Adaptto |
Autor |
Wiadomość |
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 04 Maj, 2016
|
|
|
1. Jak to jest z tym ładowaniem przez coil. Podłączasz byle jaki zasilacz (o napięciu mniejszym jak bateria) np od laptopa i jak naładuje to adaptto sam odcina zasilanie ładowania mimo że zasilacz dalej sobie pracuje ?
2. Czy podłączanie BMSa wymaga tak samo zachowania odpowiedniej kolejności jak przy zwykłem, czy można go sobie wpinać i rozpinać niezależnie od reszty systemu np jak chcesz wyciągnąć baterię ze skrzynki ? |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Śro 04 Maj, 2016
|
|
|
1. Tak możesz podpiąć zasilacz od laptopa, ale musi być przynajmniej 24v, gdyż jest tam przetwornica step up i czym będzie napięcie bliżej naszego akumulatora tym mniej sterownik będzie się grzał. Dlatego zaleca się min 24v.
W adaptto bms można programować. Można ustalać limity do jakiej się ma lądować akus jak i kiedy balansować jak i kiedy wyłączać lądowanie. Nie wiedziałem tego w praktyce niech atomek się wypowie, gdyż ma już to podłączone. |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 04 Maj, 2016
|
|
|
Mam zasilacz 53v, sterownik przy ładowaniu robi sie lekko cieply 35stopni maks.
Cewka jest na poczatku zimna a potem juz przy malutkim prądzie w fazie CV robi sie ciepła na około 40stopni. Silnik zimny.
Adaptto steruje całym ładowaniem, w bmsie ustawiasz limity dolny gorny i na ile ma sie balansować ( mozna ustawić balansowanie dowolnie, np na 3.6v wtedy z rok bedzie pracować az zejdzie do tego poziomu).
W końcowej fazie co chwile odlacza i wlacza zasilacz ale możliwe ze cos zle poustawialem.
Im wyższe napięcie zasilacza tym podobno lepiej bo wtedy sterownik ma latwiej.
Bmsa najlepiej umocowac razem z baterią a odłączać tylko od sterownika wtyczką. Sterownikowi bez różnicy czy jest czy nie ma bmsa. Można ustawić Lvc dowolnie pod swoją baterie jak sie nie chce podlaczac bmsa.
Ciekawostką jest ze ogranicza regen jak bateria jest naładowana. Ale nie tak ze on/off tylko maksymalnie wykorzystuje ile sie da wpakowac zeby limitow gornych nie przekroczyć.
Na standardowym sterowniku + zwyklym bmsie bylo tak ze jak na naładowanej baterii sie probowalo regena używać to byl efekt abs'u bo sterownik pakował ile ma zaprogramowane a bms odcinał co setną sekundy jak przekraczaly cele 4.25.
Sama kabelkologia podlaczania do tej plytki bmsa jest dosc dziwna ale wedlug instrukcji na endlessie udalo się. Ruska myśl techniczna czasem zadziwia. |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 04 Maj, 2016
|
|
|
No to panowie kto by się podjął opisania w tym temacie procedury instalacji/podłączania dla potomnych. Zebrać najważniejsze wskazówki z endlesa i z instrukcji i tutaj zebrać wszystkie złote myśli |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Śro 04 Maj, 2016
|
|
|
A ile amp bierzesz z tego zasilacza? Jak ładujesz pakiet?
Jeszcze atomek sprawdź czy adaptto coś ogranicza prąd jak akusy już mają mało energii w sobie. |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Śro 04 Maj, 2016
|
|
|
Reasumując:
Tradycyjny zestaw:
Sabvoton 80A - 850zł
Ładowarka 20S - 300zł
BMS 20S - 250zł
Suma- 1400zł
Adapto Midi 8Kw - 2865 zł (bez przesyłek)
Pytanie co lepsze?. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Śro 04 Maj, 2016
|
|
|
Ciężko wszystko porównać co lepsze. Trzeba pomyśleć jaki chce się osiągnąć efekt końcowy.
Za Adaptto przmawia zwarta budowa, zajmuje zdecydowanie mniej miejsca niż pojedyncze graty. Ma display. Można sobie coś tam w trakcie jazdy po zmieniać w paretrach.
Minusem jest cena, w razie awarii leży cały system. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 04 Maj, 2016
|
|
|
Hmm ja bym to trochę zweryfikował żeby porównać to mocowo i funkcjonalnie
Tradycyjny zestaw:
Sabvoton (150A) - 1399zł
Ładowarka 20S, 6A- 460zł
BMS 20S (150A) - 400zł
suma - 2259
jak ktoś chce CA v3 albo ev-computer: suma ~3000
Adaptto (150A) + BMS +coil 30A +jakiś zasilacz: suma ~3200
Eryk1000 napisał/a: | w razie awarii leży cały system. |
i to jest właśnie coś co może budzić największe obawy |
Ostatnio zmieniony przez Tomas Śro 04 Maj, 2016, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Śro 04 Maj, 2016
|
|
|
No właśnie do takiego zestawu trzeba liczyć także komputer. Też trzeba brać pod uwagę, że adaptto ma smart bms możesz ustawić sobie progi według uznania. Cena takiego bms kupionego osobno kosztuję pewnie dużo kasy. Ale i tak jak sobie liczyłem to pewnie adaptto koło 1k drożej. Można za to sobie kupić silnik. Także tutaj jest trochę dylemat.
Plusem jest kupno tanich zasilaczy sam swojego kupiłem z forum za 100zł a można lądować koło 1500wat |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 27 Maj, 2016
|
|
|
W jaki sposób rozwiązane jest włączenie instalacji w tym systemie ? Można sobie dać przycisk niskoprądowy na kierownicy lub stacyjkę, czy trzeba dawać główny włącznik coś ala nadprądowy ? |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 29 Maj, 2016
|
|
|
ap0f1s napisał/a: | A ile amp bierzesz z tego zasilacza? Jak ładujesz pakiet?
Jeszcze atomek sprawdź czy adaptto coś ogranicza prąd jak akusy już mają mało energii w sobie. |
Zazwyczaj ładuje 1000W, na szybko jak ladowalem to 1400W pobierałem na luzie.
Tak adaptto limituje moc jak aku jest blisko końca. Pewnie zależy to od ustawienia ale u mnie działa to idealnie, cele nigdy nie schodzą poniżej 3V ale idealnie do lekko ponad 3V jest w stanie rozładować. Poniżej 10% limituje prąd stopniowo i przy 2% juz ledwo jedzie. |
|
|
|
|
robos
młodzik
Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 57 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: Wto 19 Lip, 2016
|
|
|
Przesiadłem się na adaptto ze starego poczciwego GT 1500W i po pierwszej jeździe jestem zawiedziony. Myślałem, że to będzie rakieta, a nie czuję żeby to lepiej jeździło. Powiem, że fajniej się jeździło na GT, bo przy ruszaniu miał takie szarpnięcie i od razu przyspieszał, się czuło, że ma trochę mocy. Adaptto ma taki płynny start, że aż nudny. Może miałem zbyt wygórowane oczekiwania, może to kwestia ustawień, będę kombinował. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 19 Lip, 2016
|
|
|
Adapto nie ma czasem TCS - kontroli trakcji? Po drugie tam chyba mozna ustawic na sterowanie blokowe i moze nawet na sterowanie predkoscia jak w poczciwych starych tanich sterownikach za 100zl+ zeby zawsze szarpalo ale to takie cofanie sie do tylu.. Chyba nie doczytales do konca o sterowaniu wektorowym i roznicach |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Wto 19 Lip, 2016
|
|
|
Właśnie mam to samo wrażenie że nie rwie tak na starcie. Ale jak już ruszy to ciągnie jak głupi po jeździe z Tasem to stwierdziłem. Być może to jest celowe aby koła nie podnosiło lub koło nie ślizgało i niepotrzebne bieżnik darło |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
|