PrzeVoltowanie vs PrzeAmperowanie |
Autor |
Wiadomość |
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016 PrzeVoltowanie vs PrzeAmperowanie
|
|
|
Przykład:
Silnik 7x9 na 20s/30A
VS
Silnik 10x6 na 16s/45A
Pozostałe czynniki identyczne.
Co będzie szybciej rozgrzewało silnik Volty czy Ampery ?
A może miedzy tym trzeba postawić znak równości ?
Milej widziane odpowiedzi z doświadczeń niż z teorii.
Mile widziane tez argumenty za i przeciw jednemu i drugiemu rozwiązaniu. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016
|
|
|
Grzeje gęstość prądu w przewodniku. A ten zależy od napięcia |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016
|
|
|
Zupełnie mylisz pojęcia. Volty na silniku są zależne od prędkości, natomiast te na baterii ograniczają max prędkość. Straty to I²×R. Jednak silniki mające więcej zwojów są nawijane cieńszym (musi się zmieścić) i dłuższym (więcej zwojów) drutem, więc ma większe R. Jednak prąd potrzebny do uzyskania takiego samego momentu będzie mniejszy (F=B×I×l), l to powiedzmy ilość zwojów. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016
|
|
|
zeby ten 7x9 mial identyczne parametry jak konfiguracja Silnik 10x6 na 16s/45A to musialbys go zasilic z 24S. Majac 20S to dalej bedzie lekko wolniejszy i energooszczedniejszy |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016
|
|
|
To jak na silniku 7x9 zwiekszymy te napięcie z 20s na 23s (ale juz bez podnoszenia ilości Amper) to silnik mimo wszystko będzie się odpowiednio szybciej grzał wg mnie bo zwiększany ilość Watów. Bysmy musieli równocześnie zmniejszać ilość Amperów żeby zrównoważyć.
Edit.
Czyli jak na poczatku V i A wpływa na grzanie się silnika w takim samym stopniu. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016
|
|
|
pobaw sie tymi symulatorami to wszystko stanie sie jasne.
Watow nie zwiekszasz samym napieciem bo do tego potrzebne jest jeszcze odpowienide obciazenie |
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Grzeje gęstość prądu w przewodniku. A ten zależy od napięcia |
Hmm...?
Serio? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016
|
|
|
A nie???
Wiadomo, że od rezystancji też. |
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016
|
|
|
Gęstość prądu ok, ale ona zależy od natężenia, a nie od napięcia |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016
|
|
|
A czym jest natężenie prądu? |
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016
|
|
|
Zeeltom, to jest proste, trochę jestem skonsternowany.
Ale skoro pytasz... natężenie na pewno nie jest napięciem.
Natężenie to ilość ładunku (elektronów) przepływającego przez przewodnik w określonym czasie, mierzysz to przecież amperomierzem.
Napięcie to różnica potencjałów. Logiczne więc jest że ich iloczyn daje moc.
Żeby przy niskim napięciu uzyskać dużą moc to musi płynąć duży prąd (duże natężenie prądu), potrzebne są grube kable, itd. Przy wysokim napięciu tą samą moc może przewodzić dużo cieńszy kabel, bo płynie prąd o odpowiednio niższym natężeniu. Dlatego linie przesyłowe wysokiego napięcia są budowane i są one na 110.000V, czy nawet 400.000, a nie na 11V. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016
|
|
|
Pytanie brzmiało: "Co będzie szybciej rozgrzewało silnik Volty czy Ampery ?"
Napisałem, że gęstość prądu. W przewodniku. Gęstość to A/mm2.
Ale żeby popłynął prąd potrzebne jest napięcie. Im wyższe napięcie, tym większy prąd na tym samym przekroju przewodu. A im wyższy prąd, tym większa jego gęstość w tym samym przewodzie.
Nie jasno się wyraziłem?
Można przyjąć, że gęstość i prąd w konkretnym przewodzie, to to samo, może trochę inne jednostki. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Pytanie brzmiało: "Co będzie szybciej rozgrzewało silnik Volty czy Ampery ?"
Napisałem, że gęstość prądu. W przewodniku. Gęstość to A/mm2.
Ale żeby popłynął prąd potrzebne jest napięcie. Im wyższe napięcie, tym większy prąd na tym samym przekroju przewodu. A im wyższy prąd, tym większa jego gęstość w tym samym przewodzie.
Nie jasno się wyraziłem?
Można przyjąć, że gęstość i prąd w konkretnym przewodzie, to to samo, może trochę inne jednostki. |
Zeeltom
Przy tych silnikach i nawojach 30A bez problemu popłynie i pewnie da radę o wiele więcej, przewody tutaj nie ograniczą prądu, jedyna rzecz jaka ograniczy przepływ to sterownik Trzeba jeździć w zakresie optymalnych obrotów silnika wtedy mamy małe grzanie. Według mnie najlepiej iść w stronę większego napięcia, mamy mniejsze straty w układzie. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016
|
|
|
A jakie obroty są optymalne w silniku BLDC? |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
|
|
|
|
|