Scott Genius FX35 w wersji na prąd |
Autor |
Wiadomość |
Arczi76
młodzik
Dołączył: 19 Cze 2015 Posty: 55 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 23 Lip, 2016 Scott Genius FX35 w wersji na prąd
|
|
|
Witam,
Po wielu miesiącach przymiarek, planów i studiowania forum przyszedł czas na realizację, czym chciałbym się pochwalić a przy okazji poprosić o opinię w kilku kwestiach. Przeróbce poddałem rower Scott Genius FX35 Reflex, który specjalnie w tym celu został zakupiony. Na początek trochę danych:
rama: jak wyżej
widelec: Marzocchi Bomber MX Eta '04
damper: Scott LCR 110mm
obręcze: Mach1 MadDisc 26"
opony: Continental Race King 2,2"
hamulce: Shimano XT BR-M8000
tarcze: Shimano XT (180mm przód, 160mm tył, najprawdopodobniej będzie 203mm przód i 180mm tył)
przerzutki: Shimano SLX
manetki: Shimano XT
oświetlenie: przód Convoy S6, tył Wallie II
silnik: Nine Continent RH2809D 7x9
kontroler: FOC X2 od Bramala
watomierz: od kolegi Michała z forum
bateria: 20s8p z Sanyo NCR18650GA + BMS 60A od kolegi Arka z forum
skrzynka: aluminiowa, oklejona czarną folią samochodową 3M
Aktualnie jestem na wczasach i na wyjeździe kończyłem składanie i uruchamianie roweru więc to co zostało to:
- przede wszystkim ogarnąć konfigurację kontrolera bo nie mogę sobie poradzić w stopniu zadowalającym
- porządek z kablami w skrzynce
- znaleźć/zbudować wygodna manetkę nie kolidującą z resztą osprzętu na kierownicy (chwilowo musiałem zdemontować manetkę tylnej przerzutki)
- uruchomić watomierz, który musiałem odłączyć bo biorąc sygnał z halla w silniku zakłócał jego prace tak, że rower nie jeździł
- zrobić porządną blokadę osi bo na razie mam taką z aluminium PA9 i po około 100km już się rozepchała.
Szczerze mówiąc jestem pod wrażeniem mocy drzemiącej w tym silniku i na razie jeżdżę na mocno ograniczonych ustawieniach. I tu pojawia się pytanie, czy któryś z kolegów ma może podobną konfigurację? Idealnie byłoby gdyby znalazł się ktoś kto ma ten sam silnik, kontroler Bramala i watowmierz Michała. A gdyby jeszcze znalazł się ktoś taki z Warszawy byłoby super bo mam sporo pytań.
Poniżej kilka fotek.
|
|
|
|
|
noisue
początkujący
Dołączył: 13 Lip 2016 Posty: 28 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 26 Lip, 2016
|
|
|
Jakiej grubości miałeś blokadę osi z tego PA9? |
|
|
|
|
Arczi76
młodzik
Dołączył: 19 Cze 2015 Posty: 55 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 26 Lip, 2016
|
|
|
noisue, około 4mm grubości ale chyba istotne jest to, że popełniłem błąd robiąc zbyt duży otwór, tak z 1mm luzu było. Gwint osi tak się wbił w aluminium, że nie mogłem zdjąć blokady. W wolnej chwili zrobię z otworem bez luzu i raczej na dwie strony bo ta była zamontowana tylko z jednej.
|
|
|
|
|
noisue
początkujący
Dołączył: 13 Lip 2016 Posty: 28 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 27 Lip, 2016
|
|
|
Tak jak mówisz pasowanie ma znaczenie. Chciałem zrobić z PA38 gr.10mm, ale może jednak zrobię z nierdzewki, bo PA38 jest słabsze od PA9. |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Śro 27 Lip, 2016
|
|
|
Zrób torque który będzie ściskał oś tak jak ma to miejsce w falconie albo vectorze. To zażegna wszelkie problemy "rozbijania" torque |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Śro 27 Lip, 2016
|
|
|
sietaz napisał/a: | który będzie ściskał oś tak jak ma to miejsce w falconie albo vectorze |
Jakiej minimalnej średnicy śruba wystarczy do ściśnięcia? M3..? M4..?
Przy wykonaniu tego z aluminium, wystarczy grubość 6 mm? |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 31 Lip, 2016
|
|
|
M3 to za mało, M4 może. Ja dałem M5 w blasze grubości 10mm PA6.
To dużo lepsze rozwiązanie niż tradycyjna blokada bo oś jest ściśnięta i znakomicie unieruchomiona.
Teraz zrobiłem tak:
|
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 31 Lip, 2016
|
|
|
Idealny torque arm - używasz regena przy nim? |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 31 Lip, 2016
|
|
|
To właśnie powstało po próbach z mocnym regenem w sabvotonie. |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Nie 31 Lip, 2016
|
|
|
Adam, zacznij produkcję tych torque armów, będę pierwszym klientem |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Nie 31 Lip, 2016
|
|
|
Ja mogę produkować - problem tylko taki, że co rama, to inne widełki i sposób mocowania. Da się to ogarnąć, opisałem w moim wątku z budowy roweru, ale bez wkładu pracy "zamawiającego" się nie obejdzie. |
|
|
|
|
Arczi76
młodzik
Dołączył: 19 Cze 2015 Posty: 55 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 02 Sie, 2016
|
|
|
Ja zrobiłem trochę inaczej, prawa strona to "kopia" oryginalnego haka przerzutki a lewa podobna do tej co była tylko grubsza, chyba jeszcze dorobię te dociski. Lewa blokada pełni też rolę mocowania podnóżka bo oryginalnie w rowerze nie było.
Tak to wyszło:
Jak się teraz wyrobi to rozfrezuję otwory na oś i wstawię tulejki ze stali narzędziowej |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
Arczi76
młodzik
Dołączył: 19 Cze 2015 Posty: 55 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 02 Sie, 2016
|
|
|
Oj tam, oj tam...
Ja po prostu należę do tych ludzi, którym nie wystarczy, że coś działa, musi jeszcze wyglądać |
|
|
|
|
Adrianos
początkujący
Wiek: 31 Dołączył: 02 Lip 2016 Posty: 25 Skąd: Edinburgh
|
Wysłany: Śro 03 Sie, 2016
|
|
|
Arczi76 napisał/a: | Oj tam, oj tam...
Ja po prostu należę do tych ludzi, którym nie wystarczy, że coś działa, musi jeszcze wyglądać |
I to jest prawda, jakość wykonania jest bardzo ważna, a diabeł tkwi w szczegółach
Profesjonalnie przeprowadzona elektryfikacja, rower bardzo mi się podoba, może pewnego dnia i mnie natchnie na stworzenie czegoś własnego... |
|
|
|
|
|