ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Trójkołowiec
Autor Wiadomość
miki342
[Usunięty]

  Wysłany: Pon 28 Lis, 2011   Trójkołowiec

Witam ostatnio zajmowałem się tworzeniem elektrycznej deskorolki ale jakoś ten pomysł przerodzić się w mojej głowie na coś innego. Krótko opisując projekt to coś w stylu trójkołowego gokarta :) , ze wstępnych obliczeń wynika że pojazd będzie ważył ze wszystkim ok. 30.5 kg chciałbym żeby maksymalna waga "jeźdźca" wynosiła 100 kg, i tu pojawia się me pytanie czy ten silnik podoła takiej wadze i rozpędzi ją do ok. 25 - 30 km/h ? ( średnica koła napędowego to 21 cm, nie wiem czy to potrzebne). Silnik będzie zasilany dwoma takimi akumulatorami :mrgreen:
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 29 Lis, 2011   

Przy odpowiednim doborze przełożenia, powinno dać radę. Robiłem kiedyś skuterek na takim silniku i rozpędzał się ze mną do 40 km/h, ale zasilanie miało 36V.
 
 
miki342
[Usunięty]

Wysłany: Wto 29 Lis, 2011   

No tak ale 36V niestety nie zastosuję ze względów finansowych bo 3 akumulator to kolejny koszt, a mógłby pan wyjaśnić mi termin "przełożenie"
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 29 Lis, 2011   

Stosunek mniejszej zębatki do większej. Jeśli mniejsza na silniku ma 11 zębów a na kole 66, to przełożenie jest 1:6. Im większa ilość zębów na kole, to mniejsza szybkość, ale w zamian ruszy większą masę.
 
 
miki342
[Usunięty]

Wysłany: Wto 29 Lis, 2011   

Tak więc moje przełożenie to ok. 1:5 czy powinienem coś zmienić ?
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 29 Lis, 2011   

Podpowiem może i ja coś? Ja mam 11 zębów na silniku i 80 na kole co daje przełożenie 1 : 7,27... (koło 26 cali!) i silnik 24V/250W i rusza to masę ok 150 kg z miejsca i rozpędza się mniej-więcej do ok 36 km/h konstrukcyjnie a realnie ganiałem 34-35 km/h choć dziś mocno wspomagając pedałami ciągnąłem 40 km/h przekręcając zdecydowanie silnik na prędkości obrotowej :D Aczkolwiek do takiej masy i przełożenia jak u mnie poleciłbym 500 watowy silnik bo 250-tka się grzeje za mocno i ciągnie duuuuużo prądu.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
miki342
[Usunięty]

Wysłany: Wto 29 Lis, 2011   

No to ukończę konstrukcję i w razie czego po prostu wymienię zębatkę, bo chyba nie będę miał większego problemu z dostaniem jej, u mnie małe koło napędowe jest lekkim minusem tyle że do obudowy którą posiadam nie wcisnę niczego większego. dziękuję wam za pomoc, mam nadzieję że wszystko ładnie wyjdzie :)
pozdrawiam Mikołaj
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 30 Lis, 2011   

Faktem jest kolego że moja 250-tka ciągnie ten zestaw ale jest zbyt słaba i rozpędzanie trwa dość wolno tak więc ja osobiście proponuję dać coś mocniejszego i koniecznie dobre akumulatory TRAKCYJNE. Moja 250-tka potrafi pociągnac z akumulatorów 28,5A max a to mało nie jest.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
miki342
[Usunięty]

Wysłany: Śro 30 Lis, 2011   

Akumulatory chcę zastosować te link (będą 2) a silnik 24V 500W więc mam nadzieję że ładnie to uciągnie
 
 
pzinek 
młodzik


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 01 Gru, 2011   

miki342 napisał/a:
chyba nie będę miał większego problemu z dostaniem jej

Zebatka z 80 zebami jest obecnie niedostepna. chyba ze ktos cos wie, to chetnie kupie. :)
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 01 Gru, 2011   

Musiałbym poszperać w swojej przepastnej skrzynce mailowej i powinienem mieć kontakt do człowieka od którego kupowałem zębatki 80 zębów. Może jeszcze mieć kilka... Już szukam...

tutaj jakby coś jest coś zblizonego

http://allegro.pl/zebatka...1939804218.html

napisz do mnie to podam ci kolego maila do tego człowieka od którego kupowałem 80 zębowe zębatki. Jego nick w allegro to balutek1 jakby coś ale nie ma nic wystawionego aktualnie.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
miki342
[Usunięty]

Wysłany: Sob 03 Gru, 2011   

Dzisiaj zakupiłem przednie koła myślę że będą dobre mają łożyska kulkowe i udźwig do 150kg tyle że napisane jest na nich "not for highway use" pan który mi doradzał powiedział że nie są przeznaczone do użytku na drogach (np. do pojazdów) i tutaj pojawia się poje pytanie, czy ktoś ma prawo mi coś zrobić jeżeli poruszałbym się tym trójkołowcem po drodze dla rowerów ?
 
 
kremir 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 296
Wysłany: Sob 03 Gru, 2011   

Cześć,
Taki własnie napis mam na kołach taczkowych. Wydaje mi się że oznacza to że nie powinieneś przekraczać pewnych prędkości (o ile dobrze pamietam 20 albo 25 km/h) bo przecież taczka raczej nie jest pchana zbyt szybko :mrgreen:
Na tak oznaczonych kołach zrobiłem samochodzik dla mojego synka. Nie przekraczaliśmy prędkości 15-20 km/h więc nie było żadnych problemów. Niestey łożyska są w nich kiepskie i warto je wymienić już na starcie bo z upływem czasu koła trochę gorzej się kręcą. W mojej konstrukcji zastosowałem silnik 350W/24V ale będę go wymieniał na 500W/24V. Silnik 500W dla roweru i nawet ciężkiego rowerzysty jest całkowicie wystarczający. Gokart będzie miał większe opory ruchu więc trudno tu oceniać czy silnik da radę tak rozpędzić ten pojazd. Sam jestem ciekaw :grin:
_________________
The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard
 
 
miki342
[Usunięty]

Wysłany: Sob 03 Gru, 2011   

No tak łożyska nie są jakieś świetnej jakości ale przynajmniej kulkowe, bo oglądałem także wałeczkowe. Mam nadzieje że silnik da radę to popchnąć jak wszystko skompletuje dam znać tyle że to jeszcze trochę potrwa. Narazie jak zamontuje przednie koła to wstawię pierwsze fotki. Kiedy pytałem pana który mi doradzał o to czy koła wytrzymają prędkość 30 - 35 km/h powiedział mi że nie powinno być z tym problemów. No bo tak naprawdę co może się z nimi stać ?

tak dokładniej
 
 
kremir 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 296
Wysłany: Nie 04 Gru, 2011   

Jest to guma więc może po prostu pęknąć. Czytałem też że czasem powstają na nich wybrzuszenia, tak jakby struktura gumy była niejednolita i po napompowaniu na jakimś fragmencie robi się balon.
Ja nie miałem złych doświadczeń ze swoimi kołami ale użyłem takich z dodatkowym wzmocnieniem (coś takiego: http://allegro.pl/kolko-k...65892701.html).
Prędkość jak pisałem też nie była szalona. Jednak mój synek nie tylko jeździł po trawniku ale również po drogach żwirowych i tam rozpędzał się dość mocno. Nic się nie działo więc i u Ciebie może nie będzie problemów. Radziłbym Ci jednak najpierw pojeździć na jakimś placu gdzie nie ma żadnych innych pojazdów i tam sprawdzić możliwości. Dodatokowo pasy i kask to bezwzględna konieczność :grin:
Przy okazji pisałeś wcześniej że średnica Twojego koła to 21 cm (moje mają 40). Średnica oczywiście jest istotna przy wyliczaniu teoretycznej prędkośći. Silnik który pokazałeś na początku ma 2500 obr/min (jak sądzę pod obciążeniem). Przy Twoich kołach, aby osiągnąć prędkość 25 km/h musiałbyś mieć 6-krotne przełożenie - czyli silnik 11 zębów a koło 66. Gdybyś chciał osiągnąc 30 km/h to przełożenie musiałbyś mieć 5 - czyli na kole 55 zębów. Jednak tak jak pisał zeeltom, im mniejsze przełożenie, tym mniejsza siła. I tu niestety bez doświadczalengo sprawdzenia, trudno jak sądzę będzie ocenić czy silnik podoła i rozpędzi pojazd do tej prędkości czy też nie.
W sprzedaży widziałem zębatki 65 zębowe ale wydaje mi się że i 50 kilku też. Jak masz fundusze to możesz spróbować kupić obie. Powinny mieć tak samo rozstawione otwory do montażu (jeśli z nich będziesz korzystał).
_________________
The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group