Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Akumulatory i superkondensatory |
Autor |
Wiadomość |
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2009
|
|
|
Mi wyszło 70k zl ale nie o to, nie o to, nie o to Przecież i tak się wróci, to jakbyś kupił benzyny na następne 20 lat |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2009
|
|
|
Wychodzi dużo więcej.
Do tego do A123 trzeba ogrom kabelków albo specjalne ciężkie obudowy z odpowiednimi mostkami stykowymi (wielopiętrowe), żeby te małe ogniwka połączyć w 1 kompletny zespół.
A technika się szybko zmienia. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2009
|
|
|
na pakiet 82V 200A potrzeba mniej niż 2200 ogniw czyli 22k $ * 3.3$= 72 600zl. Z haraczem dla panstwa wyjdzie tyle co pisał smoczy pewnie! Ale mają o wiele większą liczbe cykli niz li-pol. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2009
|
|
|
Jeszcze trzeba dopisać koszty odpowiednich pojemników montażowych.
Już miałem w jednym aucie aku. po 12V/7Ah razem 100 szt i wiem co to znaczy taki montaż i co znaczy znaleźć uszkodzoną sztukę, a to była większa pojemność sztuki i większe napięcie. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2009
|
|
|
rarek napisał/a: | ANR26650M1 A123 2300mAh LiFePO4 3.3V jest dostęny
|
Precyzując ciutkę to o czym mówił zbyszek. A123 to nie są ogniwa LiFePO4 czyli litowo-żelazowo-fosforanowe. Jak sami mówią (A123System), swoją technologię nazywają NanoPhosphate z powodu "unikalnego i odmiennego składu chemicznego" |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Sob 02 Maj, 2009
|
|
|
Trochę tak bez echa przeszedł fakt, że ponad tydzień temu firmie eksperymentującej z tymi "ultrakondensatorami EEStor" udało się uzyskać dielektryk o przenikalności (elektrycznej?) rzędu 22500 w zakresie temperatur -20 do +65*C
Dla nas to może oznaczać tyle, że ta technologia "coś" może jednak w sobie mieć, choć ja nadal jestem dość sceptyczny. |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Sob 02 Maj, 2009
|
|
|
nano rozmiar a mega cena, pewnie stad różnice w cenach chińskich ogniw LiFePO4 i A123System. Może w chińskich to FePO4 w obudowie tylko jest
0,3C i 3C wygląda teź jakoś podobnie a różnica znaczna
pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez rarek Sob 02 Maj, 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 02 Maj, 2009
|
|
|
Teraz wszystko robią w Chinach, nawet A123 (jak pamiętam).
Niektóre rzeczy w Indiach(jak LEMCO lub AGNI MOTOR). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 03 Maj, 2009
|
|
|
A123 robią tylko w USA. Co prawda sprzedali część wiedzy Chinom i tam pod ich marką robione są ogniwa firmowane A123 (model inaczej oznaczony) ale o parametrach "Chińskich". |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 03 Maj, 2009
|
|
|
A LEMCO robią w Anglii, tylko fabryka jest w Indiach. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Nie 31 Maj, 2009
|
|
|
Kolejny donos z Wikipedii
Dobra wiadomość:
Otóż firma ZENN (ci od tych małych autek)przeprowadziła własne badania dielektryka i wyszło na to, że faktycznie ma zakładaną przenikalność elektryczną. Z tego powodu przekazali kolejne 0,7 miliona zielonych na rozwój tej technologii
Zła wiadomość.
ZENN ma wyłączność na te kondensatory w pojazdach do 1400kg... |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Wto 23 Cze, 2009
|
|
|
Czy ktoś zna takie ogniwa?
„suche” baterie na bazie polimerów litowo-metalowych (LMPB) |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
|