|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Problem ze sterownikiem |
Autor |
Wiadomość |
Przemek393
młodzik
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Paź 2015 Posty: 73 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017 Problem ze sterownikiem
|
|
|
Witam wszystkich mam taki problem rower standartowy 250w tyle ze z wyświetlaczem sw lcd , wspomaganie tylko przy użyciu pas 5 trybów.
Problem polega ma tym ze jadę sobie te 25 km/h i co chwilę prędkość skacze z 25 na np 58 60 km/h i odcina napęd .wszystkie połączenia sprawdzłem wygada ok coś sugerujecie ? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017
|
|
|
Ja bym sprawdził halle w silniku i całą trasę kabelkową do kontrolera Tak na początek. |
|
|
|
|
Przemek393
młodzik
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Paź 2015 Posty: 73 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Czw 23 Mar, 2017
|
|
|
Miałem chwile czasu rozebrane obudowę i okazuje się ze się ze z silnika wystają 3 fazowe i 3 sygnałowe biały czerwony czarny , jak odepne wtyczkę to wszystko pięknie działa tyle ze prędkości nie pokazuje na lcd . Da się może podpiąć np. Czujnik od licznika rowerowego czy nie bardzo .? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 24 Mar, 2017
|
|
|
Liczniki rowerowe działają na zasadzie zwierania linii pomiarowej. Jedno zwarcie na obrót koła.
Musisz sprawdzić jakie sygnały występują na tych dodatkowych kabelkach przy kręceniu kołem.
Bo możliwe, że stany te zmieniają się z każdą zmianą pola magnetycznego magnesów w kole, wtedy licznik rowerowy nie zda egzaminu.
Zawsze możesz założyć sobie osobno licznik rowerowy a kabelki od szybkości odłączyć w wyświetlaczu. |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 24 Mar, 2017
|
|
|
W silnikach przekładniowych np. Tranzx występuje dodatkowy czujnik Halla, który reaguje na magnes umieszczony na bocznej pokrywie. W Twoim przypadku jest to ten biały kabelek. Wszystkie czujniki (3 fazowe i 1 od prędkości) zasilane są w ten sam sposób, czyli +5v na czerwony kabelek i masa na czarny. Możesz sprawdzić, jaki sygnał wystawia ten czujnik miernikiem, na pewno jest to jeden sygnał na obrót koła. Jeśli będzie podawał masę lub 5v to jest szansa, ze uda się go zasymulowac zwykłym rowerowym czujnikiem kontraktronowym, zwierajac przez rezystor odpowiednie przewody. |
_________________ Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|