|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Budowa baterii i innych elementów |
Autor |
Wiadomość |
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 08 Maj, 2017 Budowa baterii i innych elementów
|
|
|
Cześć,
Próbuję wyklarować sobie sposób działania niektórych elementów. Planuję złożyć baterię w konfiguracji 8P13S. Czy takie napięcie będzie odpowiednie dla mojego zestawu (3,7 V x 13 = 48,1V) czy może powinienem dać więcej lub mniej?
Ogniwa, które planuję kupić:
Akumulator 18650 Li-ion 3200 mAh LG INR18650 MH1
https://seltrade.pl/akumulator-18650-li-ion-3200-mah-lg-inr18650-mh1
104 szt co powinno dać teoretyczną pojemność 26,6 Ah.
Prąd rozładowania dla tych ogniw to maksymalnie 10 A więc w mojej konfiguracji będzie to 3,75 A na ogniwo przy zastosowaniu sterownika 30A.
GT500, 36V - 48V, 30A
http://nexun.pl/sklep/ste...6v-48v-30a.html
Ten sterownik planuję kupić. Teraz pytanie (wiem, pewnie głupie) czy te 30 A to jest pobór ciągły czyli ogniwa cały czas będą obciążone 3,75A czy też może w zależności od tego jak mocno będzie obciążony cały zestaw? Mam wrażenie, że to będzie maksymalne obciążenie jednak wolę się upewnić.
Nine Continent RH2809 D (7x9) Tył, KASETA
http://nexun.pl/sklep/sil...09-7x9-tyl.html
Ten silnik planuję kupić.
I na koniec zostawiam pytanie o BMS. Czy muszę kupić BMS stricte pod konfigurację 13S? Czym muszę się kierować kupując BMS? Jakimi parametrami?
Mam nadzieję, że ktoś pomoże początkującemu
Dziękuję i pozdrawiam
Wojtek |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 08 Maj, 2017
|
|
|
1. Napiecie ok dla tego sterownika.
2. 30A to prad maksymalny (gdy sie rozpedzasz lub jedziesz pod góre)
3. Prad BMS musi byc wiekszy od 30A, a ilosc "S" wieksze lub rowne 13S
Pozdrawia Wojtek:) |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 08 Maj, 2017
|
|
|
Dzięki! Czy jakiś chiński Bms w konfiguracji 13s, >30a i 48v szukać? |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 08 Maj, 2017
|
|
|
https://www.aliexpress.co...0608.0.0.1BpGk1
Powinien wystarczyć, gdyż te 30A osiągnie Twój silnik przez moment albo wcale. Mam taki bms, baterie 13s6p i 7x9 i max co na watomierzu było to 28 A. |
|
|
|
|
Tomek
brygadzista
Pomógł: 9 razy Wiek: 27 Dołączył: 06 Lut 2016 Posty: 268 Skąd: Bralin
|
Wysłany: Pon 08 Maj, 2017
|
|
|
Ogniwa kup na forum, nawet taniej idzie tu dostać sanyo GA 10A 3500mah albo od Redback'a nowe z demontażu nieużywanych pakietów https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5038&start=90
Kupiłem od niego już bardzo dużo ogniw do elektronarzędzi i polecam .
Możesz dać też ogłoszenie w dziale "kupię" a na pewno ktoś da 2-3 razy lepszą propozycję niż z tego linku
BMSowi warto dać jakiś zapas mocy nawet minimalny, był już przypadek spalenia bmsa po użytkowaniu na 100%. |
_________________ Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403 |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 09 Maj, 2017
|
|
|
Ok, Czyli zapas na 40A będzie ok? Czy może 50A? Zastanawiam się co kupić, celuję w BMS z Aliexpress ale może nie warto? |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 09 Maj, 2017
|
|
|
To ten sam co Ci linkowałem wcześniej. Jak chcesz 40A to musi byc taki. |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 09 Maj, 2017
|
|
|
Dziękuję bardzo. Myślę jeszcze nad zakupem ładowarki, najlepiej od tego sprzedawcy. Niestety nie wiem czym powinienem się kierować? Możecie proszę doradzić? Dziękuję! |
|
|
|
|
Ledo
młodzik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Paź 2016 Posty: 99 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 09 Maj, 2017
|
|
|
Jeżeli mógłbym ci doradzić, rozważ zakup GT1500 i obcięciu jednej nóżki w celu ograniczenia mocy z 45 do 30A (bardzo łatwa operacja )
Dlaczego? Apetyt rośnie wraz z jedzeniem, szybko zapragniesz większego powera - zlutowywujesz odciętą nóżkę i masz większą moc)
Zostając z GT500, dużo rower nie podkręcisz, albo w przyszłości jak jednak zaplanujesz złożyć nowy, mocniejszy, będzie się wiązało z kupnem nowego sterownika
A takto przekładasz na nowego bajka GT1500 zlutowywujesz uciętą nogę i masz but.
Jedynie musisz pamiętać że jak wstawisz sterownik 45A pod twoją projektowaną baterię 8p będziesz miał 5,625A prądu rozładowania. Jest to jeszcze do zaakceptowania przy tych ogniwach o ile nie będziesz jeździł na 120% mocy
Dopłacasz 50zł do GT1500 ucinasz nóżkę masz to samo co GT500, z różnicą że masz możliwość upgrejdu o te 15A w górę.
Kupując GT500 jak ci się zachce większego powera, musisz kupić nowy sterownik (kasa wydana na nowo) i próbować odzyskać część pieniędzy poprzez sprzedaż GT500 jako używka.
Jeżeli koniecznie GT500 bo kasa szczypię, poszukaj na forum może znajdziesz używkę GT500 u ludzi co się przesiedli na GT1500 albo i wyżej, ewentualny upgrejd w przyszłości będzie wtedy mniej bolesny
To samo się tyczy BMS'a aby ten zapas mocy więcej miał, aby nie było że kupisz mocniejszy w przyszłości sterownik a się okaże że BMS odcina bo nie da rady więcej niż 30A... |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 09 Maj, 2017
|
|
|
Popatrz sobie na BMSy z diodami balansującymi, wersje 60A obsługują 3-24S. Dają możliwość późniejszego podniesienia napięcia, a GT1500 też śmiga od 48V. Ja bym poleciłó 14S, gdyż gt1500 odcina przy 42v. 42/14=3.0V/celę. Na 13S będziesz miał ~3.3V na celach przy odcięciu sterownika. |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 09 Maj, 2017
|
|
|
Dzięki za sugestię. Zmiana z 13S na 14S nie wiem czy wchodzi w rachubę bo zamówiłem już 104 ogniwa i raczej tego chcę się trzymać. Wrócę do tematu ładowarki, czym powinienem się kierować? Czy istotna jest ilość S? Jakie napięcie powinna podawać ładowarka dla mojej konfiguracji? |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 09 Maj, 2017
|
|
|
Tylko 45 A w 7x9 bez zabezpieczeń termicznych oraz podwójnych przewodów fazowych grozi przy ostrej jeździe spaleniem silnika. Sterownik GT 1500 jest sporo większy, jeśli autor chce go upchać w skrzynce to może być problem. Ładowarka musi być na 54,6 V do 13s. Najlepiej ok 4A |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 09 Maj, 2017
|
|
|
Właśnie dlatego nie będę ryzykować tym bardziej, że na razie moja wiedza jest mała i apetyt na moc również mały. Zamierzam jeździć do pracy i czasem wyskoczyć na dłuższą wycieczkę rowerową ze znajomymi bez ebikow nie mam skrzynki, mam już torbę em3ev trójkątna więc sterownik prawdopodobnie wyladuje poza torbą. Dzięki za info z ładowarką! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|