|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Termowizja |
Autor |
Wiadomość |
PawLas [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017
|
|
|
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017
|
|
|
Ale, że o co chodzi z tym zdjęciem? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017
|
|
|
qaz33 napisał/a: | Po jakim czasie od zalaczenia tego pradu zostalo wykonane te zdjecie? Tak pi razy drzwi, w sekundach czy w minutach czy moze po pol godzinie?
Bardzo ciekawe wnioski mozna z tego wyciagnac. |
Ciężko powiedzieć, 30 min około może.
Do tego aku nie ma obudowy żadnej, nie jest niczym owinięty i leży sobie na warsztacie.
To jest jego temp maksymalna, później już się taki stan utrzymywał aż do wyładowania. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
PawLas [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Ale, że o co chodzi z tym zdjęciem? |
O skrzela.
Przeczytaj wątek to się może domyślisz. |
|
|
|
|
PawLas [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017
|
|
|
Co do temperatury.
Prawdę mówiąc nie wiem jak jest z ogniwami Li Ion, ale gdzieś czytałem, że Lipo mają optymalną temperaturę pracy 50°C. Powyżej degradacja, poniżej mniejsza wydajność. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017
|
|
|
Nie.
Robocza temperatura pracy to 20-25st, noty do ogniw tyle podają. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Szymon645
stażysta
Pomógł: 6 razy Wiek: 29 Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 157 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017
|
|
|
Lipo maja wyższą wydajność(najniższa rezystancja wewnątrzna) przy właśnie jakis 40-45°C. Ale wątpię żeby to pozytywnie wpływało na ich żywotność |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
Noty podają temperatury otoczenia dla testów. Czyli przy jakiej temperaturze określili rated capacity. Temperature pracy ogniwa dają w przedziale i górną granicę nawet do 60stopni. |
|
|
|
|
PawLas [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
"Charge temperature ranges 0°C ~ 45°C
Discharge Temperature ranges : -10°C ~ 60°C
Store the battery at temperature below 60°C
Cover terminals with proper insulating tape before disposal."
Cytat z noty katalogowej Samsung 35e
http://www.mpoweruk.com/lithium_failures.htm |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
'Tylko' nie ma informacji ile czasu takie ogniwa jedno przy drugim wytrzymają te 60 stopni.
To w tym jest problem... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
PawLas [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 07 Kwi, 2017
|
|
|
Przy 25 też nie ma. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017
|
|
|
PawLas napisał/a: | Przy 25 też nie ma. |
Niemal wszystkie parametry w tym charakterystyki ogniw, pomiary ilości cykli są podawane dla temperatury pokojowej 25 stopni
np.
Charge: CC-CV 0.5C (max) 4.20V, 65mA cut-off at 25°C
Discharge: CC 1C, 2.50V cut-off at 25°C
www.panasonic.com/industrial/batteries.
To parametry jak wielokrotnie wspominamy są DLA JEDNEGO OGNIWA, które jest w metalowej otulinie i chłodzone jest naturalnie lub nawet przy niektórych pomiarach laboratoryjnych schładzane do temperatury ok 25 stopni.
A w pakiecie ze ścisło ułożonymi ogniwami, obudowanymi, długo gorącymi, te parametry w pełni nie obowiązują. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
ravkill
brygadzista sir :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Sie 2016 Posty: 291 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017
|
|
|
Po coś TEsla buduje akumulatory chłodzone cieczą.... |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017
|
|
|
wezmę kamerę na zlot to sobie pooglądacie jak to działa, z testem aku może być ciężko bo to trzeba by go zagrzać dawaniem w palnik, a tam nie ma za bardzo miejsca na takie. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017
|
|
|
Tak się zastanawiam: może jednak zamiast koszyków dla wentylacji/ rozkładu ciepła w jak by nie było zamkniętej zazwyczaj skrzynce lepiej by było zastosować opcję z klejeniem ogniw do siebie co pozwoliło by upchać trochę więcej ogniw w P co z kolej dało by mniejsze prądy na poszczególne ogniwo i w rezultacie mniejsze grzanie? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|