|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Łączenie 2 typów akumulatorów w jednym pakiecie? |
Autor |
Wiadomość |
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 01 Lut, 2017
|
|
|
Mechano napisał/a: | Passat_EQ,
Daj sobie spokój, słaby pomysł. Narysowałem to, mam nadzieję, że nie pomyliłem kolejności akumulatorów.
Obrazek |
To nie jest układ który proponowałem w opisie.
Nigdzie nie napisałem ze ładowanie ma wyglądac w taki sposob.
edit:
Jesli gdzies sa obiekcje co do spadku na diodach to mozna dac diody w obu oczkach i bedą obciązane równomiernie.
Poniżej schemat.
Spadki na diodach to marginalny problem. Niewielki koszt za uniknięcie nieobliczalnych prądów miedzy bateriami.
Baterie musą byc ładowane osobno jak dwie niezalezne baterie. Poza tym jedna ma byc dokładana "od świeta" wiec muszą byc odłączane.
Ja wiem, ze ciezko sie niektórym zgodzic z tym prostym układem, bo nikt tego wczesniej tu nie robił.
Na pewno jest to rzeźba w gów..ie, bo jak inaczej nazwac próbe łaczenia dwóch róznych baterii, gdy nie ma sie kasy na jedną porzadną.
Nie zmienia to faktu, że na pewno da sie je połączy do wspolnej pracy i to na wiecej sposobów.
Co wiecej mozna tak połaczyc baterie 12s i 13s i tez w ktoryms momencie obie bedą uzytkowane.
Co do diod i tego "jak to sie w praktyce spisze" informuje, ze sa na rynku źródła zasilania prądem stałym o prądach powyzej 20A , i maja w sobie diody prostownicze bo innej drogi nie ma. Pod reką mam zasilacz laboratoryjny 50A 1.5kW i przytula to jeden komponent wart kilka złotych. Nie rozumiem problemu jaki tu wciąz widzisz/widzicie.
Edit 2. Oczywiscie w układzie muszą byc BMSy miedzy diodą a ogniwami. Tj. dioda jest na wyjsciu (na kablach prądowych) z BMS.
ogniwa.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 849 raz(y) 20,07 KB |
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 01 Lut, 2017
|
|
|
Passat_EQ napisał/a: | Mechano napisał/a: | Passat_EQ,
Daj sobie spokój, słaby pomysł. Narysowałem to, mam nadzieję, że nie pomyliłem kolejności akumulatorów.
Obrazek |
Edit 2. Oczywiscie w układzie muszą byc BMSy miedzy diodą a ogniwami. Tj. dioda jest na wyjsciu (na kablach prądowych) z BMS. |
Dwa gniazda ładowania...
Wiesz że BMS ma w gałęzi ujemnej bocznik oraz kaskadę tranzystorów. Najczęściej osobne wejscie minusa jest na ładowaniu i znów kaskada tranzystorów?
Więc to zrównoleglanie to generalnie raczej niebezpieczna metoda.
Naprawdę radzę najpierw narysować szczegółowy schemat...
Tak przy okazji, fabryczne rowery które mają dwa pakiety, są przełączane lewy-prawy - w części wykonawczej przekaźnikami aby uniknąć fizycznego połączenia oraz łączenia równoległego. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 01 Lut, 2017
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | Dwa gniazda ładowania... |
Dwie niezaleźne baterie wiec są dwa gniazda
WojtekErnest napisał/a: | Wiesz że BMS ma w gałęzi ujemnej bocznik oraz kaskadę tranzystorów. Najczęściej osobne wejscie minusa jest na ładowaniu i znów kaskada tranzystorów? |
To na nic nie wpływa, bo to są dwie niezależne baterie.
WojtekErnest napisał/a: | Więc to zrównoleglanie to generalnie raczej niebezpieczna metoda. |
Łaczenie dwóch równoległych źródeł energii czy to zasilaczy czy baterii z diodą w szeregu, niczym sie nie różni.
Jesli załozyc, ze (w najgorszym wypadku) obciązony bedzie wyłącznie jeden akumulator i podoła, to nie ma zagrożenia.
W przypadku załozyciela tematu tak jest, poniewaz jezdzi na tej baterii i chce dołozyc drugą nie gorszą.
WojtekErnest napisał/a: | Naprawdę radzę najpierw narysować szczegółowy schemat... |
Nie ma potrzeby, bo to nie jest inwazja w obwody baterii tylko obciązenie na jej wyjsciu.
WojtekErnest napisał/a: | Tak przy okazji, fabryczne rowery które mają dwa pakiety, są przełączane lewy-prawy - w części wykonawczej przekaźnikami aby uniknąć fizycznego połączenia oraz łączenia równoległego. |
Tak jest bez watpienia poprawniej.
Edit:
Tutaj propozycja diody, ktora przy 60A i max 150V przepuszczonych z jednej baterii odłozy na sobie 1V. Chyba ze sie zagrzeje to wtedy mniej, bo około 0,8V
Zdaje sie, ze w omawianej sytuacji sterownik całosciowo nie zaciagnie wiecej jak 25A z obu baterii wiec komponent podoła. Cena 12 netto. (mozna kupic inną 40A za 5zł)
http://www.tme.eu/pl/deta...tky-tht/vishay/
Inna=> http://www.tme.eu/pl/deta...tht/littelfuse/ |
|
|
|
|
Jerrry
początkujący
Dołączył: 05 Mar 2017 Posty: 5 Skąd: München
|
Wysłany: Nie 05 Mar, 2017
|
|
|
Witam
Wlasnie przekopuje temat laczenia akumulatorow na przykladzie roweru z silnikiem Panasonic,
z tego co juz wyczytalem zdecydowanie laczenie przez diode schottkiego lub ideale diode, podlacznie bezposrednie dwoch takich podobnych akumulatorw powoduje wzrost zasiegu o 30procent. Szukam informacji na temat Ideal Diode ID80V2 ale wszystko co znajduje jest bardzo stare i nigdzie nie widze zrodla gdzie cos takiego kupic. Strata 1volta przy diodzie Schottkiego w moim przypadku to dosc duzo chyba ze wzgledu na odciecie i brak wspomagania, ale jak nie bedzie innej to bedzie dioda schottkiego.
tu zrodlo;
http://www.re-voltage.eu/...datasheetR1.pdf
http://www.pedelecforum.d...93/#post-238824
Pozdrawiam Jarek |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017
|
|
|
Jerrry napisał/a: | Witam
.... Strata 1volta przy diodzie Schottkiego w moim przypadku to dosc duzo chyba ze wzgledu na odciecie i brak wspomagania, ale jak nie bedzie innej to bedzie dioda schottkiego....Pozdrawiam Jarek |
Strata napięcia na diodzie Schotzkiego to ~0.3 - 0.4V. |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017
|
|
|
tkoko napisał/a: | Jerrry napisał/a: | Witam
.... Strata 1volta przy diodzie Schottkiego w moim przypadku to dosc duzo chyba ze wzgledu na odciecie i brak wspomagania, ale jak nie bedzie innej to bedzie dioda schottkiego....Pozdrawiam Jarek |
Strata napięcia na diodzie Schotzkiego to ~0.3 - 0.4V. |
Przy pomiarze multimetrem. Pod obciązeniem, funkcji pradu producenci podaja nieco wiecej. |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017
|
|
|
Tu masz praktyczne porównanie spadku napięcia na diodzie Schotzkego 3A.
Górny rząd bez obciążenia; z lewej - z diodą 1, środek bez diody, z prawej z diodą 2.
mam dwie wtyczki do równoczesnego ładowania dwóch akumulatorów, więcej jest tu;
http://forum.arbiter.pl/v...ighlight=#55387
Dolny rząd z lewej obciążenie bez diody, z prawej obciążenie z diodą 2.
Na przełączniku widać w jakim trybie jest ładowarka. |
|
|
|
|
Darki
stażysta darki
Dołączył: 22 Mar 2014 Posty: 195 Skąd: podkarpackie
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 03 Kwi, 2017
|
|
|
Ale nic się nie mówi o ŁADOWANIU oraz o tym czy oba pakiety mają BMS - uwaga na masy, zwarte - minusy .
Zapewne zawiera 2 szeregowe diody mocy schotzkego w gałęzi + , które są zwarte do wejścia sterownika. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|