|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Nowy Kontroler FOC |
Autor |
Wiadomość |
PawLas [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 21 Mar, 2017
|
|
|
barmal napisał/a: |
Tempomat działa powyżej 20km/h
|
Super, no nie mów, że jeszcze z górki będzie sam hamował i ładował. Ale czad.
Od 5 - 10km/h to i z tłustym psem można spacerek zrobić bez ryzyka przytarcia pazurków.
Edit:
Tak na serio to i stała prędkość i "blokada manetki" jak w np GT1500 do wyboru, w zależności od charakteru jazdy byłyby idealne.
Pięknie, buduje się nam solidna polska marka.
Trzymam kciuki!
Edit:
Które konkretnie modele halli polecacie do klamek hamulcowych do płynnego regena? |
|
|
|
|
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 28 Mar, 2017
|
|
|
Jakie maksymalne napięcie?
Czy można ustawić maksymalne stałe (nie procentowo jak w sabvotonie) obroty silnika (obroty mniejsze niż wynikało by to z napięcia)? |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Śro 29 Mar, 2017
|
|
|
DeeX napisał/a: | Jakie maksymalne napięcie?
Czy można ustawić maksymalne stałe (nie procentowo jak w sabvotonie) obroty silnika (obroty mniejsze niż wynikało by to z napięcia)? |
Maksymalne obroty możesz ustawić niezależnie dla 4 profili. Procentowo. Wynika to ze specyfiki regulacji pola.
Max. napięcie => 20s, czyli 84V. |
|
|
|
|
Arczi76
młodzik
Dołączył: 19 Cze 2015 Posty: 55 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 29 Mar, 2017
|
|
|
Fajnie by było gdyby w nowej wersji sterownika była możliwość wyboru typu czujników hamulcowych NC lub NO |
|
|
|
|
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 29 Mar, 2017
|
|
|
Barmal procentowo czyli?
Przykład
Silnik kv=1
Akumulator napięcie max 100v
Akumulator napięcie min 50v
Ustawiam 50%
Silnik będzie miał 50 obrotów przez caly czas czy jeżeli napięcie spadnie np do 60v to silnik będzie się kręcił 30rpm? |
|
|
|
|
PawLas [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 30 Mar, 2017
|
|
|
Jakie klamki polecacie do płynnego regena? Gdzie ewentualnie je kupić?
Ewentualnie jakaś prosta przeróbka, ale wodoodporna.
Edit:
Mam halla ss49e. Vcc max=8V. Roboczo Vcc=5V-7V. Bez magnesu jest połowa Vcc czyli przyjmijmy 3V. Z magnesem najbliżej ok 1V.
Czyli:
Klamka nie hamuje - 1V z halla,
Klamka hamuje maksymalnie - 3V z halla.
Barmal, czy na takich napięciach będzie płynny regen hulał? |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Nie 02 Kwi, 2017
|
|
|
Następny film. Tym razem nowo dodane czujniki temperatury silnika i sterownika wraz z ograniczeniem.
Film: klik |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 02 Kwi, 2017
|
|
|
tak zapytam w temacie moich preferencji do przyszlego projektu:czy przewidywana jest wersja na napiecie 32s lifepo4-ok 120v a moze 48s? i mocy min 10-15kw moze 15-20kw?a jesli nie czy jest jakas mocniejsza wer niz 3kw? |
|
|
|
|
seba55a
początkujący
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 44 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 02 Kwi, 2017
|
|
|
Prace nad nową wersją sterownika pełną parą Jak na razie wszystkie ulepszenia idą w dobrym kierunku, oby tak dalej. Napisz coś więcej o poziomach odcinania mocy w zależności od przekroczenia nastawionej wartości temperatury. |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Pon 03 Kwi, 2017
|
|
|
Wzięło mnie na filmownie
Tym razem ktualizacja softu przez blututa: klik |
|
|
|
|
PawLas [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Kwi, 2017
|
|
|
Gdzieś te wszystkie materiały trzeba będzie zebrać w jedno miejsce, żeby był komplet dokumentów.
Jak kupię nowy BarmalX4, to będą najnowsze wersje wygrane, czy trzeba będzie grzebać samemu? |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017
|
|
|
DeeX napisał/a: | Barmal procentowo czyli?
Przykład
Silnik kv=1
Akumulator napięcie max 100v
Akumulator napięcie min 50v
Ustawiam 50%
Silnik będzie miał 50 obrotów przez caly czas czy jeżeli napięcie spadnie np do 60v to silnik będzie się kręcił 30rpm? |
Tak.
PawLas napisał/a: | Jakie klamki polecacie do płynnego regena? Gdzie ewentualnie je kupić?
Ewentualnie jakaś prosta przeróbka, ale wodoodporna.
Edit:
Mam halla ss49e. Vcc max=8V. Roboczo Vcc=5V-7V. Bez magnesu jest połowa Vcc czyli przyjmijmy 3V. Z magnesem najbliżej ok 1V.
Czyli:
Klamka nie hamuje - 1V z halla,
Klamka hamuje maksymalnie - 3V z halla.
Barmal, czy na takich napięciach będzie płynny regen hulał? |
Granica napięcia jest ustawiana dla manetki gazu i hamulca parametrem Throttle min i max. Jeśli mamy dla przykładu manetkę Magura z potencjometrem, która daje na wyjściu 0...5V ustawiamy Throttle min i max na odpowiednio 0 i 100%. Jeśli mamy manetkę z Hallem, która ma na wyjściu napięcie 1 do 4V to odpowiednio zmniejszamy zakres czułości manteki (Throttle min i max) na 20 i 80 i tym samym uzyskujemy dla przedziału napięcia 1...4V zakres 0...100% PWM.
medykmtb napisał/a: | tak zapytam w temacie moich preferencji do przyszlego projektu:czy przewidywana jest wersja na napiecie 32s lifepo4-ok 120v a moze 48s? i mocy min 10-15kw moze 15-20kw?a jesli nie czy jest jakas mocniejsza wer niz 3kw? |
Nie, nie przewiduję takiej wersji. Sterownik powyżej 3kW będzie.
seba55a napisał/a: | Prace nad nową wersją sterownika pełną parą Jak na razie wszystkie ulepszenia idą w dobrym kierunku, oby tak dalej. Napisz coś więcej o poziomach odcinania mocy w zależności od przekroczenia nastawionej wartości temperatury. |
Hehe, tak, zawiesiłem się
Temperatura. Dodatkowo do temperatury odcięcia dołożyłem 4 progi (90%, 80%, 70% i 60%) redukujące procentowo moc. Na przykładzie temperatury silnika. Ustawiamy temperaturę odcięcia 120°.
Progi redukcji prądu wynoszą w tym wypadku: dla temperatury do 72°C => 100% prądu, 84°C => 90%, 96°C => 80%, 108°C => 60%. Ostatni próg, czyli 120°C jest odcięcie. Teraz tak patrzę i..trochę się rozpędziłem i dużo tych "progów" Może 3 wystarczą..?
No nie wiem, Zobaczymy w trakcie jazdy
PawLas napisał/a: | Gdzieś te wszystkie materiały trzeba będzie zebrać w jedno miejsce, żeby był komplet dokumentów.
Jak kupię nowy BarmalX4, to będą najnowsze wersje wygrane, czy trzeba będzie grzebać samemu? |
Wysyłany sterownik ma zawsze najnowszy, przetestowany soft. Co nie oznacza, że w tym samym czasie nie pracuję nad jakąś aktualizacją |
|
|
|
|
PawLas [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017
|
|
|
Co mam kupić, żeby mierzyć temperaturę silnika?
EDIT: Jest w filmie KTY81, KTY83
Co do progów temperatury mogą być cztery, żeby tylko można było sobie w aplikacji "zafajkować" co potrzeba. Np. gdyby ktoś potrzebował tylko progu 80%, a ktoś inny trzech...
Jaki typ
KTY81/1.. (1kΩ) @25°C czy
KTY81/2.. (2kΩ) @25°C ? |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017
|
|
|
PawLas napisał/a: | KTY81/1.. (1kΩ) @25°C |
ten jedynie mają w TME, ten kupiłem i na tym testuję.
W MXUSIE jest ponoć KTY83/110 ale nie jestem pewien.
Doszła pewna zmiana. Otóż zmieniłem tryb wyświetlania czujnika w silniku. Było (przy nie podłączonym czujniku) 1 teraz pojawia się n.c. Po podłączeniu czujnika wyświetla temperaturę.
Film będzie |
|
|
|
|
PawLas [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017
|
|
|
Zastanawia mnie taka oto rzecz. Jadę dosyć szybko.
Hamuję silnikiem (załóżmy, że nie mam w ogóle tylnego hamulca mechanicznego) i w pewnej chwili silnik blokuje mi tylne koło. Natychmiast odpuszczam klamkę, żeby uniknąć większego poślizgu tylnego koła.
Ciekawy jestem ile trwa reakcja na ruch klamki. Czy koło odblokuje mi się w podobnym czasie jak z hamulcem mechanicznym, czy jest jakaś zwłoka np. algorytmu, jakaś inna inercja elektryczna, magnetyczna itp.?
Druga sprawa: jeżeli manetka jest potencjometryczna 0-5V, a klamka hamulca na hallu 1-3V to czy będzie możliwość dostrojenia ich osobno? Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, że jest jeden parametr dla manetki i klamki hamulca w jednym. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|