Chłodzenie olejem |
Autor |
Wiadomość |
Mobwar
młodzik Mobwar
Dołączył: 07 Paź 2015 Posty: 59 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Wto 22 Lis, 2016
|
|
|
Do ferrofluidu odpowietrzenie nie jest konieczne bo nie jest też konieczne super uszczelnienie silnika. Ferrofluid ma przewagę nad olejem bo sam trzyma się blach i magnesów. Odpowietrzenie jest konieczne przy gdy chcemy przystosować silnik do zaolejowania lub też przystosowania go do wjeżdżania w głęboką wodę lub mega błoto. |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Śro 23 Lis, 2016
|
|
|
Czy w zestawie "HubSinks" żeberka od radiatorów nie powinny być obrócone o 90 stopni tak aby pęd powietrza podczas jazdy mógł swobodnie przepływać przez kanały?. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 23 Lis, 2016
|
|
|
tomeczekokok napisał/a: | Czy w zestawie "HubSinks" żeberka od radiatorów nie powinny być obrócone o 90 stopni tak aby pęd powietrza podczas jazdy mógł swobodnie przepływać przez kanały?. |
Nie wykluczone ze byłoby troche wiecej powietrza miedzy nimi, ale taka konstrukcja nie dopasuje sie do silnika o odrobine mniejszej srednicy. Żebra w poprzek pozwolą dociągnac radiator do silnika jesli byłyby niewielkie niedokładnosci w wykonaniu. No i chyba lepiej wygląda |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 23 Lis, 2016
|
|
|
pomysł przedni z tym radiatorem, muszę poszukać w firmie bo gdzieś wala sie karton z radiatorami z komputerów morze uda się je pozaginać, ale ja widzę inny problem po przejeździe w błotku piachu blotku piachu itd koło będzie o tyle cięższe ile przyklei sie do radiatora i pozostaje mycie tego "jeża', jak pisał wczoraj tas myjka odpada a wiec przelecieć szmatką każde żebro - mało ciekawe, no ale wydaje sie chyba niezbędne jak chce sie mieć te 10-115 kw to trzeba pucować co każdą wyprawę do lasu |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 23 Lis, 2016
|
|
|
jest szansa ze od odsrodkowej siły odpadnie |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 23 Lis, 2016
|
|
|
Nie ma, poszczególne sekcję radiatora są łączone ze sobą śrubami. Jeśli ktoś ma możliwości wykonania takich radiatorów w sensowniejszej cenie to wróże dobry zbyt |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 23 Lis, 2016
|
|
|
A to magnesy się grzeją w silniku, że im pomagają radiatory? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 23 Lis, 2016
|
|
|
Lol tas, Ferro odprowadza ciepło na magnesy -> obudowę i potem radiator.
Od siły odśrodkowej nie odpada bo mocowane na śruby i termoklej.
Żeberka specjalnie są w ten sposób bo wtedy większe wiry powietrza się robią i jest efektywniej, testowali też odwrócone i działały gorzej. |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 23 Lis, 2016
|
|
|
atomek1000 napisał/a: |
Od siły odśrodkowej nie odpada bo mocowane na śruby i termoklej.
|
Przemek napisał/a: | przejeździe w błotku piachu blotku piachu itd koło będzie o tyle cięższe ile przyklei sie do radiatora i pozostaje mycie tego "jeża', |
Cytat: | jest szansa ze od odsrodkowej siły odpadnie
|
z tym odpadaniem to nie chodzi o radiator tylko blotko |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 23 Lis, 2016
|
|
|
No właśnie ale ferro nie dotyka uzwojeń? No to jak przenosi to ciepło? Przez powietrze?
Prosty człowiek ze mnie, nie potrafię sobie tego wyobrazić |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 23 Lis, 2016
|
|
|
tas napisał/a: | No właśnie ale ferro nie dotyka uzwojeń? No to jak przenosi to ciepło? Przez powietrze?
Prosty człowiek ze mnie, nie potrafię sobie tego wyobrazić |
Nie robiłem tego chłodzeni w silniku ale ferrofluid w mojej branzy jest uzywany i znam odrobine jego nature.
Jesli bedzie go duzo to bedzie sie rozchlapywał po silniku i tym samym zestudzi tez uzwojenia. Bedzie na pewno zmierzał w kierunku magnesów.
Zasadniczo juz sam kontakt statora z obudową zmniejszy troche temperature silnika, bo bez zadnej cieczy, wymiana ciepła nastepuje jedynie za posrednictwem powietrza.
Druga sprawa to ze przy duzych prądach i czestotliwosciach grzac sie moze predzej rdzeń, bo się nasyca, niz uzwojenie.
Na pewno najlepszym rozwiązaniem jest nalac 100gramow oleju do silnika aby on studził całośc.
Przy okazji pytanie. W moim silniku Bionx oska wypłaszczona na przewody była z dwóch stron. Gdyby drugą stroną (albo ta sama jak jest miejsce) wyprowadzic rurki miedziane od zwojnicy przetaczajacej wode do studzenia oleju ? Gdzies z przodu zastosowac małą chłodniczke. |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 23 Lis, 2016
|
|
|
hmm ja też prosty jestem i na moje rozumowanie to jeśli ferro lubi magnetyczne/ferrytyczne "rzeczy" to w momencie gdy cewka indukuje pole to ferro "chwyta ją na ten moment tak jak chwyta magnez?? |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 23 Lis, 2016
|
|
|
Przemek napisał/a: | hmm ja też prosty jestem i na moje rozumowanie to jeśli ferro lubi magnetyczne/ferrytyczne "rzeczy" to w momencie gdy cewka indukuje pole to ferro "chwyta ją na ten moment tak jak chwyta magnez?? |
Z tym, ze cewki polaryzowane są raz w jedną raz w drugą strone. Nie wiem jak takie szybkozmienne pole wpłynie na przyciąganie ferrofluidu.
Podobno mozna zrobic ferrofluid w domu z oleju i taśm VHS.
Samą taśme trzeba wrzucic do rozcieńczalnika aby ferro odpadło, wyjąc taśme o ile sie nie rozpusciła ( a wskazane zeby sie nie rozpusciła), odparowac rozcieńczalnik i dodac oleju.
Wiem ze czarny proszek kruszyl sie jak rozciągałem taśme, ale moze da sie to zrobic rozcieńczalnikiem (nitro, birol). |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 23 Lis, 2016
|
|
|
Z tym, ze cewki polaryzowane są raz w jedną raz w drugą stronę
. Nie wiem jak takie szybkozmienne pole wpłynie na przyciąganie ferro
myślę ze to niema takiego znaczenia (polaryzacja) ferro lubi i + i-, zależy jak ferro będzie wypełniać lukę pomiędzy magnesami a cewkami, jeśli będzie go mało to ledwo muśnie a jeśli prawie równo to cewka przyciągnie i odda "jakieś "ciepło"
tak myślę? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 23 Lis, 2016
|
|
|
Skoro tam się leje 2-5ml tego cuda (a dokłądniej nakłada na szczeliny miedzy magnesami), to nie za bardzo brzmi aby cokolwiek tam chlupotało |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|