ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Nostuskowy rower - wersja Explorer EVO2 -
Autor Wiadomość
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 16 Maj, 2012   Nostuskowy rower - wersja Explorer EVO2 -

Stała się dziś rzecz dramatyczna... Cele nie mieszczą mi się do kufra który tak namiętnie całą zimę robiłem... Po prostu kufer jest za niski... :cry: :neutral: :???: Brakuje mi dosłownie 2 cm żeby się zmieścić...

Usiadłem dosłownie jak zobaczyłem że się nie mieści... Z żalu wróciłem do domu, wziąłem z lodówki zimne piwo i wróciłem do piwnicy do mojego biednego roweru...

Siedzę tak sobie i rozmyślam aż tu nagle zapaliła mi się w główce żaróweczka! :idea:

Zamiast płakać nad całością doznałem przysłowiowego kopa w... pośladki!
Siedząc i sącząc browarek zauważyłem że w piwnicy za dwoma innymi rowerami leży rama od mojego starego roweru... Leży sobie i słyszę jak mówi: "... przerób mnie na EV.... Nostusek no przerób mnie... proszę... przerób! "
Nie - źle myślicie - to nie % uderzyły mi do głowy.... za mało :)

Przystąpiłem więc do działania - wytargałem ramę na wierzch i zrobiłem pierwszą przymiarkę - CELE IDEALNIE MIESZCZĄ MI SIĘ W RAMIE!!!! Hurra!
Popatrzyłem na swój dotychczasowy rowerek i zajaśniała mi w główce kolejna żaróweczka :idea: ... tak wiem wiem - powinien być to jakiś solidny LED - ale za stary jestem i nie zaimplementowano w tej wersji Nostuska....

Postanowiłem przeszczepić wszystkie graty które mam w aktualnym rowerku do tamtej drugiej ramy. Wszystko będzie pasować jak ulał... Nawet przerzutkę za którą dałem sporo gotówki (Shimano Alivio) dam radę przerzucić bo rama ma ucho do niej :) Żeby nie ściągać nic z kierownicy kierownica wędruje wraz z mostkiem do drugiego roweru...

Jedyny problem jaki napotkałem to taki że w drugiej ramie nie mam amortyzowanego widelca i nie będę miał póki co hamulca tarczowego. Ale dla chcącego nic trudnego - z czasem i tego się dorobię i zamontuję tarczę...

Jutro ruszam z pracami ! Trzymać kciuki - jedyny problem jaki mnie czeka to zrobienie pojemnika do baterii i kompletnie nie mam pomysłu na to jak go zrobić aby był wodoszczelny....
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 20 Maj, 2012   

Odświeżam temat - dziś od rana intensywnie buduję formę do zrobienia pojemnika na baterie do mojej konstrukcji. Wyciąłem już z dykty boki formy o kształcie który pozwoli mi na zamontowanie całości w ramie. W dolnej części pojemnika znajdzie się dość miejsca na kontroler silnika, w przedniej części u góry obudowy będzie miejsce na sterownik do baterii plus jeszcze jakiś dodatkowy osprzęt w postaci przekaźników i bezpieczników. Na węższej ściance w górnej części obudowy chcę zamontować zwrócone do przodu włącznik do świateł oraz włącznik główny i złącze do przyszłego (w projekcie dopiero) komputera sterującego całością. Niestety nie zmieści mi się tutaj już żadna ładowarka więc będę ją musiał wozić w jakiejś torbie np. pod siodełkiem lub zdobyć sakwę na kierownicę i ją zamontować. Nie ukrywam - lekko nie będzie ogarnąć całość ale efekt nie jednego z Was jeszcze położy na łopatki.

Dodam że kontroler silnika celowo chcę zamontować w dolnej części rowerka aby był to projekt rozwojowy - w przyszłości chcę mieć silnik w tylnym kole więc miejsce montażu kontrolera w dolnej części obudowy nie jest dziełem przypadku - stąd bliżej będę miał prowadzić kable do silnika. Póki co będę musiał używać długiego dość kabla do aktualnego silnika ale to nie problem... Założy się z 4 lub 6 mm2 i problem z głowy...

Co do zrobienia obudowy - wersja będzie klasycznie zamykana taką jakby czapką od góry którą chcę skręcać na jakieś nieduże śrubki - w tym celu zamiaruję użyć nitonakrętek w korpusie i wykonać jedynie otwory pod łby śrub w pokrywie. Niestety jeszcze nie wykombinowałem jak będę to wkładał w całość bo dół pojemnika będzie przykręcony na stałe ale myślę że dam radę i z tym problemem sobie poradzić...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Hincek 
początkujący


Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 12
Wysłany: Pon 21 Maj, 2012   

To znaczy, że budujesz konstrukcje podobną do mojej :)
Fotka mojego rowerka testowego ze zdjętą pokrywą:
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pon 21 Maj, 2012   

Noo dokładnie coś w ten deseń tylko że ogniwa będę miał inne no i silnik na bagażniku póki co ale przyszłościowo myśląc będę robił silnik w kole. Czy masz może więcej fotek swojego pojemnika i czy mógłbyś się nimi podzielić?
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Pon 21 Maj, 2012   

Bardzo fajne masz z tyłu szprychy. Jakiej grubości? Jakim wiertłem powiększałeś otwory?
 
 
Hincek 
początkujący


Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 12
Wysłany: Wto 22 Maj, 2012   

Ten pojemnik to w zasadzie nic skomplikowanego - rama wykonana z ceowników alu + pokrywa ze spienionego PCV, wszystko po chamsku skęcone wkrętami :razz:
Jak wspomniałem jest to wersja testowa, bo mam zamiar troche ją zmienić by była bardziej estetyczna / delikatniejsza :wink:

Szprychy są oryginalne z zestawu MaxEv (grubość prawdzę później). Oddałem koło do serwisu rowerowego w celu ich naciągnięcia, widzę jednak, że jest potrzeba innego zaplecenia koła albo zeszlifowania nypli (bądź kupienia innych) by lepiej dopasowały się do obręczy. Obecnie są mocno naprężone i boję się że zaczną pękać.






Edit: średnica szprychy wynosi 2,6mm
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Wto 22 Maj, 2012   

Rozwiercałeś obręcz?
 
 
Hincek 
początkujący


Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 12
Wysłany: Śro 23 Maj, 2012   

Obręcz nie była w żaden sposób modyfikowana, a silnik był już zapleciony w kole.
_________________
1000W / 48V / 10Ah daje radę :)
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Śro 23 Maj, 2012   

Dawaj linka do tego silnika :twisted:
 
 
Hincek 
początkujący


Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 12
Wysłany: Śro 23 Maj, 2012   

Link:
http://www.maxev.pl/p52,z...-bestmotor.html

Jedyna różnica między tym zestawem a moim jest taka, że zamiast panelu kontrolnego z diodami posiadam wyświetlacz LCD.
_________________
1000W / 48V / 10Ah daje radę :)
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Śro 23 Maj, 2012   

Hincek napisał/a:
Jedyna różnica między tym zestawem a moim jest taka, że zamiast panelu kontrolnego z diodami posiadam wyświetlacz LCD.
No tak ..... a miał pierwotnie być zamontowany u mnie :)
Jakie wrażenia z jazdy?
Vmax ???
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Śro 23 Maj, 2012   

Hincek napisał/a:
Link:http://www.maxev.pl/p52,zestaw-do-konwersji-roweru-na-tylne-kolo-48v-1000w-bestmotor.html

Na obrazku widać, że szprychy nie są proste, lecz wygięte (patrz temat http://forum.arbiter.pl/v...?p=23593#23593)
Jak się zachowuje koło? Czy szprychy nie pękają?
 
 
Hincek 
początkujący


Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 12
Wysłany: Śro 23 Maj, 2012   

Sposób w jaki silnik torpeduje do Vmax jest niesamowity, banan nie chce zejść z twarzy :mrgreen:
Vmax bez obciążenia 60km/h, w warunkach drogowych 52km/h (a niby komputer pokładowy ma ograniczenie do 40km/h).
Mam pewne problemy z czujnikiem prędkości, ponieważ odległość między nim a magnesem nie może być większa niż 1mm, inaczej nie ma odczytu. No i nie jest zbyt dokłany w porównaniu z prawdziwym licznikiem rowerowym.
BTW Czy PAS nie powinien działać proporcjonalnie :?: :neutral:

Jeśli chodzi o szprychy to na razie nie ma problemu. Jednak, jak pisałem wcześniej, będę nad tym pracował. Zapewne wszystko wyjdzie w praniu gdy zacznę regularnie jeździć tym wehikułem do pracy.
_________________
1000W / 48V / 10Ah daje radę :)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 23 Maj, 2012   

Z reguły PAS daje pełną moc na koła.
 
 
Hincek 
początkujący


Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 12
Wysłany: Śro 23 Maj, 2012   

No to wszystko jasne, dzięki.
Tak się właśnie zastanawiałem jak to ma niby wspomagać pedałującego skoro zawsze rozpędza na maxa :roll:
_________________
1000W / 48V / 10Ah daje radę :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group