|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Czy polecacie amortyzator DNM USD-8 ? |
Autor |
Wiadomość |
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 22 Sie, 2016 Czy polecacie amortyzator DNM USD-8 ?
|
|
|
Zastanawiam sie teraz nad jego kupnem bo calkiem tani jak na nowke, widze ze pare osob z forum tez juz go ma no i do nowszej wersji da sie zamocowac dwie tarcze na przod. Jak on sie sprawdza w waszych falconach?
Tu widze posta ze ma dosc sporo problemow ktore niby mozna naprawic ale nie chce mi sie nad tym siedziec zwlaszcza ze w koncu chce nowego kupic
http://www.stealthelectri...eview-and-mods/ |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 22 Sie, 2016
|
|
|
Kończę bajka opartego o ten amor i damper tego producenta i w ciągu pierwszego tygodnia będę wszystko wiedzieć o nim |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 22 Sie, 2016
|
|
|
Ok to czekam na pierwsze wrazenia |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 22 Sie, 2016
|
|
|
Ja złożyłem bajka na tym amortyzatorze i damperze i jak dla mnie są mega kozackie:) Stosunek cena-jakość za nowy amortyzator jest bardzo korzystna. |
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Pon 22 Sie, 2016
|
|
|
Jestem bardzo ciekawy jak z częściami oraz instrukcją serwisową dla tego amortyzatora.
Pamiętajcie też o co rocznym przeglądzie, wymianie oleju itp jak to nakazują producenci zawieszeń . |
_________________ Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech
https://www.facebook.com/pasterbajk\
http://pasterbajk.pl/ |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2017
|
|
|
tas napisał/a: | Kończę bajka opartego o ten amor i damper tego producenta i w ciągu pierwszego tygodnia będę wszystko wiedzieć o nim |
Tas?
Podzielisz się szczegółami jak go oceniasz? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2017
|
|
|
mam 2600km nabite na tym moim zółtym i ogólnie jestem zadowolony.
Zauważone wady, nie są zbytnio wielkie:
- Plastikowe osłonki się łamią, już 4x urwałem i trzeba było spawać plastikiem w warsztacie
- bardzo mała sztywność, podczas gleby cały amor traci osiowość, czasochłonna regulacja w terenie
- nie progresywna praca, na asfalt za twardy, na teren za miękki (mimo asysty powietrznej) - na hopach dobijam
- słabo działające pokrętło naciągu wstępnego
- po 1000km mi się rozkręcił i odpadła nakrętka trzymająca jedną z uszczelek
Ogólnie daje radę, zobaczymy jak bedzie dalej, teraz jest zima, zrobił się leniwy poniżej zera |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2017
|
|
|
A jakby go porównać do używanej dwupółki za podobną cenę? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2017
|
|
|
Lepiej kupić używanego boxxera.
Do tego USD nie ma żadnych elementów zamiennych, padnie dłumik czy uszczelki i do wywalenia amor.
Ja go kupiłem tylko dlatego, że w tym zółtym bajku mam obręcze 80mm i żaden amor nie pasował prócz tego. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2017
|
|
|
tas napisał/a: | mam 2600km nabite na tym moim zółtym i ogólnie jestem zadowolony.
Zauważone wady, nie są zbytnio wielkie:
- Plastikowe osłonki się łamią, już 4x urwałem i trzeba było spawać plastikiem w warsztacie
- bardzo mała sztywność, podczas gleby cały amor traci osiowość, czasochłonna regulacja w terenie
- nie progresywna praca, na asfalt za twardy, na teren za miękki (mimo asysty powietrznej) - na hopach dobijam
- słabo działające pokrętło naciągu wstępnego
- po 1000km mi się rozkręcił i odpadła nakrętka trzymająca jedną z uszczelek
Ogólnie daje radę, zobaczymy jak bedzie dalej, teraz jest zima, zrobił się leniwy poniżej zera |
Nie no spoko, takie standardy, takie cotygodniowe szybkie naprawy 😃
Teraz nie wiem czy dobrze zrobilem pytajac, no cóż sam odgrzałem kotleta 😃 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 17 Kwi, 2017
|
|
|
Przez od września do teraz zrobiłem na nim niecałe 4000km, warunki użytkowania ciężkie, temperatury podczas wypadów nierzadko poniżej -10st (rekord to -17), głównie po śniegu. Nie zauważyłem utwardzania się w niskich temp.
Własnie rozłożyłem rower na elementy składowe celem przeglądu itp i przy okazji zrobiłem serwis amortyzatora.
- posiada 2 kartridże, jeden ze sprężyną, drugi tłumikiem, nie ma kąpieli olejowej. Tłumik chodzi na oleju jakimś wodnistym, być może 0W, jeszcze to badam. Można zmienić olej w tłumiku bez rozkręcania, wystarczy przez wentyl spuścić, wypłukać i nalać nowego.. To jest dobre.
- Smarowanie kartridża ze sprężyną poprzez mini imbus smarujący (nie zauważyłem go wcześniej)
- słaba regulacja tłumienia w moim egzemplarzu okazała się spowodowana brakiem (!!!) elementu wewnątrz amortyzatora. Dorobiłem z pręta 4mm brakujący element o długości 209mm i teraz tłumienie działa tak dobrze, że można nawet zablokować amor. Sprawdźcie sobie czy u was jest DUŻA różnica w regulacji tłumienia, może też nie macie tego elementu
- mimo braku dokumentacji serwisowej serwis jest banalnie prosty, wszystko intuicyjne, wszędzie tam, gdzie wydaje nam się, że powinien się rozkręcać właśnie się rozkręca. Toporny w budowie, tłumik jest pompowany więc wydaje dźwięk przy pracy jakby był zapowietrzony, w innych amortyzatorach to byłaby oznaka zapowietrzenia tłumika i koniecznego serwisu, a tu tak ma być. Psssst, psssst
- po obserwacji zużycia oleju w tłumiku oraz ilości brudu i piasku między uszczelniaczami to oceniam, że maksymalnie można na nim przejechać 3k, może 4k km i trzeba przeprowadzić przegląd/konserwację + wymiana olejów + smarowanie.
W drugim bajku mam boxxera i jakość pracy jest nieporównywalna, no ale 1600zł vs 3500zł więc i tak źle nie jest |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|