|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Silnik MY1016 DC 24V 300W 2750obr, jaka moc i obroty na 12V? |
Autor |
Wiadomość |
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017 Silnik MY1016 DC 24V 300W 2750obr, jaka moc i obroty na 12V?
|
|
|
Witam. Mam na zbyciu chiński silnik 24V 300W 2750obr. Chciałbym go zasilić sterownikiem 12V 350W. Pytanie czy przy 12V silnik osiągnie taką samą moc i moment? Czy obroty spadną dokładnie o połowę? |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017
|
|
|
Moc i moment spadną na pewno. Policz sobie z prawa OHMA mierząc rezystancję silnika oraz przykładane napięcie i przepływający prąd i wyjdzie Ci jaką uzyskasz moc przy 12V. Obroty spadną do kwadratu. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017
|
|
|
No ok. jednak czy to czasami nie zależy od sterownika jaką moc wpakuje w silnik? Obroty spadną do kwadratu czyli? |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017
|
|
|
Jeżeli porównujesz dwa sterowniki (12V 350W i 24V 350W) zasilane znamionowymi dla siebie napięciami i ten sam silnik (pojazd) to jak niżej:
- maksymalna prędkość po płaskim (z górki) spadnie dwukrotnie dla sterownika 12V
- maksymalna moc z aku (czy tam w silnik) przy dużym obciążeniu (np. pod górkę lub zablokowane koła pojazdu) będzie taka sama co oznacza taki sam moment obrotowy na kołach |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017
|
|
|
Czyli mogę przyjąć, że obroty spadną praktycznie o połowę i dzieki sterownikowi o mocy 350w silnik osiągnie taką moc jednak prąd pobierany wzrośnie ok. dwukrotnie dla napięcia 12V, przykładowo dla 24V jest to 15A to dla tego samego silnika zasilanego z 12V prąd będzie ok. 30A i obroty spadną o połowę? |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017
|
|
|
Dokładnie tak właśnie będzie.
Prąd będzie w górnych granicach (30A albo i więcej, nie wiem dokładnie jaki jest limit prądu dla takiego sterownika) tylko w warunkach odpowiednio dużego obciążenia. |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017
|
|
|
Ok. Dzięki za pomoc. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 26 Kwi, 2017
|
|
|
W silnikach DC z magnesami moc jest proporcjonalna do obrotów. Przy 12V będzie to 175W, ponieważ powinien zostać utrzymany prąd. Dwukrotny wzrost prądu powoduje 4x większe straty (P=I²xR), więc silnik szybko może spłonąć. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 26 Kwi, 2017
|
|
|
Punkt pracy (moc) to przecięcie się charakterystyk silnika i obciążenia.
Dany silnik zasilony napięciem 12V może na przykład oddawać (pobierać) 20W (na luzie), 100W (lekko z górki), 175W (po płaskim), 230W (pod lekką górkę) czy 300W (zablokowane koła).
Zależne jest to od obciążenia.
Faktem jest, że dla silnika 24V 300W 2750obr prąd rzędu 30A nie jest prądem znamionowym ale powinien to znieść z godnością przy zasilaniu ze sterownika PWM (zaniżone napięcie na silniku więc i tak moc wypadkowa znamionowa)
Takie te sterowniki PWM genialne |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|