Ego Street Scoota wtyczka manetki-problem |
Autor |
Wiadomość |
Kons18
początkujący
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 39 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016
|
|
|
Panowie chyba się poddaję...Podłączyłem 2 dodatkowe sekcje aby uzyskać wyższe napięcie na baterii i wskaźnik nawet nie drgnie,Tak jak pisałem wyżej po podłączeniu ładowarki 48 V wszystko działa... |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016
|
|
|
Dokładnie, imo albo BMS albo któraś sekcja ogniw trup i tak mocno siada (ale nie wiem czy wtedy BMS by tak wstawał bez podpięcia ładowarki) |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016
|
|
|
Kons18 napisał/a: | .Poszedłem o krok dalej i mijając baterię puściłem bezpośrednio napięcie z ładowarki na kontroler. Wskaźnik poziomu baterii poszedł w górę i koło się kręci. |
Raczej tego więcej nie próbuj. Kręcące się koło z reguły potrzebuje więcej prądu niż może dać ładowarka.
a) wyłącz całkowicie BMS
b) sprawdz kazdy segment.
c) podłacz tylko + i - baterii do sterownika |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Kons18
początkujący
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 39 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pon 15 Sie, 2016
|
|
|
Próbowałem z ładowarka tylko na krótko wiadomo że ciągnie dużo prądu.Próbowałem bez BMSa i dalej to samo.Segmenty dobre a an zaciskach końcowych baterii tak jak wspominałem 54,6 V. |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Pon 15 Sie, 2016
|
|
|
Bez BMSa pod obciążeniem też okolice tych 54V - 2-3V spadku czy dużo mocniej siada? |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 15 Sie, 2016
|
|
|
Gdzieś robisz błąd. Sprawdz kable,kontakty szczególnie w okolicy masy - minusa. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Kons18
początkujący
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 39 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016
|
|
|
Witam.Ponownie.Nie miałem za dużo czasu,ale znalazłem przyczynę awarii.Padła jedna sekcja baterii - pierwsza od minusa.Najlepsza jest jednak przyczyna dlaczego padła.Otóż podłączając balanser zapomniałem iż minus pakietu musi być podłączony do minusa balansera (podpiąłem tylko wtyczkę).Dlatego okazało się że sekcja ta wcale nie była balansowana. Natomiast po wyjęciu balansera nie za bardzo wiem gdzie mam ten minus baterii teraz podłączyć.Wydaje mi się że do B-,w takim razie do czego służą C- oraz P?
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016
|
|
|
Kons18 napisał/a: | ..nie za bardzo wiem gdzie mam ten minus baterii teraz podłączyć.Wydaje mi się że do B-,w takim razie do czego służą C- oraz P?
|
C - ładowanie
P - wyjście prądowe minus
Do BMS nie miałeś schematu połaczeń ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Sob 20 Sie, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Kons18
początkujący
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 39 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016
|
|
|
Czyli tych wyjść nie podłączam,tylko B-?
Sorry już rozumiem :
B- minus z baterii
C- minus z ładowarki
P minus do sterownika
Czy tak ma być? |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
|
|
|
|
Kons18
początkujący
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 39 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016
|
|
|
Teraz wszystko zrozumiałem...Czyli jeździłem praktycznie pół roku na źle podłączonym BMSie i myślałem że zrobiłem sobie super baterię...Człowiek cały czas się uczy.Dzięki wszystkim za pomoc,temat uważam za zamknięty. |
|
|
|
|
Kons18
początkujący
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 39 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016
|
|
|
Witam ponownie. Długo się nie ozywałem, ale nie miałem czasu zabrać się za skuter. BMS podłączony już prawidłowo, bateria w porządku.Jednak problem dalej nie ustąpił.W dalszym ciągu obstawiam manetkę. Po odłączeniu wtyczki manetki przytknąłem multimetr na zakresie dioda do gniazda za manetką.Koło skutera obraca się pełną parą,ale tylko przy jednej polaryzacji.Gdy obrócę przewody pomiarowe nic się nie dzieje. Po podpięciu wtyczki manetki nie idzie pełną parą- dochodzi do ok.75 % i coś go blokuje.Czy to manetka? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016
|
|
|
Sprawdź zakres napięć przy pokręcaniu manetką na przewodzie sygnałowym. |
|
|
|
|
Kons18
początkujący
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 39 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016
|
|
|
0,8 - 3,5 V na sygnałowym
4,3 V na zasilaniu |
|
|
|
|
|