|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
SYRENA EV |
Autor |
Wiadomość |
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 29 Gru, 2011
|
|
|
Aby była elektryczna, bo auta spalinowe już są przeżytkiem. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
jakosek
początkujący
Wiek: 36 Dołączył: 23 Lut 2012 Posty: 1 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Czw 23 Lut, 2012
|
|
|
Witam
Tematem samochodów EV interesuję się już od jakiegoś czasu, a samochodami zabytkowymi od kiedy pamiętam. Nie tak dawno właśnie zrodził się w mojej głowie pomysł żeby połączyć te pasje - tutaj syrena EV była by świetnym rozwiązaniem, no i jak widzę temat nie tylko mnie nurtuje - tak trafiłem na forum (które już czytywałem wcześniej).
Do rzeczy - mam ochotę zbudować syrenę EV - mam dobry materiał do takiej przeróbki tylko trochę mnie koszta odstraszają (nie tak remontu zabytku co przeróbki...). Powstał pomysł zbudowania Syreny Cabrio EV, ponieważ mam w rodzinie syrenę po wypadku - dachowaniu. Remont i doprowadzenie jej do oryginału trochę mija się z celem, przez co może uniknę linczu ze strony miłośników zabytków.
Szybkie za i przeciw:
+ syrena ma odpowiednią wagę do takiej przeróbki
+ brak wspomagania hamulców i kierownicy zmniejsza koszty i pobory mocy
+ myślę że przełożenia będą odpowiednie dla przeróbki na silnik elektryczny, bo silnik syreny nie był bardzo wysokoobrotowy (wg moich obliczeń na 4 biegu przy 4000 obr/min prędkość będzie koło 100km/h więc wystarczająca)
+ opony optymalne które można dziś kupić maja rozmiar 155R15
- typowe bolączki syren: łożyska, przeguby, ale to łatwo wyeliminować
- rama kończy się na tylnej osi - brak możliwości załadowania akumulatorów do bagażnika
więcej mi w tej chwili do głowy nie przychodzi. Do przeróbki takiego samochodu myślę że rozwiązanie szeroko promowane przez p. Zbyszka będzie najlepsze - silnik DC, akumulatory zapewne litowe - ale to największy koszt w tej chwili.
Większość akumulatorów byłaby z przodu, a trochę może udało by się upchnąć w miejsce zbiornika za tylnymi siedzeniami (tam gdzie rama się kończy i jest mocowanie resora). Ładowarkę można kupić, sterownik jak tanio trafię to kupić, jak nie to coś zmontować samodzielnie. Jeżeli byłoby cabrio to jazda zimowa raczej odpada więc i ogrzewania nie planuję, ale jakby wymyślić sensowny składany dach to czemu nie
Co myślicie o takim planie? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 23 Lut, 2012
|
|
|
Jakoś SYRENĄ woziłem worki cementu i inne w bagażniku i wszystko było OK.
Wyrzucamy koło zapasowe i mamy też miejsce na akumulatory. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|