|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
MarkMobil 1.0 |
Autor |
Wiadomość |
Mark
początkujący
Wiek: 27 Dołączył: 09 Paź 2016 Posty: 10 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Czw 20 Paź, 2016 MarkMobil 1.0
|
|
|
Hej, zafascynowany Waszymi konstrukcjami, oraz złapaniem bakcyla przez mojego kuzyna (umbura) zdecydowałem się na rozpoczęciem projektu.
Rower ma służyć głównie w teren (Beskidy) oraz do codziennych dojazdów do pracy.
Poniżej zamieszczam główne części, które chcę użyć do mojego projektu oraz na bieżąco będę dodawał posty z rezultatami.
Rower ma składać się z:
Rama: Dartmoor Hornet 18" (mam nadzieje, że zmieszczę przynajmniej 16 pakietów lipo 4S)
Amoryzator: Jeszcze nie wybrałem, szukam jakieś okazji (RS Pike lub inny 140-160mm skoku)
Hamulce: Shimano SLX BR-M675 (z metalicznymi klockami)
Koła: Mach1 MAD 26"+ CST C-1388 26 x 2.35
Przerzutki Shimano Acera (wspiera 7 przełożeń, idealnie od Mxusa)
Silnik: Mxus v3 3K-Turbo 3000 45H (10x6) Tył
Resztę będę uzupełniał oraz dorzucał fotki jak wyglądają pracę nad projektem.
Jutro (21.10.2016) mam dostać ramę, krótkie przymiarki i załatwiam blachę od znajomego do zbudowania skrzynki, stelaż będzie z blachy stalowej 1mm a boki z plexi, laminatu lub dibondu. |
|
|
|
|
kaneclan
młodzik
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sie 2016 Posty: 56 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 20 Paź, 2016
|
|
|
Z którego roku jest rama? Jeżeli nówka sztuka, to czy sztywna tylna oś nie będzie problemem przy zakładaniu i mocowaniu silnika? |
|
|
|
|
Mark
początkujący
Wiek: 27 Dołączył: 09 Paź 2016 Posty: 10 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Czw 20 Paź, 2016
|
|
|
Szczerze mówiąc to nie mam pojęcia, a dlaczego masz takie obawy? Chętnie wysłucham. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 21 Paź, 2016
|
|
|
No własnie, dobra sugestia, to nie jest rama z hakiem tylko na oś przewlekaną, nie zamontujesz do niej silnika. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pią 21 Paź, 2016
|
|
|
...a Mxusa 16x4, nie 10x6. |
|
|
|
|
kaneclan
młodzik
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sie 2016 Posty: 56 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 21 Paź, 2016
|
|
|
Nie chodzi o typ silnika, tylko o mocowanie tylnej osi w ramie. Nie wiem od którego roku, ale nowe modele tego Dartmoora mają sztywną oś z tyłu.
Wygląda to tak:
W taką oś, nie uda się włożyć silnika, chyba że ją rozetniesz, czyli zrobisz hak - ale to mija się z celem kupna ramy tego typu.
Opcjonalnie musiałbyś znaleźć silnik z "przewlekaną" osią, ale wtedy dochodzi problem "zaklinowania" jej w ramie tak, żeby się nie obracała. |
|
|
|
|
GEN
początkujący
Dołączył: 04 Sie 2016 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 21 Paź, 2016
|
|
|
kaneclan napisał/a: | Nie chodzi o typ silnika, tylko o mocowanie tylnej osi w ramie. Nie wiem od którego roku, ale nowe modele tego Dartmoora mają sztywną oś z tyłu.
Wygląda to tak:
Obrazek
W taką oś, nie uda się włożyć silnika, chyba że ją rozetniesz, czyli zrobisz hak - ale to mija się z celem kupna ramy tego typu.
Opcjonalnie musiałbyś znaleźć silnik z "przewlekaną" osią, ale wtedy dochodzi problem "zaklinowania" jej w ramie tak, żeby się nie obracała. |
W takim przypadku pozostaje tylko dorobienie adapterów mocowania silnika. |
|
|
|
|
kaneclan
młodzik
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sie 2016 Posty: 56 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 21 Paź, 2016
|
|
|
Ehh... jasne, do wszystkiego można zrobić adapter.
Silnik ma:
- dropout 145mm
- ma oś M14
Rama ma:
- dropout 135mm
- sztywną oś 12mm |
|
|
|
|
Mark
początkujący
Wiek: 27 Dołączył: 09 Paź 2016 Posty: 10 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 23 Paź, 2016
|
|
|
Dartmoor Hornet opadł, zdecydowałem się zbudować projekt na posiadanym przeze mnie rowerze (Kellys Quartz 2009), blacha na skrzynkę została już pogięta, teraz muszę zawieźć ją do pospawania. Fotki z prac wrzucę po południu. |
|
|
|
|
Mark
początkujący
Wiek: 27 Dołączył: 09 Paź 2016 Posty: 10 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 23 Paź, 2016
|
|
|
|
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 14 Lis, 2016
|
|
|
Masz już gotową skrzynkę z blachy ? Ile mm grubości i ile kg wyszło ? |
|
|
|
|
radasss
dyrektor Radosław
Pomógł: 7 razy Wiek: 55 Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 413 Skąd: Luboń/k.Poznania
|
Wysłany: Nie 27 Lis, 2016
|
|
|
Taka mała podpowiedź. Jak wyszły tak duże szpary na łączeniach ( bo dość ciężko to wyliczyć) to należy od góry położyć na szparę kawałek cieńkiej blaszki i potem od wewnątrz spawać. Ewentualnie blaszka od wewnątrz. Następnie zeszlifowuje się ściernicą listkową i trzyma i wygląda ok. |
_________________ warsztatmotocykli.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|