|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Czujnik PAS |
Autor |
Wiadomość |
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 13 Wrz, 2016
|
|
|
O ile pamietam to w tym LCD3 mozna ustawic ilosc magnesow aby zalaczyc sterownik i minimum jest wlasnie 2 tylko ze przy 12 sztukach to juz moze byc zbyt czuly |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Wto 13 Wrz, 2016
|
|
|
Jestem świeżo po założeniu pasa. Pierwsza jazda trochę może przerazić ale po dłuższym użytkowaniu okazało się to na tyle fajne ze wywaliłem manetkę:). Lubie ustawić sobie przerzutki na małe przyłożenie i tylko kręcić wolniutko nogami i tak sterować. A czasem ustawię większe przełożenie i wtedy można wspomagać wyrywanie do przodu można opanować tylko troszkę praktyki potrzeba. |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2016
|
|
|
Chętnie zaopiekuję się tą wywaloną manetką. Skoro ci zbędna... |
|
|
|
|
Tom.O
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Maj 2016 Posty: 32 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 22 Wrz, 2016
|
|
|
zeeltom napisał/a: | W swojej praktyce tylko raz spotkałem rower, gdzie pedałowanie dawało pełną moc. Zazwyczaj moc zależała od szybkości pedałowania. Co ciekawe pedałowanie do tyłu nie uruchamia silnika, nie wiem jak to jest rozwiązane. We wszystkich rozwiązaniach nie widziałem kontaktronów jako czujników, tylko zawsze był hallotron. Może tu jest jakaś sztuczka z pedałowaniem do tyłu. |
Jeździłem na kilku seryjnych rowerach i każdy dawał pełną moc po wykryciu pedałowania. Poprzez zmianę ustawienia można było wybrać prędkość z którąchce się jechać. Predkość pedałowania nic nie zmieniała. Przyznam, że z chęcią w swoim seryjnym rowerze uzależniłbym siłę wspomagania od prędkości kręcenia, w najlepszej opcji od siły nacisku. (tak jak to działa w centralnym napędzie bądź w Stromerze ST1). Jakie sterowniki umożliwiają takie sterowanie mocą w zależności od prędkości kręcenia lub pozwalają na podpięcie tensometru ? |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 23 Wrz, 2016
|
|
|
tomek701 napisał/a: | Jestem świeżo po założeniu pasa. Pierwsza jazda trochę może przerazić ale po dłuższym użytkowaniu okazało się to na tyle fajne ze wywaliłem manetkę |
Wydaje mi się, że popełniłeś błąd jeśli się jej faktycznie pozbyłeś gdyż podam co najmniej dwa przykłady kiedy okazuje się niezbędna. Takim przykładem jest np.start bezpośrednio pod górę gdy PAS zaczyna działać dopiero po ok.dwóch obrotach korby. Gdy "górka" ma parę procent nachylenia bez manetki może nie udać się wystartować i drugi przykład to np.pokonywanie schodów gdy rower prowadzi się a nie niesie (elektryk zazwyczaj jest sporo cięższy od normalnego) wówczas pomagając sobie manetką bez problemów schody pokonasz. |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Pią 23 Wrz, 2016
|
|
|
wibi napisał/a: | tomek701 napisał/a: | Jestem świeżo po założeniu pasa. Pierwsza jazda trochę może przerazić ale po dłuższym użytkowaniu okazało się to na tyle fajne ze wywaliłem manetkę |
Wydaje mi się, że popełniłeś błąd jeśli się jej faktycznie pozbyłeś gdyż podam co najmniej dwa przykłady kiedy okazuje się niezbędna. Takim przykładem jest np.start bezpośrednio pod górę gdy PAS zaczyna działać dopiero po ok.dwóch obrotach korby. Gdy "górka" ma parę procent nachylenia bez manetki może nie udać się wystartować i drugi przykład to np.pokonywanie schodów gdy rower prowadzi się a nie niesie (elektryk zazwyczaj jest sporo cięższy od normalnego) wówczas pomagając sobie manetką bez problemów schody pokonasz. | Rower to poziomy trójkołowiec więc i tak to nie podnoszę. A przed zatrzymaniem się zrzucam zawsze na lekki bieg nawyk z jazdy wiele lat poziomami i z ruszenie nie ma najmniejszych problemów nawet pod górkę. A jak nie chce mi się wcale dusić to wrzucam na małą zębatkę z przodu i tylko sobie kręcę bez obciążenia a rowerek jeździe górka czy płasko aby kręcić, to świetna rehabilitacja dla stawów. |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
Tom.O
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Maj 2016 Posty: 32 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 25 Wrz, 2016
|
|
|
Tomas, dziękuję za odpowiedź. Nie wiem tylko jak to podłączyć do mojego roweru...
Mam rower Ecobike S-Cross M z takim "komputerkiem"
.
Jest tam system 8Fun.
Zawsze myślałem, że to sterownik odpowiada za "dozowanie" mocy itd. (czy sam komputerek + środek suportu wystarczy ?) |
Ostatnio zmieniony przez Nie 25 Wrz, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Tom.O
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Maj 2016 Posty: 32 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 20 Maj, 2017
|
|
|
Panowie,
Czy Ecobike coś źle poskładał czy może tak ten PAS działa... Generalnie tylko wykrywa czy pedałuje. Predkość pedałowania nie ma żadnego znaczenia dla predkosci z jaka kreci sie silnik... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 20 Maj, 2017
|
|
|
Są sterowniki, które regulują wspomaganie na pełną moc po wykryciu pedałowania i są takie, które wspomaganie regulują w zależności od szybkości pedałowania. |
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Sob 20 Maj, 2017
|
|
|
Tom.O: To nie jest sztywna reguła.
Mój bardzo stary sterownik najwyraźniej dostaje sygnał z czujnika, z jaką SIŁĄ naciskam na pedały (oczywiście oprócz podstawowego sygnału z PAS, że KRĘCĘ nimi i z jaką prędkością).
Widzę to po tym, że mogę ruszyć nawet z czwartego biegu (to mid z czterobiegową przerzutką w tylnej piaście), pod warunkiem że bardzo lekko naciskam na pedały.
Nie robię tak z czystego rozsądku, ale jest to możliwe.
Ruszanie z trójki - też z początkowym lekkim naciskiem! - jest zupełnie bezproblemowe.
W dodatku wymieniłem koło zębate na korbie na nieco większe (rower miał "zbyt" małą prędkość maksymalną wspomaganą , to pomogło ponieważ indukcyjny czujnik PAS w mym staruszku wykrywa prędkość kręcenia korbą, a nie obroty koła).
Są tam dwa czujniki indukcyjne (chyba aktywne, zasilane), a więc drugi musi być czujnikiem nacisku, ale odczytuje też wielkość siły nacisku. Nie wiem, jak to jest zrealizowane - jest tam jakaś dziwna konstrukcja dwóch stożkowych trybików planetarnych na osi korby (impulsator PAS to koronka stalowa, pracuje podobnie jak czujnik ABS w samochodzie).
Piszę o tym bardziej jako o ciekawostce, bo to b. stara konstrukcja, już niespotykana - ale nawet w takim starym rowerze zdarzyło się wykrywanie(?) siły nacisku na pedały, sterujące obrotami silnika (DC zresztą, stąd słyszę jego "obciążenie" i obroty ).
Zresztą, może Zeeltom ma rację - sterownik u mnie nie wykrywa wartości siły, a tylko uzależnia obroty silnika od prędkości kręcenia korbą.
To nie jest wykluczone - tylko zastanawia mnie istnienie DRUGIEGO czujnika indukcyjnego i tych planetarnych kółek; po co by tam były?
Nie demontowałem napędu - widziałem tylko czyjeś zdjęcia identycznego zdemontowanego. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 20 Maj, 2017
|
|
|
W ostatnio wymienianym rowerze Winora były dwa czujniki. Jeden przy korbie a drugi przy przerzutce. Oba na hallotronach. Było tam 5 magnesów na półkolu z plastiku. Ten drugi, według mnie sprawdzał położenie łańcucha i dobierał wspomaganie według położenia łańcucha na przerzutce. Przeżyłem już wiele wspomagań (nie jestem zwolennikiem tego rozwiązania, bo, albo manetka, albo pedały) i zazwyczaj jest wspomaganie full, albo w zależności od szybkości kręcenia. Miałem też raz zależność od siły nacisku na pedały, ale tylko raz spotkałem to rozwiązanie.
Ogólnie rzecz biorąc zasada wykrywania pedałowania jest taka sama, a sposób wspomagania zależy tylko od elektroniki sterownika. |
|
|
|
|
Tom.O
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Maj 2016 Posty: 32 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 20 Maj, 2017
|
|
|
Panowie,
Ale ja tu nie wymagam dozowania siły wspomagania w zależności od siły nacisku na korbę. Chciałbym, żeby predkość wspomagania (predkość jazdy) zależała od częstotliwości obrotów korbą. np. jak kręcę wolno, zeby silnik wspomagał mnie np. do predkosci np. 10km/h a jak kręce szybko to wspomagał do większej prędkości. Aktualnie działa to tak, nie kręce brak wspomagania, kręcę nieważne jak szybko to jest silnik rozpędza mnie do predkości zadanej na wyświetlaczu. Czyli PAS działa tylko jako detektor kręcenia korbami, a nie uwzględnia predkości obrotowej korb. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 21 Maj, 2017
|
|
|
To z tym sterownikiem nic więcej nie zrobisz. Możesz go przerobić na manetkę i wtedy możesz się wspomagać ręcznie manetką. W układ PAS wpinasz impulsator, a sygnałowy z przełącznika wspomagania dajesz na sygnałowy manetki. I jeździsz wtedy na samej manetce. |
|
|
|
|
Tom.O
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Maj 2016 Posty: 32 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 30 Maj, 2017
|
|
|
zeeltom napisał/a: | To z tym sterownikiem nic więcej nie zrobisz. Możesz go przerobić na manetkę i wtedy możesz się wspomagać ręcznie manetką. W układ PAS wpinasz impulsator, a sygnałowy z przełącznika wspomagania dajesz na sygnałowy manetki. I jeździsz wtedy na samej manetce. |
Mam jużteraz możliwość jazdy na manetce, ale nie działa ona tak jakbym oczekiwał tzn. reguluję nią prędkość a nie przyspieszenie tzn. jak wysterujęna 25% czy na 100% to rower przyspiesza tak samo. Działa to jakbym regulował napięcie a nie prąd... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|