GORDON |
Autor |
Wiadomość |
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017
|
|
|
Tu trzeba przyznac ze sabek odwalil naprawde niezla robote z szukaniem odpowiednich nastaw automatycznie. Jednak adapto ma swoje zalety jak chociazby mniejsze wymiary. Najlepiej byloby podlaczony silnik podpiac pod jakis drugi inny silnik sluzacy za pradnice i odzyskiwana moc odkladac na jakiejs grzalce. Potem zmieniac parametry w adapto odczytujac stosunek mocny dostarczonej do otrzymanej patrzac aby byl on jak najwiekszy (napewno powyzej 80%) |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017
|
|
|
Niech się pospieszy. Rok temu pisałem mu że grzeje się za bardzo ten biedny QS pozatym silnik dosyć dobrze sobie radzi z prądem max do 40A, powyżej temperata rośnie w zatrważającym tempie. Klucz do problemu grzania musi leżeć gdzieś głębiej. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017
|
|
|
Napiszcie mu ponaglenie ze polski odpowiednik forum endless czeka z niecierpliwością na instrukcje bo nowi potencjalni klienci nie wiedza czy kupować czy nie te adaptto |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017
|
|
|
Wczoraj z erykiem1000 ustawiliśmy dokładnie takie same paramenty w obu bajkach. Tryb normal. To mój bajk przy 40a nie chciał jechać:D Rozpędzał sie strasznie powoli, a eryka jechał normalnie. Też dziwna sprawa. SPD smoot mam wysoki kolo 30k PWM rise limit 80. Pewnie coś pominęłam dlatego tak dziwnie jechało. |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017
|
|
|
Może to głupi pomysł, ale przeczytałem teraz wpis w innym wątku:
wookie napisał/a: | W adaptto jakos sobie z tym poradzili.
Tzn. tempomat utrzymuje stałą prędkość, a dodatkowo jest parametr którym reguluje się "miękkość" utrzymywanej prędkości. Jeśli jest stawione to zbyt "twardo" to może być czuć lekkie bardzo krótkie przyspieszenia. Za to wtedy masz zawsze idealnie utrzymaną ustawioną na tempomacie prędkość niezależnie od terenu, podjazdu, itd., co do pół km/h. Tylko po co... |
...tempomat w FOC może powodować większe grzanie? |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017
|
|
|
Nie nie tempomat to nie to |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017
|
|
|
A mam takie pytanie. Czy ktos sprawdzał adapto i sabka na innym silniku niż QS?
Tj czy na wszystkich slnikach adapto grzeje bardziej? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017
|
|
|
Czy na wszystkich nie wiem, ale na Mxusie był taki sam problem, ale po miesiącu zabawy w tajmingi sterownik został wymieniony.
Wszędzie ludkowie piszą, żeby mieszać w tajmingach ale nigdzie nie ma jak to optymalnie ustawić, a raczej jest, ile ludków tyle złotych ustawień. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017
|
|
|
Dokłądnie pisałem do Doctorbassa odpisał, że trzeba ustawić i będzie dobrze dał swoje filimki, artur z vektora napisał, że umieści filmik soon o kalibracji, oleg jeden z twórców adaptto nic nie odpisał, Alex następny dystrybutor mówi tak trzeba się bawić, nikt nic nie wie konkretnego. |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
Zmień to panie na 45. To też wpływa na robienie grzanki na silniku
No i reszte dobrze skalibruj. Na ruskim forum adaptto czytalem rok temu o robieniu nastaw z bajkiem poziomo aby było bez wpływu grawitacji czy cuś. Nie chce mi sie szukać ale chyba podpięty tam ten temat jest. Mi się nie chciało kombinować.
Ja na codzień jeżdżę 72v 60A i 140A w fazy i w tym sezonie jeszcze 100stopni na mxusie nie widziałem (bez ferro) a ciągle ponad 6dych na liczniku i przyspieszenia.
Acc w menu profili na '---'
Jakie masz zużycie wh/km? |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
Przejechałem 160km i wyjechałem aku do zera. Góra Żar, kocierz, płaskie drogi leśne, rzeka soła kamienie. Zużycie 21wh/km. Na płaskim to temp nie przekracza 90 stopni, ale gdy jedziesz pod góre która ma przez 4km stromy podjazd. W dodatku wtedy najbardziej chcesz poszaleć, wiec daje w palnik. Nie mówię, że silnik ma się nie grzać, ale nie tak szybko. Na razie przy sabku przejadę dwa razy szybciej w dodatku bez postoju pod taką górę. Jak będzie pogoda znowu pojadę na Żar i znowu protestuję, gdyż na prostej nie jestem w stanie tak zagrzać silnika. Zmienię także parametr rise limit 45.
Obecnie mam ustawione na normal 70 a z Alu i 170a z fazy.
Też jest to, że co kalibracja to inne wartości. Obecnie z ucha ustawiłem na razie tak:
Angle corr: -0,09
IND Tminig: 0558
PWR TIMING: +0,53 |
Ostatnio zmieniony przez ap0f1s Czw 06 Kwi, 2017, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
Jeszcze taka sprawa co mozecie sprawdzic bo to typowy problem z silnikami BLDC z ktorymi pracuje to poprawne ustawienie hali. Przy silnikach one prawie nigdy nie sa rozstawione idealnie co 120 stopni elektrycznych dlatego dla kazdego silnika trzeba robic kalibracje i zaawansowane sterowniki tak wlasnie robia. Mozliwe ze roznice wynikaja wlasnie z tego ze sabek robi taka kalibracje a adapto nie. Przy sterowaniu trapezowym takie male roznice o pare stopni nie maja znaczenia ale dla FOC juz tak. To tez by moglo tlumaczyc dlaczego dla tych samych silnikow i adapto sa rozne rezultaty przy tych samych ustawieniach |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
Jeszcze to PWR TIMING: zmień na 1.4-1.5 w ramach testów. |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
Fajnie dzięki zmienię i zdam relacje. Obecnie mam tak:
Angle corr: -0,09stopinia
Angle corr2: +0,00
Ind Timing : 0558
PWR timing:+1,42
W kontroli trakcji mam:
rise limit 45
spd smooth 30k
Jak wygląda sprawa z z kv silnika adaptto pokazuje 9.9kv a silnik według producenta ma 9.03kv. Poprawiać to czy zostawić jak zrobiła to auto kalibracja? |
|
|
|
|
|