|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Nie działający (?spalony?) BMS |
Autor |
Wiadomość |
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 26 Lip, 2016 Nie działający (?spalony?) BMS
|
|
|
Witam,
Aktualnie jestem w trakcie budowy baterii do rowerka 250w 36v. Sam akumulator miałem już zrobiony jakiś czas temu i wymagał tylko bms'a, którego kupiłem na allegro. Niestety okazało się, że wysyłka była z chin czekałem na niego prawie 3 tygodnie. W międyczasie postanowiłem zrobić wtyczkę 10pin do balansowania i użytkować baterie kontrolując cele miernikiem. Jak dotarł do mnie bms to od razu podłączyłem go do baterii i wpiąłem wtyczkę balansera. Pstryk włącznikiem, ruch manetką i nic... postanowiłem wszystko sprawdzić i niestety okazało się, że wtyczka banalsera, którą wcześniej zrobiłem była odwrócona o 180°. Po wpięciu jej tak jak powinno być nadal brak napięcia po podłączeniu sterownika. Po odpięciu obciążenia napięcie jest równe temu na stykach baterii.
Czytałem kiedyś, że chińskie bms'y miały problemy z oznaczeniami, więc korzystając z mojej elementarnej wiedzy o tranzystorach n-mosfet sprawdziłem poprawność połączenia. Wyszło mi, że obciążenie podłączone jest do wszystkich drenów tranzystorów, bateria przez bocznik do źródeł 3 z 4 tranzystorów a ładowarka do źródła pozostałego tranzystora. Wychodzi na to, że bms był poprawnie podłączony (a przynajmniej przy ostatniej próbie).
Obawiam się, że uszkodziłem elementy logiczne, ale na moje szczęście nie jest to jakoś bardzo skomplikowany układ i jest szansa, że wystarczy wymienić kilka elementów (tylko jakich?). Niestety w internecie o znajdujących się na płytce układach znalazłem tyle, co wiedziałem wczesniej, czyli nic.
Mój bms jest to coś takiego: BMS 30A 10s
Wymiary: 53 * 63MM
Single overcharge protection voltage 4.25V ± 0.05V (4.20-4.35V/0.05V per upgrade)
Single overcharge recovery voltage: 4.10-4.00V
Single over-discharge protection voltage: 2.50V ± 0.1V (2.50-3.0V/0.05V per upgrade)
Single over-discharge recovery voltage: 2.80V ± 0.1V
Protection Current consumption: ≤300UA
Short circuit protection current: 40A ± 3A
Short circuit protection time: 500MS
Temperature protection: 55/65/75 degrees
Discharge current: 30A
The maximum instantaneous current: 40A
Single balanced voltage: 4.19V ± 0.02V
Single balanced current: ≤ 55MA
Charge current: ≤10A
Jeśli ktoś byłby w stanie mi pomóc w uruchomieniu tego ustrojstwa lub naprawieniu mojego błędu, to byłbym wdzięczny |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Wto 26 Lip, 2016
|
|
|
Ten BMS nie ma dobrej opinii na forum ze względu na możliwość przeładowania ogniw. Poza tym to strasznie tania wersja http://pl.aliexpress.com/...a6-d2df46312447 . Podejrzewam że same elementy będą kosztować tyle co całość Najlepiej by było zainwestować w lepszej jakości BMS. Na BMSie nie ma co oszczędzać szkoda ogniw które kosztują kilka razy więcej. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 26 Lip, 2016
|
|
|
parę dni po zakupie znalazłem go na alliexpress za połowę ceny, którą zapłaciłem użytkownikowi allegro... Czyli sugerujesz, żeby pozbyć się go i nie reanimować? Trochę szkoda tych 90zł (z przesyłką) |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Wto 26 Lip, 2016
|
|
|
Szkoda to będzie baterii jak poleci wtedy będzie lament i zgrzytanie zębami. Ja będąc na twoim miejscu kupił bym inny/ Jak nie wiesz jaki to daj znać a ludzie na forum na pewno doradzą |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Wto 26 Lip, 2016
|
|
|
Od razu do utylizacji i kup porządny. Ja wyrzuciłem 5 takich... |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 26 Lip, 2016
|
|
|
Myślę, że balanser jest dobry(tam nie ma co się zepsuć) tylko problemem jest jego podłączenie gdyż (co widać na zdjęciu) ma tylko 10 końcówek a prawidłowo powinno być 11 .W tym przypadku albo minus baterii jest "wspólny" albo plus i należy to dokładnie prześledzić (gdy nie ma opisu) mierząc omomierzem. Prawdopodobnie??? w tym BMSie wspólny jest MINUS a kabelki balansera są podłączone do plusów poszczególnych cel baterii 10s zaczynając od kabelka czarnego jako nr.1 czyli do plusa pierwszej celi (tj.tej której MINUS jest jednocześnie ogólnym minusem baterii,wyjścia i ładowania.
@Adam Wysokiński
Szkoda,że nie wiem gdzie je wyrzuciłeś,poszedł bym poszukać ) |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Czw 28 Lip, 2016
|
|
|
W tym niby- bmsie 11 nóżka to minus baterii |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Czw 28 Lip, 2016
|
|
|
Dopiero dzisiaj udało mi się znaleźć chwilę, żeby wrócić do tematu. Więc w przypadku podłączenia tego BMS'a wspólny dla ładowarki, baterii i sterownika jest plus, który poza złączem balansera nie jest specjalnie podpinany do płytki (łączony na zewnątrz). Po podłączeniu wszystkiego zgodnie ze zdjęciem w linku, BMS nie przepuszcza dalej prądu. Prawdopodobnie odwrotne podłączenie na początku go uszkodziło. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 28 Lip, 2016
|
|
|
W przypadku tak prostego urządzenia ustalenie przyczyn niesprawności nie powinno sprawiać wiele kłopotów każdemu kto troszkę "liznął" elektronikę. Dlatego jeśli tego nie potrafisz to masz cztery wyjścia,albo wyrzucić , wykorzystać na części , sprzedać mi za ustaloną przez Ciebie cenę plus koszt przesyłki, albo przysłać mi celem próby naprawy i w takim przypadku Ty ponosisz koszt przesyłki w obie strony a próba naprawy za frico.Jest jeszcze oczywiście piąta opcja tzn. zignorować co napisałem. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|