Jeep willys 1:2 |
Autor |
Wiadomość |
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
pojazd wygląda imponująco. Jest bardzo ladny |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
Jak się sprawuje taki silnik z przekłądnią - czy jest on cichy? Bo da się kupić te silniki w stosunkowo dobrej cenie. Zastanawiam sie czy warto. Przełożenie mają znaczne więc większość roboty kłopotliwej (dobieranie przełożęń walka ze spadającym paskiem, głośnymi przełożeniami) jest gotowa |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
No właśnie silnik zbyt cichy nie jest-przekładnia planetarna dosyć głośno wyje. Kolejny problem to że silnik nie stawia za dużego oporu i pojazd z górki toczy się sam bez gazu- muszę zrobić hamulec. Jak bym robił teraz to dałbym silnik na przekładni ślimakowej gdzie jak puszczę gaz pojazd sam hamuje. Przełożenie natomiast jest konkretne i mocy i momentu nie brakuje.
|
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
Slimakowa ma taka wade ze po odcieciu zasilania staje deba co umozliwi zniszczenie pojazdu.
A sumie slimakowe napedy latwo zdobyc np silnik wycieraczek. |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
|
|
|
|
lucash
początkujący
Dołączył: 06 Mar 2017 Posty: 11 Skąd: Ożarów Mazowiecki
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
tylko jakie sterowanie do tego zastosować? |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
Wydaje mi się, że zwykły DC do silników szczotkowych wystarczy, jednak mogę się mylić. |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
czy dobrze rozumiem ze napęd jest na jedno koło?
Ja planuję zrobic u siebie naped na jedno koło ze wzgledu na brak mechanizmu różnicowego. Hamowanie zwarciem biegunów silnika łatwo zrobic przez zwykły przekaźnik który w jednej pozycji pozwala na zasilanie ze sterownika a po aktywowaniu odłącza jeden przewód silnika i zwiera do masy.
Z kolei bieg wsteczny łątwo zrobić na przełączniku z allegro typowym dla kładów elektrycznych - zwykly pstryczek elektryczeek któr zamienia biegunowość.
Hamowanie zwarciem na jedno koło moze powodować skręcanie pojazdu przy homowaniu i byc niebezpieczne przy większej predkosci |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
Tak, napęd jest na 1 koło. Ja zrobiłem na prawe koło, jednak lepiej zrobić na lewe, by kierowca swoją wagą dociążył to koło. Właśnie hamulcem mam problem i będę musiał go jakoś z pomocą forum niedługo rozwiązać ostatecznie. Co do wstecznego to masz rację, tyle, że pierwszy lepszy być nie może tylko jakiś wysoko-prądowy. Co do hamowania, to nie wiem jaką maszt ma koncepcję, ale mój pojazd osiąga ok. 7-8km/h i przy tej prędkości nawet wjechanie w ścianę nie jest niebezpieczne |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
ja myślałem o osadzeniu na wałku piasty rowerowej pod hamulec tarczowy i zamonotowaniu hamulca. Ale pewnie zrobie hamowanie zwarciem bo jest to proste.
jak mozesz popatrz na moj wątek - moze mi doradzisz
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6299 |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
czy dobrze widzę że oś masz stałą a koło sprzężone na sztywno z zębatką? |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
Dokładnie tak. Do koła przyspawałem odpowiednią flanszę na zębatkę i łożysko, a oś jest przyspawana na stałe do ramy. |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
i jakie obserwujesz wyginania kół gdy obciążasz powiedzmy wagą 80kg?
ile mm masz na pocienionej osi? |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
Oś ogólnie jest 20mm, tylko końcówki pod koła stoczone na 12mm (widać na jednym ze zdjęć). Od strony napędu jest stoczona na długości ok. 200mm i pod dużym obciążeniem tj. samochód 70kg + dziecko ok. 20-30kg+ ja 80kg jako pasażer da się zauważyć lekkie wygięcie. |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017
|
|
|
Solidnie masz zrobiony ten samochod, oś mocna i nośność duza.
Waga mnie troche zaskakuje 70kg samochod to sporo mysllem ze wazy ze 30kg;) |
|
|
|
|
|