mocowanie wahacza do ramy z zabudowanym w nim suportem |
Autor |
Wiadomość |
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 30 Sty, 2017
|
|
|
[quote="Przemek"] Pavyan napisał/a: | Tak na szybko spojrzałem, np. SKF robi 45x58 2RS, szerokość jednak tylko 7mm |
widziałem, pewnie zdecyduje sie na nie i dam po dwa na stronę czyli łącznie 4 szt powinno być dobrze, poszperam jeszcze ale nic lepszego raczej się nie znajdę |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 30 Sty, 2017
|
|
|
Przemek napisał/a: |
właśnie chce to zrealizować inaczej można powiedzieć że ty nasz support stały a łożyskujesz go go dopiero na łapach ramy ja chce to zrealizować już na supporce
|
A dlaczego właśnie tak? |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 30 Sty, 2017
|
|
|
a właściwie sam niewiem, jakoś tak mi się to wymyśliło i tak chciałbym to zrobić , łożyska zamówione więc może coś mi z tego wyjdzie, a jak nie to .... zrobię po "bożemu" |
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Pon 30 Sty, 2017
|
|
|
Ciekaw jestem - jeśli to nie tajemnica - ile kosztują te "szczupłe" łożyska SKF? |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 31 Sty, 2017
|
|
|
no SKF cą drogie coś około 40zł za sztukę ale na moje potrzeby nie są wymagane dlatego ze będą przenośność w zasadzie tylko obciążenia statyczne i nigdy nie przekręcą się nawet o 120' kopiłem jakieś zwykle za 9 zł sztuka po dwa na stronę to się robi już prawie łożysko wielorzędowe na pewno przeniosą obciążenia |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sob 11 Lut, 2017
|
|
|
dobrnąłem do celu, 'wahaczo - support" skończony, niestety próby wytrzymałościowe dopiero za jakiś czas jak skończę "klocka"
z mechaniki - wyszło po 3 łożyska nisko profilowe na stronę czyli łącznie 6 szt, całość wydaje się być dosyć pancerna ale to zweryfikuje teren |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Sob 11 Lut, 2017
|
|
|
Z czego to amortyzator jeżeli można zapytać i jak z twardością? |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 12 Lut, 2017
|
|
|
amor z derbi senda sprężyna z mz jaka jest jej twardość niemam pojęcia została dobrana doświadczalnie bo oryginalna była za twarda, ogólnie w poprzedniej konstrukcji byłem zadowolony z niego , stosunek cena - jakość, na plus, wielki skok i dwustopniowe tłumienie, jak spisze się w tym projekcie to sie dopiero okaże najwyzej się go trochę pomodzi i przeżyje kolejny rok bez obslugowo |
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Nie 12 Lut, 2017
|
|
|
Tak sobie myślę... czy nie mogłeś (czy nie było warto) zrobić tych pięciu promieniowych wsporników w kształcie trapezu, a nie prostokąta?
Bo do obudowy/rury suportu są przyspawane tylko na ok. 1/3 długości swego boku i gdyby je strapezować, wytrzymałość nie ucierpiałaby prawie wcale, a masa spadłaby znacząco.
Poza tym uważam, że wytrzymałościowo wystarczyłyby spokojnie cztery wsporniki promieniowe - piąty robi chyba tylko niepotrzebną masę. |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 12 Lut, 2017
|
|
|
raczej niema problemu zrobić z tego trapezu, kątówka załatwi sprawę, co do ilości promieni to miały być trzy ale jakoś licho mi to wyglądało |
|
|
|
|
syntony
stażysta
Dołączył: 28 Gru 2014 Posty: 113 Skąd: kielce
|
Wysłany: Nie 12 Lut, 2017
|
|
|
Wyjaśni ktoś dlaczego tak nie robią w fabrycznych rowerach? Jednozawiasy są czułe, a tutaj jeszcze łańcuch w linii z wahaczem. Same plusy, może poza sztywnością. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 12 Lut, 2017
|
|
|
Robią nawet lepiej (przekładnia zintegrowana umieszczona centralnie):
|
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 12 Lut, 2017
|
|
|
Ojjj sirgregs napisał/a: | Robią nawet lepiej |
no niestety pracując po pracy kilka chwil dziennie moje dwie rączki, jedna głowa i kilka maszyn nie są w stanie dogonić manufaktury zasilonej przez "armie "pracowników
ale z efektów jestem zadowolony
jeszcze muszę poczekać na efekt w terenie |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 12 Lut, 2017
|
|
|
Pytanie było dlaczego w fabrycznych tak nie robią.
Odpowiedź brzmi "robią" a Ty nie masz co narzekać bo wygląda Twoja konstrukcja bardzo dobrze.
Użyłem słowa "lepiej" bo nie ma na fotce przerzutki której Ty niestety nie unikniesz.
Ja cały czas się zastanawiam po jakiego grzyba Wam w takich sprzętach pedały, przerzutki i cała masa niepotrzebnych gadżetów.
Sobie chyba chcecie wmówić że to wciąż rowery |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 12 Lut, 2017
|
|
|
Fajnie wykombinowałeś mocowanie wahacza do ramy. Widzę że masz giętarkę do profili na warsztacie?
sirgregs napisał/a: |
Sobie chyba chcecie wmówić że to wciąż rowery |
To że ma się 5 kw nie znaczy że nie można sobie popedałować dodając tylko 50w od silnika |
|
|
|
|
|