i brak hamulców z przodu. W innych ramach widziałem takie, ale może da radę bez nich. Tak się zastanawiam, czy pchać się w te 48V, czy zostawić na razie 36. Silnik zamocuję z tyłu na wahaczu nad tylną zębatką. Dziwnym trafem zębatka silnika pasuje do łańcucha i dużej zębatki. Myślałem o pasku zębatym, ale skoro to co jest pasuje, to chyba nie będę się bawił w koszty i dodatkowe przeróbki.
Przy okazji mam pytanie: czy istotne jest w tych silnikach z allegro, w którą stronę kręci się silnik? Porównywałem dziś prąd i w zasadzie jest taki sam w obie strony. Dziwne też, że śruba kontrująca zębatkę silnika, zaciska się podczas odwrotnych obrotów, czyli jak na czerwony podaję minus, a na czarny plus. To mi pasuje, bo zębatka jest z lewej strony kół i gra mi z ustawieniem silnika, tylko, że obroty będą odwrotne, niż sugerują kolory przewodów. |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 15 Kwi, 2009
|
|
|
Ja mam jakieś doświadczenia tylko z mniejszymi silnikami 250-350W i tam najwyraźniej nie ma to znaczenia, np. w rowerze silniki połączone mam osiami, więc siłą rzeczy jeden kręci się w drugą strone, ale nie zauważyłem większego jego grzania czy podobnych niepokojących objawów. To pewnie miałoby jakieś znaczenie gdyby szczotki nie były ustawione dokładnie prostopadle do komutatora. |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 15 Kwi, 2009
|
|
|
Na Twoje wyczucie, ile kg obciązenia wytrzyma ten quad? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|