|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Moje własne 3w1 czyli PTE |
Autor |
Wiadomość |
motyl
początkujący Warior EV
Wiek: 43 Dołączył: 31 Sty 2012 Posty: 38 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012
|
|
|
Stery dokładnie sa AHEAD.
Powiedz co chcesz więcej wiedzieć, to podpowiem. Przy budowy zwrotnic trzeba pamiętać o 2 kątach zachowania geometrii:
- kąt pochylenia zwrotnicy, czyli oś obrotu zwrotnicy musi wypadać idealnie w punkcie stycznym koła z glebą. Kat ten zależy od odsunięcia obręczy i od jej średnicy
- kąt wyprzedzenia zwrotnicy. Jeśli już mamy dobrany kąt pochylenia to przy montażu jej w pojeździe trzeba tak ustawić zwrotnicę aby oś jej obrotu wypadała przed punktem stycznym koła, ale w osi koła. Kąt ten najlepiej dobrać doświadczalnie i indywidualnie, od niego zależy nadsterowność lub podsterowność pojazdu i siła na sterach.
Najczęściej przyjmują 10-12st. ale wszelaka literatura mówi że kąt dobrać najlepiej z zakresu 8-15st |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012
|
|
|
Na jadnym ze zdjęć pokazałeś zwrotnicę w całej okazałości. Z czego i jak zrobiłeś "wkład" zwrotnicy? Zamawiałeś u tokarza czy sam toczyłeś? Masz może zdjęcie samego wkładu? |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012
|
|
|
Jestem pod wrażeniem i ciekaw efektu końcowego,ale na Twoim miejscu zastanowiłbym się nad ramą,wydaje się mało sztywna i jeszcze uwaga czy nie warto by się pokusić o amortyzację bo nie jest jeszcze za późno.Lepiej czasami trochę dłużej popracować nad konstrukcją niż później poprawiać. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
motyl
początkujący Warior EV
Wiek: 43 Dołączył: 31 Sty 2012 Posty: 38 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012
|
|
|
kremir, speszjal for ju
Zwrotnica jest ciężka bo toczyłem ją z pełnego wałka. Robiłem ją sam bo mam wiedzę, doświadczenie i zaplecze warsztatowe
Ale można wykonać to zupełnie lżej tylko trzeba pochodzić po złomach i poszukać starych rowerów i wyciąć główkę ramy z kawałkiem widelca. Zdobycie w handlu 30cm rurki 1 1/8'' jest u nas trudne, bo albo nie mają albo sprzedają po 6m
mar56, amortyzację można zrobić zawsze tylko po co ??
Robię rower na podstawie jakiś planów, ktoś to wykonał jeździł itp. Tą wersję robię lajtowo, bo stalowa i nie patrzę bardzo na wagę. Chcę to zrobić w miare szybko i w jakimś stopniu ekonomicznie w planach jest już V2 aluminiowa, ale to wymaga troszkę większego wkładu głównie w robociźnie.
Chcę na podstawie tego roweru zdobyć wiedzę i doświadczenie, będę wiedział co gdzie i jak zmienić/poprawić dla własnej wygody.
Rama z aluminium nie jest dla mnei problemem bo takowe również spawam, tylko aluminium wymaga więcej pracy, bo spawanie TIGiem nie idzie tak szybko jak Migiem. Aluminium wymaga również pomocy drugiej osoby, bo nie smarknę sobie kropki żeby mi się wszystko trzymało, a później sprawdzę i pospawam i jeszcze jedno że aluminium trzeba spwać na raty, bo mocno pręży. |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012
|
|
|
Dzieki. Teraz widzę jak to wygląda. Zazdroszczę umiejętności i sprzętu. Ja mam mini tokarkę i na niej to tylko jakieś drobiazgi robię głównie z tworzyw np. poliamid. Uczyłem się sam więc jeszcze nie wszystko mi wychodzi A dla stali jest za słaba.
Jeśli chodzi o koncepcję wycinania z ramy itp. to jest dobry pomysł. Na alledrogo można kupić całe ramy z widelcem za grosze. |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
motyl
początkujący Warior EV
Wiek: 43 Dołączył: 31 Sty 2012 Posty: 38 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012
|
|
|
kremir, ja tez mam minitokarkę ale mam i maxi również
Jeśli się sam uczyłeś to powiem ci poczytaj najpierw o ostrzeniu noży, odpowiednim dobraniu noża do materiały a później dasz radę na tej swojej małej to wytoczyć. Fakt będziesz się bawił cały dzięń, bo wiór pewnie nie większy niż 0,5mm, ale da radę ja na swojej toczyłem
Do toczenia poliamidów najlepiej nóż ze stali szybkotnącej HSS i dość okrągło zaostrzony, do tego w miarę wysokie obroty i mały posuw. Pamiętaj że okrągły nóż to wzrost oporów toczenia, czyli mniejsze obroty i wiór |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012
|
|
|
Senk ju U mnie wchodzą w imak tylko noże 8x8 jak to do mini tokarki. Od początku używam noży z węglikiem spiekanym, również do pilamidu. HSS nie spotkałem w takim rozmiarze ale może źle szukam. Ostrzenie to dla mnie "czarna magia" Nie chcę Ci zaśmiecać tematu więc jeszcze za jakiś czas popytam co nieco na ten tamat na priv. |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
motyl
początkujący Warior EV
Wiek: 43 Dołączył: 31 Sty 2012 Posty: 38 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Pon 06 Lut, 2012
|
|
|
No to dziś też troszkę podziałałem przy rowerku
Zrobiłem mocowanie suportu, i wstępną regulację. Muszę jeszcze dopasować zakres i odciąć kawałem boomu.
Czekam na przesyłkę główek cięgien, i zacznę brać się za sterowanie. Dziś wspawałem profil pod mocowanie zacisków hamulcowych. Musze też zająć się tylną przerzutką, co prawda kupiłem gotową mocowaną pod oś koła, ale okazało się że zwężenie osi koła powinno być poziomo, aby pasowała, ja zrobiłem pionowo. Muszę wyfrezować "fasolkę" w haku przerzutki i będzie GIT
kremir, wpisz sobie w aledrogo "stalka HSS" wyskoczy ci sporo tego. Kupujesz stalkę 8x8x160, przecinasz na pół i ostrzysz 4 końce uzyskując 4 noże Proponuję wyostrzyć 2 ździeraki - prawy i lewy, wytaczak i czwarty w zależności od potrzeb ja mam do najróżniejszych kanalików np. pod zegery, pod prowadzenie linki itp, itd. A tokareczke masz prawdopodobnie taką jak ja bo to dość popularna polska konstrukcja. |
Ostatnio zmieniony przez Wto 07 Lut, 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
motyl
początkujący Warior EV
Wiek: 43 Dołączył: 31 Sty 2012 Posty: 38 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Wto 07 Lut, 2012
|
|
|
Dziś kolejny dzień pracy za mną Dzisiaj postępy niewielkie ale czasochłonne
A tu przymiarka zasilania. Nie jestem do końca przekonany czy na pewno będą to żelowe aku, ale w razie czego mam jak je wcisnąć. Chyba będę się skłaniał do zasilania LiFe albo co najmniej LiIon, ze względu na gabaryty i wagę.
|
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Śro 08 Lut, 2012
|
|
|
Fajna konstrukcja.
Nie mogę doczekać się finału i jazd próbnych
Co do montażu akumulatorów to na Twoim miejscu pomyślałbym jednak o obniżeniu środka ciężkości. Myślę, że przy Twoim warsztacie nie będzie to stanowiło problemu |
|
|
|
|
motyl
początkujący Warior EV
Wiek: 43 Dołączył: 31 Sty 2012 Posty: 38 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Czw 09 Lut, 2012
|
|
|
Co do akumulatorów, to raczej na 100% będą LiFe 38120 16s1p. więc i waga i rozmiar nie będzie powalający |
|
|
|
|
motyl
początkujący Warior EV
Wiek: 43 Dołączył: 31 Sty 2012 Posty: 38 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Sob 18 Lut, 2012
|
|
|
Rowerek prawie ukończony, pozostało pomalować i składać osprzęt na gotowca
Na koniec pozostanie zrobienie, ew. kupienie gotowego pasującego kuferka laminatowego na akumulatory i sterownik |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 19 Lut, 2012
|
|
|
motyl napisał/a: | Na koniec pozostanie zrobienie, ew. kupienie gotowego pasującego kuferka laminatowego na akumulatory i sterownik |
Zrób sam - może nie wyjdzie taniej ale otrzymasz wyrób wymiarowo jaki będziesz chciał a nie jaki się uda znaleźć co uwież mi proste nie jest - tym bardziej z laminatów. Ja swój kuferek który mam już na ukończeniu niemalże(ostatnie szlify, szpachlowania i malowanie finalne) zrobiłem "odklepując" go na formie zrobionej z 10 litrowego baniaka Wygląda "jak cię mogę" na razie ale wiem że napewno będzie lepszy i mocniejszy niż kupienie kufra za 50 zł na allegro który to miał okazję mi już się rozpaść praktycznie... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|