E-bajk ostateczny |
Autor |
Wiadomość |
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Wto 10 Sty, 2017
|
|
|
Kolega chyba do końca nie wie co kupił Adaptto ma balanser nie bms. On dba cały czas o baterię podczas jazdy i ładowania. Wyłączając stacyjkę nie masz nadzoru nad bateria. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Wto 10 Sty, 2017
|
|
|
Na schemacie pisze BMS jak zwał tak zwał akurat w przypadku adaptto.
Przetwornicę podpiąć do plusa i minusa sterownika tylko za bezpiecznikiem co dostałeś z zestawem w adaptto. Sam myśle, żeby jeszcze coś przy przetwornicy dać jako zabezpieczanie albo chociaż softstart. Nie mam doświadczenia jak to się zachowuje wszystko przy adaptto, zobaczymy jak podłącze. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 10 Sty, 2017
|
|
|
Jeżeli stacyjkę robisz tak jak w adaptto to ludzie robią czyli na plusie zasilania displaya to przetwornicy tam nie podłączysz bo idzie tam tylko 12v po przetworzeniu przez sterownik. To w ogóle co innego niż przy sabvotonach/greentimach więc dziwie się, że doradzacie koledze na temat sterownika którego nie mieliście w rękach.
Na twoim miejscu za głównym rozłącznikiem/wyłącznikiem podłączył bym oddzielnie obwód przetwornicy na przycisk na kierownicę aby był kompletnie niezależny od sterownika.
+ w adaptto bateria 'nigdy' Ci się nie rozładuje. To ty decydujesz czy jedziesz czy nie(ustawieniami). Oczywiście wiąże się z tym możliwe uszkodzenie baterii jak przesadzisz z rozładowaniem |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Wto 10 Sty, 2017
|
|
|
Ja przy adaptto stacyjke zrobiłem na dwóch zestykach NO, jednym zestykiem zwieram stacyjkę adaptto, drugim podaje napięcie z aku na przetwornice. Adaptto na sam wyświetlacz zużywa znikome ilości energii, przy tych tysiącach Wh jakie mamy to dosłownie promile. Jeżeli dojdziesz już do progu( sensownie ustawionego ) odcinania, to w baterii zostanie jeszcze tyle energii że spokojnie obsłuży Ci lampkę i w jej świetle będziesz mógł sobie kilka godzin pedałować kobyłką |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 10 Sty, 2017
|
|
|
Wyświetlacz sporo zużywa, mi w 2 miesiące rozładowywał akusa(2000Wh). Nie wiem ile z tego brał sam sterownik bo mam wersję bez stacyjki. |
|
|
|
|
Saper
młodzik
Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 71 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: Wto 10 Sty, 2017
|
|
|
Mam wersję adaptto z wyprowadzonymi dwoma kablami do stacyjki:
|
|
|
|
|
Saper
młodzik
Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 71 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: Czw 12 Sty, 2017
|
|
|
Wiedziałem, że o czymś zapomniałem. Zasilacz do ładowania przez coila.
Możecie coś polecić w rozsądnej cenie?
Zależy mi na jak najszybszym naładowaniu akumulatora, ale bez negatywnego wpływu na żywotność baterii.
Coil 70A, akumulator 23s14p Samsung 30Q.
Najlepiej gdzieś na amazon.co.uk, ale może być też w Polsce. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 12 Sty, 2017
|
|
|
szukaj używanych serwerowych o mocy np 1500W.
Zazwyczaj mają napięcie w okolicach 50V i takie jest idealne do adaptto.
Jakiś czas temu jeden forumowicz po 100zl takie sprzedawal |
|
|
|
|
Szymon645
stażysta
Pomógł: 6 razy Wiek: 29 Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 157 Skąd: Pabianice
|
|
|
|
|
Saper
młodzik
Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 71 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017
|
|
|
Wreszcie coś ruszyło. Miałem spore opóźnienie bo zepsułem sterownik i trzeba było czekać aż wróci z Moskwy (dodatkowe 200 euro do kosztów roweru...), ale teraz pozostały do podłączenia tylko tylne światła (w tym kierunkowskazy i światła hamowania), dorobienie wtyku do ładowania, przykręcenie przednich hamulców (drugi adapter nadal jest w drodze z Chin więc na razie przykręcę tylko jeden, a drugi przywiążę trytytką do amortyzatora żeby nie przeszkadzał) i ogólna konfiguracja sterownika.
Bateria jakimś cudem się zmieściła, zostało 2mm luzu...
Kwestię regulacji mocy świateł rozwiązałem za pomocą dwóch takich urządzeń:
https://www.amazon.co.uk/...0?ie=UTF8&psc=1
Ale przy ustawieniu innym niż pełna moc lampka wydaje wyraźny pisk, w trakcie jazdy pewnie nie będzie tego słychać, ale powiedzcie proszę czy wpłynie to jakkolwiek na żywotność lampki?
Nie wymyśliłem żadnego sensownego sposobu na odłączanie przetwornicy 12V z zewnątrz więc będzie cały czas włączona (chyba nie będzie bardzo rozładowywać baterii?), a kiedy rower nie będzie używany mogę zdjąć pokrywę i wyłączyć główny bezpiecznik. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
|
|
|
|
Saper
młodzik
Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 71 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017
|
|
|
Eryk1000 napisał/a: | Pochwal się w jaki sposób zepsułeś sterownik? co uległo uszkodzeniu? |
Miałem problem z domknięciem "pudełka" na sterownik bo przeszkadzały wtyki z adaptto wiec postanowiłem je uciąć i przedłużyć kable. Zacząłem od wtyku do PASa (są z niego tez wyprowadzone kabelki do włączenia sterownika. Po ucięciu okazało sie ze mam 7 kabli z czego dwa identyczne czerwone
Chcąc namierzyć kabelki do włączania sterownika zacząłem stykać je ze sobą w różnych konfiguracjach (No co moglo pójść nie tak )jednocześnie obserwując czy wyświetlacz sie uruchamia. Żadna konfiguracja nie działała aż w pewnym momencie poszły bezpieczniki.
Po rozłączeniu i zaizolowaniu kabelków bezpieczniki nadal od razu wywalało po włączeniu.
I tyle, głupota i pośpiech Ostatecznie nie wiem co tam sie przepaliło ale naprawili i przysłali sterownik z już skręconymi odpowiednimi kabelkami. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017
|
|
|
Hehe no to faktycznie 200 euro poszło na edukację drucianą co do stacyjki to tak jak piszę kolega wyżej stacyjka z dwoma oddzielnymi zestykami NO. Jeden do Adaptto i jeden do przetwornicy. Mam to tak rozwiązanie u siebie. Przetwornica nie może pracować non stop bo wydoi kiedyś aku do zera! |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
|