Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Mój rower elektryczny 1500W |
Autor |
Wiadomość |
Jarol
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 99 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Śro 18 Kwi, 2012 Mój rower elektryczny 1500W
|
|
|
Opisze mój rower elektryczny który zbudowałem w marcu tego roku.
Jako bazę użyłem rowera KEELYS BEAST jest to tzw FULL czyli rower z pełną amortyzacja.
Bateria jest zbudowana ze 140 ogniw Li-ion 3,7V 1800mAh co daje baterię 10p14s czyli 51,8V i 18Ah pojemności.
Po pełnym naładowaniu bateria osiąga napięcie 58,8V, jej waga to 5,6Kg
Sterownik jest na 15 mosfetach który ma ustawione ograniczenie prądu do 35A i wytrzymuje napięcie do 63V
Silnik to NineCont 2806 czyli silnik DD o sporej wydajności.
Przy zasilaniu takim jak u mnie czyli 52V i 35A jest praktycznie letni a daje około 1500W mocy.
Myślę że ten silnik spokojnie wytrzyma 72V i 45A dając 3KW mocy albo nawet więcej. Waży około 5,5Kg i ma czujniki Halla.
Parametry ma bardzo zbliżone do HS3540 ale jest tańszy, lżejszy i z czujnikami.
Teraz troszkę jak to jeździ. Silnik jest bardzo cichy, praktycznie nie słychać jego pracy, głośniej toczą się opony roweru po asfalcie niż głos pracy silnika.
Przyspiesz bardzo mocno na odcinku 150m osiągam prędkość 45Km/h. Silnik ma największe przyśpieszenie w przedziale 20-40km/h.
Max prędkość na prostej jaką uzyskuje to około 55km/h przy pełni naładowanej baterii oraz około 50km/h po przejechaniu 20km i częściowym rozładowaniu baterii.
Dystans jaki udało mi się narazie przejechać to 35Km ale myślę że jeszcze kilka km więcej da radę zrobić na baterii.
Teraz może troszkę więcej o baterii. Jak wspomniałem jest zbudowana ze 140 ogniw Li-ion.
Jest podzielona na dwie części 10p6s i 10p8s. Baterię podzieliłem w celu ułatwienia ładowania i monitorowania napięcia ogniw w zasie jazdy.
Nie używam BMSa ponieważ wolę wiedzieć jakie jest napięcie na każdym pakiecie z osobna i co dzieje się za baterią w czasie jazdy.
Bateria waży około 5,6Kg.
Do ładowania baterii używam ładowarki ( a właściwie dwóch ładowarek ) z balanserem.
Do monitorowania napięcia mam dwa małe monitory które pokazuje napięcie na każdej celi z osobna a po spadku napięcia na jakiejś poniżej 3,2v ( tak ma ustawione) włącza się alarm dźwiękowy informujący o rozładowaniu baterii.
Teraz proszę o opinie i ewentualne uwagi co można w rowerze poprawić bądź ulepszyć?? |
Ostatnio zmieniony przez Jarol Śro 18 Kwi, 2012, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 18 Kwi, 2012
|
|
|
Dołożyć napęd WARP? |
|
|
|
|
Jarol
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 99 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Śro 18 Kwi, 2012
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Dołożyć napęd WARP? |
Co to takiego?? |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Śro 18 Kwi, 2012
|
|
|
Bardzo fajny rower, jakaś lekka ta bateria jak na swoje 18ah. Teraz uszyj jakiś fajny pokrowiec w trójkąt i będzie elegancko |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Śro 18 Kwi, 2012
|
|
|
Jarol napisał/a: | zeeltom napisał/a: | Dołożyć napęd WARP? |
Co to takiego?? |
No co Ty ???
Star Treka nie oglądałeś ???
|
|
|
|
|
Jarol
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 99 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Śro 18 Kwi, 2012
|
|
|
Robsonik20 napisał/a: | Bardzo fajny rower, jakaś lekka ta bateria jak na swoje 18ah. Teraz uszyj jakiś fajny pokrowiec w trójkąt i będzie elegancko |
Jedno ogniwo waży dokładnie 38g.
Czyli same ogniwa ważą dokładnie 5320g + do tego trochę cyny, drutu do polutowania, taśmy i profile alu do usztywnienia baterii. Ja dam całość na wagę to pokazuje dokładnie 5640g.
Właśnie myślę nad jakąś obudową lub pokrowcem żeby baterii i sterownika nie było widać. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 18 Kwi, 2012
|
|
|
Na poprzednim zlocie takie graty w rowerze były zakryte pokrywami z laminatu. Całkiem to fajnie wyglądało.
A WARP? Sam bym założył, gdybym mógł |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Śro 18 Kwi, 2012
|
|
|
Zrób test z gps ze średnią prędkością 25-26km/h chciałbym się dowiedzieć ile wyciągniesz na swojej baterii. |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Śro 18 Kwi, 2012
|
|
|
Jarol napisał/a: |
Właśnie myślę nad jakąś obudową lub pokrowcem żeby baterii i sterownika nie było widać. | Polecam prymitywne, ale szybkie rozwiązanie:
Blacha - to dwa ceowniki pod płyty gipsowo-kartonowe, na końcach dwie deseczki ze sklejki 10mm. Skręcone wszystko wkrętami do drewna, a blachy połączone krótkimi blachowkrętami (np. od mocowania kart w komputerze). Przestrzeń między bateriami a blachą wypełniona cienką dyktą. |
Ostatnio zmieniony przez JerzyZ Czw 19 Kwi, 2012, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
alanbor [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 18 Kwi, 2012
|
|
|
Gdzie kupiłeś ten monitorek do nadzorowania napięcia na ogniwach w czasie jazdy? Myślałem nad budową układziku na mosfetach który odłączałby zasilanie przy 3,2V, ale Twoje rozwiązanie jest o tyle ciekawsze że pokazuje wartość napięć w czasie jazdy. |
|
|
|
|
Jarol
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 99 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Czw 19 Kwi, 2012
|
|
|
alanbor napisał/a: | Gdzie kupiłeś ten monitorek do nadzorowania napięcia na ogniwach w czasie jazdy? Myślałem nad budową układziku na mosfetach który odłączałby zasilanie przy 3,2V, ale Twoje rozwiązanie jest o tyle ciekawsze że pokazuje wartość napięć w czasie jazdy. |
Kupiłem bezpośrednio w Chinach, sklep HobbyKing. Tu masz link:
http://www.hobbyking.com/..._2_8S_Lipo.html
Ten monitor baterii ma wejście na dwa przewody które zostają zwrate w momencię alarmu o niskim napięciu.
Można dorobić przekaźnik na zasilaniu sterownika i w momencie alarmu zasilanie sterownika zostanie odcięte.
Monitor dodatkowo pokazuje napięcie na całej bateri, na każej celi z osobna, napięcie max i min ( czyli o ile spada pod obciążeniem) oraz różnice po między nimi.
Wszystko da się ładnie ustawić czyli no. typ ogniw LiFe/Li-Ion/Li-Pol, można ustawić napięcie alarmu dla poszczególnych ogniw oraz dla całej baterii i wiele innych. |
|
|
|
|
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
Wysłany: Czw 19 Kwi, 2012
|
|
|
HEJ JAROL
Mój poziom na Twojej baterii wyciska 65km/h
Chyba musisz jeszcze dołożyć ogniw do swojego projektu to zrobimy prędkość przelotową 60km/h i pościgamy się
A tak poważnie mówiąc kombinuj z projektem i przewoltowaniem a wyniki Twoich prac zastosuje w poziomie i prędkość dojdzie do może 80km/h - TO BY BYŁO COŚ!!!!!!!!
Mój objeżdżony prototyp właśnie nabiera barw i logo-typów.
pozdrower
Jarek-LT
LUXTECH
www.luxtech.com.pl |
|
|
|
|
Jarol
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 99 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Czw 19 Kwi, 2012
|
|
|
Jarek-LT napisał/a: | HEJ JAROL
Mój poziom na Twojej baterii wyciska 65km/h
Chyba musisz jeszcze dołożyć ogniw do swojego projektu to zrobimy prędkość przelotową 60km/h i pościgamy się
|
Napięcia już nie będe zwiększał i prędkości też nie. Bo 55km/h to już sporo a więcej to bałbym się jechać na tym rowerze.
Jedyne co moge przerobić to zapodać baterie LiFepo4 i zwiększyć prąd do 45-50A żeby rower miał jeszcze lepsze przyśpieszenie. |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Pią 20 Kwi, 2012
|
|
|
Jarol
Zrobiłeś rower na ramie takiej, o której ja od dawna myslałem.
Napisz koniecznie jak się na tym jeździ.
Chodzi dokładnie o to, czy mechanizm amortyzora w Kellys przy ostrzejszej jeździe bardzo pomaga oraz o trwałość tego rozwiązania (czy się nie rozjeżdża np. mijsce łaczenia amortyzatora z ramą)...
Jak się uda to podczepie zdjęcia mojego sprzętu... |
_________________ Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902 |
|
|
|
|
Jarol
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 99 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Sob 21 Kwi, 2012
|
|
|
Przy dużych prędkościach amortyzowany rower to podstawa moim zdaniem.
Wcześniej miałem rower elektryczny bez amortyzatorów i na nierównej drodze bardzo źle się jechało z większą prędkością. Teraz nie ma tego problemu, nawet jak wpadnie się w dziurę w drodze to praktycznie nie odczuwa się tego.
Jak jadę około 40Km/h i przejadę przez krawężnik o wysokości 4-5cm to prawie nie czuje że przez coś przejechałem bo amortyzatory to tak dobrze tłumią.
Przód ma skok 100mm a tył z tego co pamiętam 85mm. Wszytko jest regulowane twardość siła odbicia itp. |
|
|
|
|
|