od Zera do e-bajkowego rowera _ Bujaviator |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 09 Lip, 2016
|
|
|
W sumie po umyciu może się okazać, że nie ma oznak zwarć, a to okopcenie to tylko z izolacji |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Rafał
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 290 Skąd: wawa
|
Wysłany: Sob 09 Lip, 2016
|
|
|
Istny dreszczowiec. Bujakoto twoj watek skutecznie zmniejszy ilość budowanych nowych konstrukcji |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 09 Lip, 2016
|
|
|
Szkoda sterownika. Ale nie ma co się załamywać. Myslę, że kolega znów powoli ogarnie temat i jednocześnie we wrzesniu zacznie nowe uderzenie czyli projekt od podstaw, tym razem na innej ramie i już z dużym bagażem doświadczeń. |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Nie 10 Lip, 2016
|
|
|
atomek1000 napisał/a: | Próbowałem przeszukać internet w poszukiwaniu jakiś profesjonalnych złącz typu m4/podobnych i nigdzie nie spotkałem się z prądami bliskimi nawet do 100A
w tym pdfie http://www.multi-contact...._(de-en)_hi.pdf dla m4 wspominają coś o 20A..
Jeżeli połączenia są ok to skąd się wzieła taka temperatura w sterowniku?
|
I to mają być te konkrety o połączeniach skręcanych...?
Eeeech, niepotrzebnie daję się wciągać w podobne dyputy... |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 10 Lip, 2016
|
|
|
Dzieki chlopaki za mile slowa.
Wroce wieczorem do domu delikatnie w miare moiwosci ustale przyczyne (moze stopila sie izolacja).
Sterownik (jego obudowa) nagrzewala sie do bardzo wysokich temperatur, calkiem prawdopodobne ze jakis przewod fazowy przez stopiona izolacje zrobil zwarcie z nozka kondensatora.
Dam znac. |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 16 Lip, 2016
|
|
|
Przyznam szczerze rok 2016 jest dla mnie wyjątkowo pechowy jeśli chodzi o elektronikę.
Poza ebajkiem popadłem w tarapaty jeśli chodzi o elementy PC (dwa spalone zasilacze plus płyta główna).
PC naprawiony, wadliwa listwa zasilająca wymieniona.
Pod 14 dniach znowu mam dostęp do kompa
Wracając jeszcze do tematu sterownika:
Moja diagnoza - PRZEGRZANIE!
W obudowie wybuchł pożar, topiły się zabezpieczenia przewodów fazowych, choć w momencie usterki wszystkie izolacje trzymały. Nie było mowy o zwarciu, sprawdziłem mm po mm.
No cóż, bardzo nie chciałem, ale co zrobić. Zdecydowałem się na zakup Sabvotona 72150.
Właśnie go instaluje...... mam dwa pytania, ale to już w dziale Sabvotona.
|
|
|
|
|
unix
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2015 Posty: 152 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Sob 16 Lip, 2016
|
|
|
Jak sie topiły zabezpieczenia przewodów fazowych, jak zdiagnozowałeś, to oznacza, że było na nich zwarcie.
Pozdr |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Sob 16 Lip, 2016
|
|
|
Sam z siebie na pewno się nie przegrzał bo ten 24fet jest chyba do większych mocy a u mnie 12fet rozkręcony na "full" czyli 20s i wyłączone ograniczenie prądu aku a fazy ile się dało i mimo, że robi się ciepły tu dziury jeszcze nie wypaliło |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2016
|
|
|
No dobra, czas poprosić o pomoc........
Nie będę ukrywał, że dziś Maniekrox uratował mi baterię!
Dzięki Marcin! Po raz kolejny pacjent przeżył, choć okaleczony.... z 14s teraz jest już 13s.
Kilka miesięcy temu coś chyba źle podłączyłem BMS'a 16s150A.
Sterownik Sabvoton z Baterii ciągnie ledwie 50A, w fazy idzie 150A, BMS jest do 150A a grzeje się jak jasna chol.....ra.
Przecież ten BMS ma aż 32 tranzystory po 16 na każdą stronę! Jakim cudem tak się grzeje.
Po uszkodzeniu 12 ogniw szukam przyczyny i łudzę się, że to nie BMS, który po otworzeniu wygląda na lekko nadpalony.
Tak wyglądają dwa nadpalone tranzystory.
Wylała się z nich jakaś czarna maź.....
Tak wyglądają połączenia:
-B leci do baterii
-C z jednej strony jest połączone z -P z drugiej strony i w to miejsce jest przewód do ładowania i przewód do sterownika, jedno miejsce. Ten BMS podobno ma błąd oznaczeń.
Górne małe miejsce -P jest puste.
Czy coś źle podłączyłem?
W rozmowie z Arkiem_Areckim wytłumaczył mi, że prawdopodobnie przez to, że mam ładowanie połączenie z minusem do sterownika (-P i -C razem) BMS korzysta tylko z kilku tranzaystorów i dlatego się tak nagrzewa.
Jest możliwość sprawdzenia czy BMS działa?
Jak to ustrojstwo faktycznie połączyć?
Help...... |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2016
|
|
|
Górne małe -P jest puste? Dziwne bo ja mam właśnie tam wyjście na sterownik, przetwornice... a mam tak jak Ty opis po jednej stronie -C a po drugiej -P i tam jest podpięta tylko ładowarka
Mam taką teorie, że jaki jest maksymalny prąd ładowania dla tego BMS? Podejżewam skromną wartość (10A?) a Ty wysysasz mu tego miejsca 50A |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2016
|
|
|
To przez dosyć dziwne oznaczenia bmsa, bo po drugiej stronie płytki jest też -P jakby z przelotką. Ja podłączałem zawsze do tego górnego. Myślicie, że to przez to? Trochę głupio jak podłącza się do tego dużego -P i się takie dziwne rzeczy dzieją:P |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2016
|
|
|
Tutaj też się coś stało
A ta pomyłka w oznaczeniach bmsa wlasnie polega na tym ze z jednej strony pisze jedno z drugiej drugie ale sterownik powinien być podłączony na górze bms'a... |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2016
|
|
|
Bujakoto Obawiam się że musisz znowu wymienić BMSa, Możesz pokusić się o wymianie elementów tych wizualnie uszkodzonych ale może to nie pomóc, mogły też paść inne elementy, nie dając o sobie znać. Dobrze by było po naprawie BMSa sprawdzić na stole czy pracuje poprawnie w całym zakresie napięć, oraz czy zadziała przeciążenie. Kilka podobnych BMSów naprawiałem i niestety rożnie działały. Jedne wróciły do pełnego życia a inne wariowały. Jeżeli zależy Ci na baterii kup nowego BMSa. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2016
|
|
|
Ale nie kupuj do tej baterii bmsa 150 A. Taki 80 A będzie "po uszy". |
|
|
|
|
|