ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Akumulatory i superkondensatory
Autor Wiadomość
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Kwi, 2009   

Mi wyszło 70k zl ale nie o to, nie o to, nie o to :mrgreen: Przecież i tak się wróci, to jakbyś kupił benzyny na następne 20 lat :razz:
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2009   

Wychodzi dużo więcej.
Do tego do A123 trzeba ogrom kabelków albo specjalne ciężkie obudowy z odpowiednimi mostkami stykowymi (wielopiętrowe), żeby te małe ogniwka połączyć w 1 kompletny zespół.

A technika się szybko zmienia.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Kwi, 2009   

na pakiet 82V 200A potrzeba mniej niż 2200 ogniw czyli 22k $ * 3.3$= 72 600zl. Z haraczem dla panstwa wyjdzie tyle co pisał smoczy pewnie! Ale mają o wiele większą liczbe cykli niz li-pol.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2009   

Jeszcze trzeba dopisać koszty odpowiednich pojemników montażowych.

Już miałem w jednym aucie aku. po 12V/7Ah razem 100 szt i wiem co to znaczy taki montaż i co znaczy znaleźć uszkodzoną sztukę, a to była większa pojemność sztuki i większe napięcie.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Kwi, 2009   

rarek napisał/a:
ANR26650M1 A123 2300mAh LiFePO4 3.3V jest dostęny

Precyzując ciutkę to o czym mówił zbyszek. A123 to nie są ogniwa LiFePO4 czyli litowo-żelazowo-fosforanowe. Jak sami mówią (A123System), swoją technologię nazywają NanoPhosphate z powodu "unikalnego i odmiennego składu chemicznego"
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Sob 02 Maj, 2009   

Trochę tak bez echa przeszedł fakt, że ponad tydzień temu firmie eksperymentującej z tymi "ultrakondensatorami EEStor" udało się uzyskać dielektryk o przenikalności (elektrycznej?) rzędu 22500 w zakresie temperatur -20 do +65*C

Dla nas to może oznaczać tyle, że ta technologia "coś" może jednak w sobie mieć, choć ja nadal jestem dość sceptyczny.
_________________
No i jest :)
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Sob 02 Maj, 2009   

nano rozmiar a mega cena, pewnie stad różnice w cenach chińskich ogniw LiFePO4 i A123System. Może w chińskich to FePO4 w obudowie tylko jest :)
0,3C i 3C wygląda teź jakoś podobnie a różnica znaczna

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez rarek Sob 02 Maj, 2009, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 02 Maj, 2009   

Teraz wszystko robią w Chinach, nawet A123 (jak pamiętam).
Niektóre rzeczy w Indiach(jak LEMCO lub AGNI MOTOR).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Nie 03 Maj, 2009   

Przez jakiś czas akku były dostępne na ebayu

http://www.ieehoo.com/Index.html

maja sporo modeli
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Nie 03 Maj, 2009   

A123 robią tylko w USA. Co prawda sprzedali część wiedzy Chinom i tam pod ich marką robione są ogniwa firmowane A123 (model inaczej oznaczony) ale o parametrach "Chińskich".
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 03 Maj, 2009   

A LEMCO robią w Anglii, tylko fabryka jest w Indiach.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Nie 31 Maj, 2009   

Kolejny donos z Wikipedii

Dobra wiadomość:
Otóż firma ZENN (ci od tych małych autek)przeprowadziła własne badania dielektryka i wyszło na to, że faktycznie ma zakładaną przenikalność elektryczną. Z tego powodu przekazali kolejne 0,7 miliona zielonych na rozwój tej technologii

Zła wiadomość.
ZENN ma wyłączność na te kondensatory w pojazdach do 1400kg...
_________________
No i jest :)
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Wto 23 Cze, 2009   

Czy ktoś zna takie ogniwa?
„suche” baterie na bazie polimerów litowo-metalowych (LMPB)
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group