|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Naprawa SPARTY |
Autor |
Wiadomość |
kpikula
początkujący
Wiek: 56 Dołączył: 07 Maj 2017 Posty: 21 Skąd: drezdenko
|
Wysłany: Sob 13 Maj, 2017 Naprawa SPARTY
|
|
|
Szukam osoby która pomogłaby mi naprawić Spartę od strony elektrycznej - przez internet
Rower jeżdził i nagle sterownik ciemny . Zainteresowanych proszę o kontakt
kpikula@onet.pl
Oczewiście za odpłatą . |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 14 Maj, 2017
|
|
|
Sprawdź czy dochodzi do niego napięcie. Jak nie, to szukaj po kabelkach, gdzie ginie. |
|
|
|
|
kpikula
początkujący
Wiek: 56 Dołączył: 07 Maj 2017 Posty: 21 Skąd: drezdenko
|
Wysłany: Nie 14 Maj, 2017
|
|
|
Baterie rozciełem poszczególne ogniwa po 2,4 v całość 28v czyli okey po podłączeniu ładowarki baterie lekko się grzeją czyli mają prawo
Przed padnięciem kilka razy przy 50% naładowania baterii sterownik pokazywał 0%
Zjechałem do garażu naładowałem i weszłem w meni , ale nic nie zmieniałem po prostu chciałem zobaczyć jaki ma funkcje , a rano wszystko ciemne
Wiem że jakoś można podłączyć komputer , ale trzeba mieć odpowiedni program i kabel [ coś w stylu małego jeka ]
Na forum tyle mądrych głów , może któraś się zlituje i coś podpowie .
Wkurza mnie to że potrafię samochód naprawić a nie wiem jak mam się zabrać do roweru .
Jak nie naprawię to żona mnie ;;powiesi '' |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Nie 14 Maj, 2017
|
|
|
kpikula napisał/a: | ...Wkurza mnie to że potrafię samochód naprawić a nie wiem jak mam się zabrać do roweru .
Jak nie naprawię to żona mnie ;;powiesi '' |
Zacznij może od najważniejszej i najprostszej informacji; co to za bateria, jakie ogniwa, jakie napięcie, itd. , bez tych informacji trudno cokolwiek doradzać. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 14 Maj, 2017
|
|
|
A Sparty nie mają parowanej elektroniki?
Ja już mam sposób na te wynalazki. Silnik z wyprowadzonymi kablami od faz i hallotronów i normalny zewnętrzny sterownik z manetką Szybko i bez problemów A bateria może być dowolna. Byle napięcie miała
W każdym bądź razie trzeba szukać, czy do panela dochodzi napięcie. Typ i stan baterii nie ma tu znaczenia. Byle napięcie było w przedziale działania kontrolera, lub BMS-a.
Typowo do panela musi dochodzić pełne napięcie zasilania. Od tego zacznij. Dalej podpowiem, co sam wiem |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Nie 14 Maj, 2017
|
|
|
Zeeltom tylko kpikula pisze że ogniwa mają po 2.4v |
|
|
|
|
kpikula
początkujący
Wiek: 56 Dołączył: 07 Maj 2017 Posty: 21 Skąd: drezdenko
|
Wysłany: Nie 14 Maj, 2017
|
|
|
sorry co to parowanie elektroniki ?
Czyli raczej nie mam co liczyć na naprawę orginalnego układu zasilania . A te przeróbki dużo będą mnie kosztowały ? Szczerze mówią liczyłem na to że podepne się z komputerem wgram oprogramowanie i będzie dobrze .
bateriaNIMH 24V 11000mAh wydaje się na dobrą
CZyli proponujesz nowy sterownik , manetkę [ coś w stylu gazu w motorze ] całość połączona bezpośrednio z baterii ? |
|
|
|
|
kpikula
początkujący
Wiek: 56 Dołączył: 07 Maj 2017 Posty: 21 Skąd: drezdenko
|
Wysłany: Nie 14 Maj, 2017
|
|
|
SORRY NIE 2,4 TYLKO 1,4 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 15 Maj, 2017
|
|
|
1,4, to wygląda na ogniwa NI-CD. Baterię też da się naprawić, jeśli ogniwa padły. Wymieniasz na nowe i po bólu. Tzn, ból będzie, ale w portfelu Niektóre rowery mają parowaną elektronikę, czyli są ze sobą powiązane softwarowo. Jak masz dwa identyczne rowery i zamienisz miejscami np. akumulatory, to za cholerę nie pojedziesz. Zazwyczaj są parowane silniki z baterią i wyświetlaczem. Wymiana któregokolwiek blokuje jazdę rowerem. Można to ominąć, ale robi to tylko jedna firma w Polsce, bodajże we Wrocławiu, czy Poznaniu i kosztuje to kilkaset złotych. Holendrzy próbowali ten system połamać i nic z tego nie wyszło. Soft do parowania jest ściśle tajny
Co do przeróbki, jeśli nie pozostaje nic innego, to innego wyjścia nie ma. Kupujesz zwykły kontroler i go montujesz. Zazwyczaj jest tam wbudowany układ PAS i wejście do manetki, więc podłączasz, co ci pasuje. W większości moich przeróbek dokładałem manetkę i ludzie byli bardzo zadowoleni, bo wreszcie mogli jechać bez pedałowania.
Aktualnie walczę z rowerem o nazwie Winora, gdzie kontroler był w silniku i miał komunikację między baterią a wyświetlaczem i silnikiem i dodatkowo ładowarką. Zostały wymienione ogniwa w baterii i BMS. Niestety nie chce to ruszyć. Wywaliłem to wszystko i zakładam zewnętrzny kontroler i manetkę.
Dodam, jako ciekawostkę, że pojemnik z baterią po wymianie ogniw ma pojemność 31,5Ah, a oryginalnie 11Ah
Przy okazji... trafiły do mnie dwa rowery z padniętymi bateriami. Ogniwa w nich tak napuchły, że rozgięły zewnętrzną, aluminiową obudowę i teraz nie chce to wejść w szyny trzymające baterię Trzeba będzie to jakoś wyklepać Mało tego, mam problem z wybiciem ich z obudowy, tak napuchły. |
|
|
|
|
kpikula
początkujący
Wiek: 56 Dołączył: 07 Maj 2017 Posty: 21 Skąd: drezdenko
|
Wysłany: Pon 15 Maj, 2017
|
|
|
A możesz podać konkretny typ kontrolonera i typ manetki , a co z silnikiem , tam też jest jakaś elektronika .
A jak będzie z ładowaniem baterii orginalny układ ładowania szedł przez układ elektroniczny zalany przy baterii
Baterie są chyba dobre [każda pokazuje 1,4v x 20szt =28v gdzie na obudowie bateri jest napisane 24v 11000mAh NIMH |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 15 Maj, 2017
|
|
|
Kontroler typowy BLDC, dostępny u chłopaków z reklam na dole strony. Na 36V. Manetka zwykła hallotronowa. W moim przypadku ma jeszcze wyświetlacz napięcia i stacyjkę. Ładowanie baterii za pomocą oryginalnej ładowarki, bo akurat napięcie pasuje (42V). |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 15 Maj, 2017
|
|
|
kpikula napisał/a: |
Baterie są chyba dobre [każda pokazuje 1,4v x 20szt =28v gdzie na obudowie bateri jest napisane 24v 11000mAh NIMH |
Tylko chyba, bo pomiar napięcia bez obciążenia go np silnikiem niemal nic nie daje. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Pon 15 Maj, 2017
|
|
|
kpikula napisał/a: | ...Baterie są chyba dobre [każda pokazuje 1,4v x 20szt =28v gdzie na obudowie bateri jest napisane 24v 11000mAh NIMH |
Więc mamy już pierwsze info; baterię 24v 11000mAh NIMH zapewne 20S. Spróbuj rozładować tą baterię do napięcia 22V (np. żarówkami samochodowymi) mierząc napięcie i prąd na początku i końcu rozładowywania. Otrzymasz pośrednio info o stanie baterii. |
|
|
|
|
kpikula
początkujący
Wiek: 56 Dołączył: 07 Maj 2017 Posty: 21 Skąd: drezdenko
|
Wysłany: Wto 16 Maj, 2017
|
|
|
I stał się cud , moja SPARTA obudziła się . Dzisiaj wyprowadzam rower z garażu a sterownik pokazuje że rower gotowy do jazdy i co Panowie powiecie na to ? Fakt że bateria 83% [ coś podejrzane gdyż nie było jeżdżone ] Jutro spróbuje pojeżdzić i dam znać co dalej .
Raczej baterie będe musiał wymienić , tylko jak oszukać kontroler że się grzebie przy bateri
żeby nie zablokował sterowania ? [ może podać równolegle obce napięcie 24v na czas demontażu baterii? ] |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Wto 16 Maj, 2017
|
|
|
Sprawdź dokładnie wszystkie przewody bo wygląda to na zły kontakt na którymś gniazdku. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|