ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie działający (?spalony?) BMS
Autor Wiadomość
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 26 Lip, 2016   Nie działający (?spalony?) BMS

Witam,

Aktualnie jestem w trakcie budowy baterii do rowerka 250w 36v. Sam akumulator miałem już zrobiony jakiś czas temu i wymagał tylko bms'a, którego kupiłem na allegro. Niestety okazało się, że wysyłka była z chin czekałem na niego prawie 3 tygodnie. W międyczasie postanowiłem zrobić wtyczkę 10pin do balansowania i użytkować baterie kontrolując cele miernikiem. Jak dotarł do mnie bms to od razu podłączyłem go do baterii i wpiąłem wtyczkę balansera. Pstryk włącznikiem, ruch manetką i nic... postanowiłem wszystko sprawdzić i niestety okazało się, że wtyczka banalsera, którą wcześniej zrobiłem była odwrócona o 180°. Po wpięciu jej tak jak powinno być nadal brak napięcia po podłączeniu sterownika. Po odpięciu obciążenia napięcie jest równe temu na stykach baterii.

Czytałem kiedyś, że chińskie bms'y miały problemy z oznaczeniami, więc korzystając z mojej elementarnej wiedzy o tranzystorach n-mosfet sprawdziłem poprawność połączenia. Wyszło mi, że obciążenie podłączone jest do wszystkich drenów tranzystorów, bateria przez bocznik do źródeł 3 z 4 tranzystorów a ładowarka do źródła pozostałego tranzystora. Wychodzi na to, że bms był poprawnie podłączony (a przynajmniej przy ostatniej próbie).

Obawiam się, że uszkodziłem elementy logiczne, ale na moje szczęście nie jest to jakoś bardzo skomplikowany układ i jest szansa, że wystarczy wymienić kilka elementów (tylko jakich?). Niestety w internecie o znajdujących się na płytce układach znalazłem tyle, co wiedziałem wczesniej, czyli nic.

Mój bms jest to coś takiego: BMS 30A 10s

Wymiary: 53 * 63MM
Single overcharge protection voltage 4.25V ± 0.05V (4.20-4.35V/0.05V per upgrade)
Single overcharge recovery voltage: 4.10-4.00V
Single over-discharge protection voltage: 2.50V ± 0.1V (2.50-3.0V/0.05V per upgrade)
Single over-discharge recovery voltage: 2.80V ± 0.1V
Protection Current consumption: ≤300UA
Short circuit protection current: 40A ± 3A
Short circuit protection time: 500MS
Temperature protection: 55/65/75 degrees
Discharge current: 30A
The maximum instantaneous current: 40A
Single balanced voltage: 4.19V ± 0.02V
Single balanced current: ≤ 55MA
Charge current: ≤10A

Jeśli ktoś byłby w stanie mi pomóc w uruchomieniu tego ustrojstwa lub naprawieniu mojego błędu, to byłbym wdzięczny
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Wto 26 Lip, 2016   

Ten BMS nie ma dobrej opinii na forum ze względu na możliwość przeładowania ogniw. Poza tym to strasznie tania wersja http://pl.aliexpress.com/...a6-d2df46312447 :D . Podejrzewam że same elementy będą kosztować tyle co całość :P Najlepiej by było zainwestować w lepszej jakości BMS. Na BMSie nie ma co oszczędzać szkoda ogniw które kosztują kilka razy więcej.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 26 Lip, 2016   

parę dni po zakupie znalazłem go na alliexpress za połowę ceny, którą zapłaciłem użytkownikowi allegro... Czyli sugerujesz, żeby pozbyć się go i nie reanimować? Trochę szkoda tych 90zł (z przesyłką)
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Wto 26 Lip, 2016   

Szkoda to będzie baterii jak poleci :P wtedy będzie lament i zgrzytanie zębami. Ja będąc na twoim miejscu kupił bym inny/ Jak nie wiesz jaki to daj znać a ludzie na forum na pewno doradzą ;)
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Wto 26 Lip, 2016   

Od razu do utylizacji i kup porządny. Ja wyrzuciłem 5 takich... :sad:
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Wto 26 Lip, 2016   

Myślę, że balanser jest dobry(tam nie ma co się zepsuć) tylko problemem jest jego podłączenie gdyż (co widać na zdjęciu) ma tylko 10 końcówek a prawidłowo powinno być 11 .W tym przypadku albo minus baterii jest "wspólny" albo plus i należy to dokładnie prześledzić (gdy nie ma opisu) mierząc omomierzem. Prawdopodobnie??? w tym BMSie wspólny jest MINUS a kabelki balansera są podłączone do plusów poszczególnych cel baterii 10s zaczynając od kabelka czarnego jako nr.1 czyli do plusa pierwszej celi (tj.tej której MINUS jest jednocześnie ogólnym minusem baterii,wyjścia i ładowania.
@Adam Wysokiński
Szkoda,że nie wiem gdzie je wyrzuciłeś,poszedł bym poszukać :-) )
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Czw 28 Lip, 2016   

W tym niby- bmsie 11 nóżka to minus baterii
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 28 Lip, 2016   

Dopiero dzisiaj udało mi się znaleźć chwilę, żeby wrócić do tematu. Więc w przypadku podłączenia tego BMS'a wspólny dla ładowarki, baterii i sterownika jest plus, który poza złączem balansera nie jest specjalnie podpinany do płytki (łączony na zewnątrz). Po podłączeniu wszystkiego zgodnie ze zdjęciem w linku, BMS nie przepuszcza dalej prądu. Prawdopodobnie odwrotne podłączenie na początku go uszkodziło.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 28 Lip, 2016   

W przypadku tak prostego urządzenia ustalenie przyczyn niesprawności nie powinno sprawiać wiele kłopotów każdemu kto troszkę "liznął" elektronikę. Dlatego jeśli tego nie potrafisz to masz cztery wyjścia,albo wyrzucić :-( , wykorzystać na części :-| , sprzedać mi za ustaloną przez Ciebie cenę plus koszt przesyłki, albo przysłać mi celem próby naprawy i w takim przypadku Ty ponosisz koszt przesyłki w obie strony a próba naprawy za frico.Jest jeszcze oczywiście piąta opcja tzn. zignorować co napisałem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group